Η αγορά των SUVs πατάει γκάζι εδώ και πολλά χρόνια, ανεβάζοντας σταθερά ρυθμούς χάρη στον έντονο – προς όφελος των αγοραστών πάντα – ανταγωνισμό.
Ειδικά η νέα γενιά SUVs έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, με νέα μοντέλα που ξεχωρίζουν σε ποιότητα, τεχνολογία και πλήθος καινοτομίες, χάρη στην ηλεκτρική αλλά και την υβριδική τους «υπόσταση». Οι προτάσεις των μεγάλων κατασκευαστών κλέβουν την παράσταση, με τις Audi, Škoda, VW, BMW και Mercedes-Benz να έχουν αναδειχθεί σε… μετρ της κατηγορίας.
Εστιάζουμε λοιπόν στις τετράτροχες επιλογές που χρήζουν προσοχής από τους υποψήφιους αγοραστές.
ΑUDI Q3
Premium ποιότητα και τεχνολογική πρωτοπορία
H Audi ποντάρει ιδιαίτερα στο νέο Q3. Το δυνατό της χαρτί στην κατηγορία των SUVs φέρνει στοιχεία που ξεχωρίζουν. Οπως τονίζει η γερμανική φίρμα, το καινούργιο της μοντέλο είναι κάτι περισσότερο από ένα δημοφιλές compact SUV.
Εκτός από best-seller, καταφέρνει να συνδυάζει premium ποιότητα, τεχνολογική πρωτοπορία και καθημερινή πρακτικότητα. Διαθέτει στιβαρό σχεδιασμό, φέρνει άνεμο τεχνολογικής υπεροχής και, φυσικά, ακολουθεί τις τάσεις της εποχής, με την υβριδική του τεχνολογία!
Ειδικότερα, το Q3 TFSI e-hybrid, με ηλεκτρική αυτονομία έως 119 χλμ., επανακαθορίζει το σημείο αναφοράς στην compact premium κατηγορία. Η συγκεκριμένη επίδοση των 119 χλμ. το φέρνει πιο κοντά στο ελληνικό καθημερινό μοτίβο – όπου οι περισσότερες διαδρομές κινούνται σημαντικά κάτω από τα 40 χλμ. – και αυτό μεταφράζεται σε λειτουργία σαν «καθαρό» EV τις περισσότερες ημέρες, με το πλεονέκτημα του θερμικού κινητήρα όταν χρειάζεται ευελιξία σε μεγάλες αποστάσεις (συνολική αυτονομία >900 km).
Κάτω από το καπό του δεσπόζει ένας εξελιγμένος βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI evo2 που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 85 kW (116 hp) μέσω του αυτόματου κιβωτίου S tronic 6 σχέσεων (DQ400e evo).
Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τα 200 kW (272 hp) και η ροπή τα 400 Nm, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση και γραμμική επιτάχυνση, με τελική 140 km/h αποκλειστικά σε EV – στοιχείο που αποδεικνύει ότι η ηλεκτρική λειτουργία δεν περιορίζεται στην πόλη.
Η μπαταρία υψηλής τάσης διαθέτει 25,7 kWh μεικτή / 19,7 kWh καθαρή χωρητικότητα και 96 πρισματικά κελιά σε 4 modules – το ενεργειακό περιεχόμενό της έχει σχεδόν διπλασιαστεί έναντι του προγενέστερου μοντέλου. Η φόρτιση υποστηρίζει DC έως 50 kW (10%-80% σε λιγότερο από 30 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες) και AC έως 11 kW (τριφασικό), ώστε ο χρήστης να καλύπτει γρήγορα ενδιάμεσες ανάγκες και να φορτίζει αποδοτικά στο σπίτι ή στην εργασία. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά προγράμματα οδήγησης, όπως EV (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση), Hybrid Auto (έξυπνη συνεργασία TFSI/EM ανάλογα με τη ζήτηση) ή Battery Hold (διατήρηση φόρτισης για αργότερα – π.χ. για είσοδο σε αστικό δακτύλιο).
ŠKODA EPIQ
Μικρό και θαυματουργό!
Με μήκος 4,1 μέτρα, το Epiq θα είναι το μικρότερο από τα ηλεκτρικά SUV της Škoda – κάτω από το Elroq των 4,49 μέτρων. Oμως, παρά τις μικρές διαστάσεις του, θα εξακολουθεί να χωράει πέντε άτομα με όλες τις ανέσεις.
Βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική MEB Entry με τα άλλα μικρά EVs του VW Group, το Epiq περιγράφεται ως το πρώτο αυτοκίνητο που «χτίστηκε» πλήρως σύμφωνα με τις νέες μινιμαλιστικές αρχές σχεδιασμού Modern Solid της Škoda – που εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στα ανανεωμένα Elroq και Enyaq – τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Με αυτονομία έως 425 χιλιόμετρα και χώρο αποσκευών 475 λίτρων, το Epiq συνδυάζει πρακτικότητα, σχεδιαστική καθαρότητα και τεχνολογία αιχμής σε μια προσιτή πρόταση για την καθημερινή ζωή. Ετσι, θα αποτελέσει το entry μοντέλο στη νέα εποχή ηλεκτροκίνησης της Škoda – φέρνοντας τη βιώσιμη τεχνολογία πιο κοντά από ποτέ στους οδηγούς.
Ο Κλάους Τσέλμερ, διευθύνων σύμβουλος της Škoda, δήλωσε: «Ενσαρκώνει την ουσία της Škoda: με μοντέρνο, στιβαρό σχεδιασμό, ευρύχωρο εσωτερικό φιλικό προς τον χρήστη, διαισθητικά ψηφιακά περιβάλλοντα εργασίας και απλά έξυπνες λεπτομέρειες που εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη εμπειρία και – πάνω απ’ όλα –
σε ελκυστική τιμή». Mε κόστος κοντά στα 25.000 ευρώ, το νέο Škoda Epiq αναμένεται να λανσαριστεί στα μέσα του 2026, με την παραγωγή του να τοποθετείται στην Ισπανία, στο εργοστάσιο της Volkswagen στη Ναβάρα.
VW
Ποιοτικές προτάσεις για όλους
Σε μια αγορά που αλλάζει ραγδαία, η VW δείχνει τα… δόντια της στον ανταγωνισμό με μια γκάμα μικρών και μεγάλων SUVs που βάζουν τη «χρυσή» υπογραφή τους στην κατηγορία τους. Από τη μία το καθιερωμένο VW T-Roc, που έχει κερδίσει καρδιές τα τελευταία χρόνια, τόσο με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του όσο και με τις πληθωρικές εκδόσεις που δίνουν έμφαση στην τεχνολογία. Το νέο μοντέλο κατάφερε να πουλήσει 106.118 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του 2025, όντας το γερμανικό compact SUV που αναδείχθηκε το πιο δημοφιλές της Ευρώπης στην κατηγορία του, αφήνοντας πίσω του ισχυρούς αντιπάλους.
Στην ίδια κατηγορία των μικρών-μικρομεσαίων SUV ανήκει και το προσφάτως ανανεωμένο από την VW μοντέλο T-Cross, που προσφέρει σημαντικές αναβαθμίσεις στα συστήματα IQ.Drive. Επίσης, το μικρό SUV αποκτά πλέον την πληρέστερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού στην κατηγορία, ενώ παράλληλα η βασική έκδοση Essential ενισχύεται με επιπλέον στοιχεία άνεσης και εξοπλισμού.
Το «φρεσκαρισμένο» T-Cross διαθέτει πλέον πλήρη δέσμη συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, τοποθετώντας το στην κορυφή της κατηγορίας του. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται: Travel Assist με Lane Assist, για ημιαυτόνομη οδήγηση, Adaptive Cruise Control, για ενεργό έλεγχο ταχύτητας και απόστασης, Side Assist, που προειδοποιεί για οχήματα στα τυφλά σημεία και Pre-Crash, σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών. Για το εγγύς μέλλον η VW έχει έτοιμη μια νέα γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων που θα συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των SUVs. Οπως το ID. CROSS Concept, που αποτελεί το τέταρτο μέλος της νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών μοντέλων, μετά τα ID. Polo, ID. GTI Concept και ID. EVERY1.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του ID. Polo έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ θα ακολουθήσει και η έκδοση ID. Polo GTI. Το τελικό ID. CROSS θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2026, ενώ το 2027 θα ακολουθήσει η έκδοση παραγωγής του ID. EVERY1. Με μήκος 4.161 χλστ., πλάτος 1.839 χλστ. και ύψος 1.588 χλστ., το ID. CROSS Concept έχει διαστάσεις αντίστοιχες του σημερινού T-Cross. Παρ’ όλα αυτά, προσφέρει χώρο αποσκευών 450 λίτρων, με επιπλέον 25 λίτρα αποθηκευτικού χώρου κάτω από το εμπρός καπό. Οπως εξηγεί ο Head of Design της Volkswagen, Αντρέας Μιντ: «Θέλουμε κάθε νέο Volkswagen να εκπέμπει καθαρότητα, δύναμη και θετική προσωπικότητα. Το ID. CROSS Concept είναι ένα SUV που θέτει τάσεις, δεν ακολουθεί».
Το ID. CROSS Concept βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MEB+, με ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ισχύος 155 kW (211 PS) και αυτονομία έως 420 χλμ. (WLTP). Η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Mercedes-Benz GLA200
Ελκυστική επιλογή στην compact luxury κατηγορία
Δεν υπάρχει ίχνος αµφιβολίας ότι η Mercedes-Benz GLA200 είναι ένα µοντέλο που έχει κερδίσει τόσο τα φώτα της δηµοσιότητας όσο και την προσοχή των αγοραστών. Η πρόταση της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας συνεχίζει να προσφέρει πολυτέλεια, µε αρωγό τη δυναµική σχεδίαση, την απόλυτη άνεση, την αδιαπραγµάτευτη ασφάλεια και την κορυφαία τεχνολογία, στοιχεία που συνοδεύουν κάθε νέα Mercedes-Benz. Στο στιβαρό SUV ξεχωρίζει το υπερσύγχρονο σύστηµα πολυµέσων MBUX µε δυνατότητα φωνητικών εντολών «Hey Mercedes». Και όλα αυτά µε τον υπερτροφοδοτούµενο κινητήρα 1.3 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους σε συνδυασµό µε το αυτόµατο κιβώτιο 7G-DCT και τη χαµηλή κατανάλωση καυσίµου.

Επίσης, το νέο µοντέλο προσφέρει state-of-the-art συστήµατα υποβοήθησης οδήγησης που θωρακίζουν την οδική ασφάλεια του µοντέλου, ό,τι δηλαδή µπορεί να συναντήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο που φέρει υπερήφανα το γερµανικό τριάκτινο αστέρι. Η Mercedes-Benz κάνει την απόκτηση ενός από τα πιο αγαπηµένα compact SUVs των τελευταίων χρόνων στην ελληνική αγορά πιο ελκυστική από ποτέ, προσφέροντας την GLA 200 στην έκδοση Progressive µε όφελος που διαµορφώνει την τελική της τιµή στα €44.990 για περιορισµένο χρονικό διάστηµα.
BMW iΧ3
Βαυαρική υπεροχή «στην πρίζα»
Η BMW επενδύει ταχύτατα χωρίς… φρένο στην ηλεκτροκίνηση. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα προσφέρει σε λίγο χρονικό διάστημα τη νέα iX3 που κατασκευάζεται ήδη στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας. Το νέο iX3 θα απευθύνεται πρωτίστως στο ευρωπαϊκό κοινό, με την πρώτη κυκλοφορία να έχει οριστεί για τον Μάρτιο του 2026. Το μοντέλο εντάσσεται στην πλατφόρμα «Neue Klasse» που υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στην αυτονομία και την ενεργειακή απόδοση, καθώς η BMW στοχεύει σε έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με την τρέχουσα γενιά, ενώ προτεραιότητα δίνεται και στη βιωσιμότητα: η παραγωγή στο Ντέμπρετσεν θα βασίζεται σε πράσινη ενέργεια, με τη χρήση φωτοβολταϊκών και άλλων ΑΠΕ.

Το καινούργιο iX3 αναμένεται να ενισχύσει το μερίδιο της BMW στην κατηγορία των premium EVs, όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος. Η νέα BMW iX3 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) που συνδυάζει την τεχνολογία BMW eDrive έκτης γενιάς με καινοτόμο σχεδιασμό και φιλοσοφία αειφορίας. Με αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα (WLTP) με πλήρη μπαταρία και ισχύ φόρτισης 400 kW, το μοντέλο προσφέρει επιδόσεις, αποδοτικότητα και τεχνολογική υπεροχή που ξεπερνούν κάθε προηγούμενο.






