Κοντέινερ με εύφλεκτες ουσίες στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν στις 14 Ιουλίου από την αμαξοστοιχία που τα ρυμουλκούσε

Χημικές βόμβες στον Μπράλο μετέφερε ο ΟΣΕ

Σ εβέζο θα γινόταν ο Μπράλος. Από θαύμα γλίτωσαν οι 500 επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ, η οποία το πρωί της 14ης Ιουλίου συγκρούστηκε με αποκολληθέντα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502, λίγο πριν από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπράλου. Οπως αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα» μέσα στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε «χημική βόμβα» 120 τόνων με εύφλεκτες ουσίες σε υγρή μορφή. Το εν λόγω στοιχείο, το οποίο αλλάζει άρδην τα ως …

Σ εβέζο θα γινόταν ο Μπράλος. Από θαύμα γλίτωσαν οι 500 επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ, η οποία το πρωί της 14ης Ιουλίου συγκρούστηκε με αποκολληθέντα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502, λίγο πριν από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπράλου. Οπως αποκαλύπτει σήμερα «Το Βήμα» μέσα στα βαγόνια που αποκολλήθηκαν από την εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε «χημική βόμβα» 120 τόνων με εύφλεκτες ουσίες σε υγρή μορφή. Το εν λόγω στοιχείο, το οποίο αλλάζει άρδην τα ως σήμερα δεδομένα του πρωτοφανούς σιδηροδρομικού ατυχήματος που προκάλεσε τον τραυματισμό 15 επιβατών, για ευνόητους λόγους απέφυγαν να το δημοσιοποιήσουν τόσο η διοίκηση του ΟΣΕ όσο και η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών. Ανέρχεται στην επιφάνεια μετά τις εφόδους της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων στα γραφεία του Οργανισμού, με εντολή να βρει τις «αμαρτίες» του. Από τα χαμένα φορτία και το χρήμα ως τα «ακριβά» παλιοσίδερα οι αποκαλύψεις για τους επιτηδείους που λυμαίνονταν τον ΟΣΕ φαντάζουν εκρηκτικές, αλλά τώρα αποδεικνύεται ότι η πραγματική εκρηκτική ύλη, που θα μπορούσε να κοστίσει ανθρώπινες ζωές, ήταν κρυμμένη στα βαγόνια του Μπράλου.

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την ανάγνωση των υπηρεσιακών εγγράφων του ΟΣΕ που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα «Το Βήμα». Η δυσλειτουργία που παρατηρείται στις τάξεις του ΟΣΕ φαίνεται ότι προ πολλού έχει ξεπεράσει ακόμη και τα πιο ελαστικά όρια ασφαλείας, καθώς πλέον θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων επιβατών. Του λόγου το ασφαλές επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση με τίτλο «Ταυτότητα και κίνηση των 14 βαγονιών που προστέθηκαν στην αμαξοστοιχία 80502», την οποία συνέταξε προ τριημέρου ο γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων του ΟΣΕ κ. Δημ.Βαμβακόπουλος. Από την έρευνα που διενήργησαν οι επιτελείς του ΟΣΕ διαπιστώθηκε ότι ο συρμός των 14 βαγονιών αντί να μεταφερθεί στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του Θριάσιου Πεδίου βρέθηκε «δεμένος» πίσω από την εμπορική αμαξοστοιχία 80502 που είχε προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικό είναι ότι «όλα τα βαγόνια ήταν εξωτερικού», έμφορτα με προϊόντα ευρωπαϊκών χωρών και είχαν φτάσει στον σταθμό του ΟΣΕ στον Ρέντη «το τελευταίο τριήμερο πριν από το συμβάν». Ενώ δηλαδή τα «βαγόνια εξωτερικού» είχαν φτάσει, μέσω Θεσσαλονίκης, στην Αθήνα στις 11, 12 και στις 13 Ιουλίου, στις 14 του μηνός κατευθύνθηκαν και πάλι προς τη συμπρωτεύουσα.

