ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

Θέσεις εργασίας, μισθοί και προβλήτες

Εχουν περάσει πάνω από δύο εβδομάδες από τότε που ξεκίνησε η απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και ακόμη δεν είναι ξεκάθαροι τόσο οι λόγοι για τους οποίους οι συνδικαλιστές του λιμανιού σπρώχνουν στην απεργία τους εργαζομένους όσο και για το τι ακριβώς επιδιώκει να επαναδιαπραγματευτεί η κυβέρνηση, η οποία έσπευσε να καλέσει τους Κινέζους για να τους ενημερώσει ότι ζητεί επαναδιαπραγμάτευση χωρίς όμως να έχει μια ατζέντα επί των θεμάτων τα οποία θέλει να συζητήσει.

Θέσεις εργασίας,  μισθοί και προβλήτες | tovima.gr

Εχουν περάσει πάνω από δύο εβδομάδες από τότε που ξεκίνησε η απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και ακόμη δεν είναι ξεκάθαροι τόσο οι λόγοι για τους οποίους οι συνδικαλιστές του λιμανιού σπρώχνουν στην απεργία τους εργαζομένους όσο και για το τι ακριβώς επιδιώκει να επαναδιαπραγματευτεί η κυβέρνηση, η οποία έσπευσε να καλέσει τους Κινέζους για να τους ενημερώσει ότι ζητεί επαναδιαπραγμάτευση χωρίς όμως να έχει μια ατζέντα επί των θεμάτων τα οποία θέλει να συζητήσει. Εκτός των παραπάνω, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη κατά τη συνάντησή της με τους συνδικαλιστές του λιμανιού τούς ζήτησε, όπως λέει το περιβάλλον της, να της καταθέσουν εγγράφως τα θέματα εκείνα που θεωρούν ότι πρέπει να θέσει η ελληνική πλευρά στους Κινέζους και τα οποία αφορούν τους εργαζομένους. Τέτοιο μνημόνιο δεν είχε λάβει ως και την Παρασκευή. Μέσα σε όλο αυτό το αλαλούμ, κάπου στη γωνία του κάδρου βρίσκονται και οι Κινέζοι, οι οποίοι δεν ξέρουν τι να κάνουν διότι δεν ξέρουν ποια είναι τα θέματα που θέλουν να συζητήσουν τόσο η κυβέρνηση όσο και οι εργαζόμενοι. Ετσι καταλήγουν στο συμπέρασμα πως το καλύτερο που έχουν να κάνουν προς στιγμήν είναι να ζητούν την εφαρμογή του νόμου που περιβάλλει τη σύμβαση παραχώρησης. Ωστόσο έχουν δηλώσει στην κυρία Κατσέλη ότι είναι έτοιμοι να συζητήσουν, αλλά με το λιμάνι ανοικτό και χωρίς απεργίες, διότι μπορεί η κυβέρνηση να ανέχεται να τσαλακώνεται η εικόνα της από μια απεργία που πραγματοποιούν τα δικά της παιδιά χωρίς σαφή αιτήματα, οι Κινέζοι όμως δεν το ανέχονται.

Υψηλές αμοιβές
Αν παραβλέψει κανείς τον αντίκτυπο που έχει διεθνώς αυτή η κατάσταση για την εικόνα της Ελλάδας ως χώρας υποδοχής ξένων επενδύσεων, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι συνδικαλιστές απεργούν προς εξυπηρέτηση μιας πολιτικής θέσης που μιλάει για κρατικό λιμάνι. Πίσω από αυτή την πολιτική θέση κρύβεται μια μεγάλη λίστα προνομίωνπου μεταφράζονται σε ζεστό χρήμα – τα οποία απολαμβάνει μια μικρή μόνο ομάδα εργαζομένων του λιμανιού και όχι το σύνολο των υπαλλήλων του οργανισμού. Με βάση τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το 2005 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης , ο μέσος όρος των ετήσιων απολαβών ενός λιμενεργάτηο συνολικός αριθμός των οποίων δεν ξεπερνά σήμερα τους 350 επί συνόλου 1.500 εργαζομένων στον ΟΛΠ με βάση τα στοιχεία της ΟΜΥΛΕ- κυμαίνονταν σε επίπεδα άνω των 110.000 ευρώ ετησίως.

Αν και οι λιμενεργάτες υποστήριξαν ότι αυτά τα νούμερα δεν υφίστανται παρά μόνο σε πολύ λίγες και ειδικές περιπτώσεις εργαζομένων με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, εν τούτοις ποτέ δεν έδωσαν στη δημοσιότητα τα πραγματικά, κατά την εκτίμησή τους, νούμερα.

Από τη στιγμή κατά την οποία η Cosco διασφάλισε μέσω της σύμβασης παραχώρησης ότι δεν έχει καμία σχέση με το υφιστάμενο προσωπικό του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, άρχισαν τα σημερινά προβλήματα. Μέσω της πρόβλεψης αυτής θα συμβούν τρία πράγματα τα οποία δεν αρέσουν καθόλου στους λιμενεργάτες. Πρώτον, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις εργασίας στην Προβλήτα ΙΙ, την οποία διαχειρίζονται οι Κινέζοι, οι οποίες, όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της Cosco κ. Γουέι Τζιαν Φου, πλην ελαχίστων, που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, θα καλυφθούν από Ελληνες.

Δεύτερον, η Cosco θα εφαρμόσει δικό της οργανόγραμμα εργασίας αλλά θα προωθήσει και δικές της Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, οι οποίες, όπως πάλι έχει δηλώσει ο κ. Γουέι, θα πληρούν τα ευρωπαϊκά δεδομένα και δεν θα έχουν σχέση με τα όσα ισχύουν για τους εργαζομένους στην Κίνα. Τρίτον, οι συνδικαλιστές του λιμανιού δεν θα έχουν ούτε θα μπορούν να ασκήσουν την οποιαδήποτε επιρροή στους εργαζομένους της Cosco, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υφιστάμενη διαπραγματευτική τους ικανότητα που εκ των πραγμάτων θα πληγωθεί σημαντικά, τόσο εντός όσο και εντός του οργανισμού. Τι αλλάζει στο λιμάνι
Αυτές οι τρεις εξελίξεις όμως, εκτός όλων των άλλων, μοιραία θα ανακατέψουν την τράπουλα των μισθών τους οποίους σήμερα λαμβάνει αυτή η κλειστή ομάδα εργαζομένων. Για τον λόγο αυτόν έσπευσε η κυρία Κατσέλη να μιλήσει για συνεργασία της Προβλήτας Ι που βρίσκεται υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ και της Προβλήτας ΙΙ που βρίσκεται πλέον υπό τη διαχείριση της Cosco. Στην πραγματικότητα η κυρία Κατσέλη όταν μιλάει για συνεργασία μεταξύ των δύο Προβλητών δεν εννοεί μια νέα παραχώρηση, αλλά ενίσχυση του overflow, δηλαδή της διαδικασίας μεταφοράς του πλεονάζοντος φορτίου από την Προβλήτα ΙΙ των Κινέζων στην Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που ήδη υπάρχει ως πρόβλεψη στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το θέμα βεβαίως είναι ότι οι λιμενεργάτες έχουν καταφέρει να συμπαρασύρουν σε μια απεργία- η οποία στην πραγματικότητα γίνεται για να διασφαλιστούν μόνο τα προνόμιά τους- το σύνολο των εργαζομένων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, οι οποίοι ουδέποτε πήραν τέτοιους μισθούς και οι οποίοι βρίσκονται πλέον σε δεινή οικονομική κατάσταση λόγω της απεργίας. Πολλοί από αυτούς μάλιστα, ενώ υποτίθεται ότι απεργούν, ήδη σπεύδουν εδώ και ημέρες στην αρμόδια διεύθυνση του ΟΛΠ και υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις στις οποίες αναφέρουν ότι θέλουν να εργαστούν αλλά δεν μπορούν λόγω της απεργίας, ώστε να λάβουν τους μισθούς τους κανονικά.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk