Με το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού και διαμονής, τις ιστορικά χαμηλές πωλήσεις εισιτηρίων και τους ολοένα και πιο περιοριστικούς κανονισμούς για τις βίζες σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, καλλιτέχνες σε όλον τον κόσμο αντιμετωπίζουν αυξανόμενα εμπόδια στις περιοδείες τους. Οπως έχουν δείξει τα τελευταία χρόνια, δεν είναι μόνο οι ανερχόμενοι καλλιτέχνες που επιλέγουν να μη συμμετέχουν αλλά και καλλιτέχνες «μεσαίου επιπέδου» – ακόμη και οι σούπερ σταρ βλέπουν αισθητή μείωση των περιοδειών τους.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ανάλυσης μουσικής Chartmetric, η οποία δημοσιεύτηκε στις 20 Μαΐου, μεταξύ καλλιτεχνών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον δέκα συναυλίες σε έναν χρόνο τα στοιχεία δείχνουν απότομη πτώση. Μεταξύ των ετών 2022-2024, το μερίδιο των περιοδειών καλλιτεχνών «μεσαίου επιπέδου» μειώθηκε από περίπου 19% σε 12%. Μεταξύ των σούπερ σταρ, ο αριθμός των περιοδειών μειώθηκε με ακόμη υψηλότερο ρυθμό, από 44% σε 36%. (Η έρευνα αφορούσε 1.000 καλλιτέχνες σε κάθε στάδιο καριέρας – σούπερ σταρ, μεσαίο επίπεδο και ανερχόμενοι.)
Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι η δύναμη των αστέρων από μόνη της δεν εγγυάται πλέον μια επιτυχημένη περιοδεία. Αρκετοί διάσημοι καλλιτέχνες ακύρωσαν τις περιοδείες τους πέρυσι λόγω χαμηλών πωλήσεων εισιτηρίων, συμπεριλαμβανομένων των Τζένιφερ Λόπες, Black Keys και Λορίν Χιλ / Fugees. Τα μεγάλα φεστιβάλ νιώθουν επίσης την πίεση, καθώς πολλοί θαυμαστές που κάποτε είχαν τα περιθώρια για να απολαύσουν ζωντανή μουσική δεν είναι πλέον στην ίδια θέση για να αντέξουν οικονομικά τα εισιτήρια. Ακόμα και το Coachella, στο οποίο κάποτε τα εισιτήρια εξαντλούνταν μέσα σε λίγες ώρες, χρειάστηκε σχεδόν έναν μήνα για να πουλήσει όλα τα εισιτήριά του το 2024.
H «λύση» της Ασίας
Τέλος, η μελέτη προβλέπει την «παγκοσμιοποίηση» των περιοδειών. Πολλά συγκροτήματα περιοδεύουν πλέον στην Ασία, όπως οι Lady Gaga, Tyler, the Creator, Blackpink, Coldplay, Oasis, που προβλέπεται ότι θα αποτελέσει τον αιμοδότη ενώ παράλληλα πιστεύεται ότι δεδομένης της υψηλής τιμής των εισιτηρίων, υπάρχει επίσης αυξημένο κίνητρο να γίνει η ζωντανή εμπειρία πιο ελκυστική για τους θαυμαστές. Συμπεριλαμβανομένης της εστίασης στη δημιουργία μοναδικών στιγμών στις συναυλίες, καθώς και της προσφοράς VR streaming ως επιλογή για τους θαυμαστές που δεν μπορούν να παρευρεθούν αυτοπροσώπως.