Το σημαντικότερο συμπέρασμα, ωστόσο, της έκθεσης που συνέταξε ο κ. Βαμβακόπουλος αφορά την ταυτότητα των εμπορευμάτων που υπήρχαν στα συγκεκριμένα βαγόνια. Σε πέντε από αυτά τα βαγόνια υπήρχαν 20 ειδικά διαμορφωμένα κοντέινερ με 120 τόνους επικίνδυνων χημικών ουσιών που είχαν εισαχθεί ως πρώτες ύλες από τη Γερμανία για τις ανάγκες των ελληνικών χημικών εταιρειών.

Το πρώτο βαγόνι, με τον αριθμό 33-87-455-5-513-0, προήλθε από Γερμανία. Σταθμός φόρτωσης ήταν το Μανχάιμ, αποστολέας η γερμανική εταιρεία Votg Τanktainer GΜΒΗ και παραλήπτης, η ελληνική εταιρεία Τranscombi Εxpress. «Το βαγόνι έφερε δύο κοντέινερ Νο ΜLSU 1243084 και Νο ΤRLV 8753498 με χημικά».

Από τη Γερμανία το βαγόνι μεταφέρθηκε στα Σκόπια και στις 24 Ιουνίου αναχώρησε από τη Γευγελή για την Αθήνα. Την επόμενη ημέρα αφίχθη στη Θεσσαλονίκη και τη μεθεπομένη αναχώρησε προς Αθήνα. Με ενδιάμεσο σταθμό το Λιανοκλάδι, το βαγόνι «έδεσε» στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στον Ρέντη στις 12 Ιουλίου. «Εκεί παρέμεινε στη γραμμή 15 του Αγίου Ιωάννη Ρέντη (ΑΙΡ) και προστέθηκε χωρίς εντολή σταθμάρχου στην αμαξοστοιχία 80502 στις 14 Ιουλίου» υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής Εμπορευμάτων του ΟΣΕ.

Και το δεύτερο βαγόνι, με αριθμό 31-56-457-5-103-5, μετέφερε χημικά από τη Γερμανία προς την Ελλάδα. Το ένα από τα δύο κοντέινερ φορτώθηκε στον σταθμό CΤ ΗΕRVΕ. Αποστολέας ήταν η γερμανική εταιρεία Ηover και παραλήπτης στην Αθήνα η ίδια εταιρεία. Το δεύτερο κοντέινερ με χημικά φορτώθηκε στον σταθμό

Αντίγραφο υπηρεσιακού εγγράφου του ΟΣΕ όπου γίνεται λόγος για το εξαιρετικά επικίνδυνο φορτίο των επίμαχων βαγονιών

του Μανχάιμ. Αποστολέας ήταν η εταιρεία Κube Κubens και παραλήπτης στην Αθήνα η εταιρεία Τransnet.

Το τρίτο βαγόνι, με αριθμό 31-80-455-7-665-5, μετέφερε χημικά από την ιστορική πόλη της Δρέσδης. Αποστολέας των δύο κοντέινερ που είχαν στο εν λόγω βαγόνι ήταν η γερμανική εταιρεία Richter και αποδέκτες οι αντιπρόσωποι Πελέκης και Στυλιανίδης. Το τέταρτο χημικό βαγόνι, με αριθμό 31-43-455-6-015-0, φορτώθηκε στον σταθμό του Μανχάιμ. Αποστολέας του

ενός κοντέινερ ήταν η γερμανική εταιρεία Gruber και παραλήπτης, η εταιρεία Πελέκη. Το δεύτερο βαγόνι απεστάλη από τη γερμανική εταιρεία BTT στην εταιρεία Στυλιανίδη.

Και το πέμπτο βαγόνι, με αριθμό 33-87-455-5-211-1, προήλθε από τον σταθμό φόρτωσης του Μανχάιμ. Περιείχε δύο κοντέινερ με χημικές ουσίες, αποστολείς των οποίων ήταν οι γερμανικές εταιρείες Alfred και VOTG και παραλήπτες, οι εταιρείες Πλέσσας και Transconbi.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk