Για τη Μιρέιγ Χάρτμαν (Mireille Hartmann), η οποία είναι δασκάλα, το 1979 υπήρξε μια μαγική χρονιά. Η μαγεία μπήκε στη ζωή της με τη μορφή ενός τηλεσκοπίου το οποίο υπήρχε στην αυλή του σχολείου στο οποίο μετατέθηκε. (Το τηλεσκόπιο ήταν δώρο της Γαλλικής Αστρονομικής Εταιρείας σε μια λέσχη ερασιτεχνών αστρονόμων που είχε τη χρήση του οικοπέδου όπου αργότερα χτίστηκε το σχολείο.) Για τη Χάρτμαν, η οποία ως εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζε για την αστρονομία παρά τα λίγα που είχε διδαχθεί ως φοιτήτρια, η παρουσία του τηλεσκοπίου υπήρξε μια πρόκληση. Αρχικώς πήγε σε βιβλιοθήκες και έψαξε για εκλαϊκευτικά βιβλία αστρονομίας. Στη συνέχεια προσπάθησε να μεταδώσει στα παιδιά (του δημοτικού, παρακαλώ!) τις γνώσεις που η ίδια αποκτούσε. Γρήγορα συνειδητοποίησε ότι ο ενθουσιασμός των παιδιών παρέσυρε και την ίδια σε περισσότερο διάβασμα και σε περισσότερα πειράματα στην αυλή του σχολείου.



Το βιβλίο της Η αστρονομία ως παιχνίδι για παιδιά γράφτηκε πριν από εννέα χρόνια στο πλαίσιο ενός προγράμματος του γαλλικού υπουργείου Παιδείας με στόχο την καλλιέργεια της διδασκαλίας των επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σε αυτό εμπεριέχονται η συσσωρευμένη πείρα και ο ενθουσιασμός της συγγραφέως για τη διδασκαλία της αστρονομίας. Με άλλα λόγια, οι γονείς, οι δάσκαλοι και όλοι όσοι ασχολούνται με παιδιά δεν θα χρειαστεί να κοπιάσουν όσο η Χάρτμαν για να επινοήσουν τα εκπαιδευτικά παιχνίδια που η ίδια εφηύρε για να αναπτύξει το ενδιαφέρον των μαθητών της για τον ουρανό. Θα τα βρουν έτοιμα στο βιβλίο της. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση των παιχνιδιών-πειραμάτων δεν χρειάζεται ούτε ακριβός εξοπλισμός ούτε δυσεύρετα υλικά. Μόνο φαντασία και διάθεση χρειάζονται. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε πάρα πολλά από τα παιχνίδια-πειράματα του βιβλίου δεν χρησιμοποιείται παρά μόνο ό,τι υπάρχει σε ένα σχολείο: π.χ., κιμωλία για να σχεδιαστεί στο έδαφος η σκιά ενός παιδιού σε διάφορες χρονικές στιγμές στο μάθημα για την ώρα και τα ηλιακά ρολόγια. Εξάλλου, όπως τονίζει και η συγγραφέας στην εισαγωγή του βιβλίου της, οι αρχαίοι δεν είχαν στη διάθεσή τους παρά μόνο την παρατήρηση διά γυμνού οφθαλμού, κι όμως έκαναν τόσες ανακαλύψεις…