smart #5

To μεγαλύτερο smart όλων των εποχών, αλλά και με δεδομένο το μήκος των 4,695 μ., πολύ πληθωρικότερο από όσο θα υπέθετε κανείς ακούγοντας το όνομα της φίρμας, αποτελεί ενός είδους «case study» συνδυάζοντας μια περιπετειώδη αλλά και εναλλακτική σχεδίαση με premium χαρακτηριστικά και την αμιγή ηλεκτροκίνηση – όπως άλλωστε ισχύει για όλα τα σύγχρονα smart. Με εξαίρεση τη βασική έκδοση Pro των 340 ίππων που εφοδιάζεται με μπαταρίες LFP 76 kWh προσφέροντας αυτονομία 465 χλμ. οι υπόλοιπες – πέντε τον αριθμό – διαθέσιμες εκδόσεις του #5 υιοθετούν συστοιχίες NMC με χωρητικότητα 100 kWh και το κύκλωμα φόρτισης των 800 Volt το οποίο επιτρέπει την επαναφόρτισή τους με ισχύ έως 400 kW αλλά και προσφέρουν την επιλογή ανάμεσα σε κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς. Σε ό,τι αφορά την ισχύ, ποικίλλει μεταξύ 365, 590 αλλά και 646 ίππων για την κορυφαία έκδοση Brabus που αποτελεί μια ηχηρή δήλωση των προθέσεων της smart σε σχέση με το #5. Αυτή στοιχειοθετείται και από το εύρος όσο και το είδος των εξοπλιστικών προδιαγραφών και επιλογών που δημιουργούν μια εικόνα απολύτως σύγχρονης, και ενημερωμένης ψηφιακά, εναλλακτικής πολυτέλειας.
Opel Frontera

To Frontera αποτελεί από τις πλέον πρόσφατες και δυνητικά δημοφιλείς προσθήκες στην γκάμα της Opel χάρη στο μείγμα πρακτικότητας και πολλαπλών επιλογών που προφέρει. Σχεδιασμένο με ένα clean-cut όσο και στιβαρό σκεπτικό με τα σύγχρονα υλικά design της Opel, το γερμανικό SUV αξιοποιεί πλήρως τις διαστάσεις του (4,39 μ. μήκος, 1,80 μ. πλάτος, 1,66 μ. ύψος και μεταξόνιο 2,67 μ.) προς όφελος της χρηστικότητας, όντας διαθέσιμο τόσο σε πενταθέσιες όσο και επταθέσιες εκδόσεις. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών που ξεκινά από τα 460 λίτρα και φτάνει έως τα 1.600 λίτρα και η δυνατότητα επιλογής για ράγες οροφής ή ακόμα και τοποθέτησης σκηνής εκεί, αποτυπώνει τη λογική με την οποία είναι φτιαγμένο. Η πολλαπλότητα επιλογών αντικατοπτρίζεται και στα διαθέσιμα σύνολα καθώς το Frontera διατίθεται με τεχνολογία Hybrid όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτή συνδυάζει τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ 213 ίππων με μπαταρία 44 kWh σε μια ιδιαιτέρως αποδοτική «συνεργασία» που εξασφαλίζει αυτονομία 306 χλμ. Ενδεικτική του σκεπτικού της Opel αλλά και της προσιτότητας του SUV είναι επίσης η επιλογή της να προσφέρει τη βασική Hybrid και την Electric έκδοση στην ίδια τιμή.
Renault 5 Ε-Tech Electric

Η ηλεκτρική αναγέννηση του R5 με lifestyle όρους αποτελεί μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες υλοποιήσεις καθώς η Renault φρόντισε να συνδυάσει στο μήκους 3,92 μ. supermini τις απαιτούμενες δόσεις νοσταλγίας με χαρακτηριστικά – σχεδιαστικά και τεχνολογικά – που δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν ή το μέγεθός του. Οντας διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος με 120 ή 150 ίππους, δύο μπαταρίες χωρητικότητας 40 ή 52 kWh που προσφέρουν αυτονομία από 312 έως 410 χλμ. αλλά και γρήγορη φόρτιση που αναπληρώνει έως το 80% της ενέργειάς τους σε μόλις μισή ώρα, το R5 υπόσχεται να καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του – συν μερικές ακόμα. Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα τι εκπροσωπεί, αρκεί να σημειώσουμε ότι διαθέτει ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε όρους οδηγικής απόλαυσης αλλά και ότι ο εξίσου φροντισμένος με την εξωτερική εικόνα του θάλαμος επιβατών, εκτός από την ψηφιακή «ενημερότητα» και τις επιλογές που υπόσχεται το infotainment των 10,0 ιντσών με λογισμικό της Google, προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 128 συνδυασμούς για το εσωτερικό του.
Skoda Enyaq

To μοντέλο που ανέλαβε να συστήσει την ηλεκτροκίνηση διά χειρός Skoda, επέστρεψε προσφάτως ανανεωμένο αποκτώντας εκτός από τη νέα αισθητική που η φίρμα επιγράφει ως «Modern Solid» και μια σειρά από ουσιαστικές βελτιώσεις. Η νέα του σχεδίαση έχει μειώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή σε 0.245 για την παραδοσιακή SUV έκδοση, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της αποδοτικότητας και την αύξηση της αυτονομίας. Αυτή πλέον κυμαίνεται μεταξύ 409 και 546 χλμ. με ενδιάμεσο σταθμό τα 517 χλμ. για την τετρακίνητη έκδοση 85x με απόδοση 286 ίππους και μπαταρία 77 kWh. Στη βάση της γκάμας η δικίνητη έκδοση 60 αποδίδει 204 ίππους και επωφελείται από μπαταρία 59 kWh ενώ η επίσης δικίνητη, μεσαία έκδοση 85 επωφελείται από τον συνδυασμό κινητήρα 286 ίππων και από τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh, προσφέροντας και τη μεγαλύτερη αυτονομία. Οι βελτιώσεις δεν έχουν «διαταράξει» τη διάσημη χρηστικότητα για την οποία φημίζεται η φίρμα και η οποία στοιχειοθετείται από τον όγκο του χώρου αποσκευών των 585 λίτρων ή 1.710 με την αναδίπλωση των καθισμάτων, αλλά και από τις έξυπνες πρακτικές λύσεις της Skoda. Συνυπολογίστε και την παρουσία της Coupe έκδοσης στην γκάμα η οποία χάρη στην καλύτερη αεροδυναμική της προσφέρει ακόμα καλύτερη μέγιστη αυτονομία (560 χλμ.) χωρίς να αλλοιώνει ριζικά τη χωροταξική υπεροχή του μοντέλου.
Toyota C-HR+

To μοντέλο που πριν από λίγα χρόνια άλλαξε στο συλλογικό ασυνείδητο την εικόνα της Toyota, έχει πλέον, στη νεότερη γενιά του, ενσωματώσει στις επιλογές του και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτή σηματοδοτείται από το διακριτικό «+», το οποίο εκτός από την έννοια της νέας προσθήκης αποτυπώνει και το μεγαλύτερο μέγεθος της έκδοσης, με μήκος 4,52 μ. Συνδυαστικά και με τις εξασφαλίσεις της ηλεκτρικής υλοποίησης που έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική e-TNGA, το C-HR+ με μεταξόνιο 2,75 μ., υπόσχεται μια νέα διάσταση ευρυχωρίας αλλά και πρακτικότητας για το είδος του, χάρη και στον χώρο αποσκευών με ωφέλιμο όγκο από 416 λίτρα. Αναλόγως πληθωρικές είναι και οι επιλογές εκδόσεων καθώς το C-HR+ είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας 57,7 και 77 kWh, δύο επίπεδα ισχύος 167 και 343 ίππων σε πλείστες διαμορφώσεις, καθώς υπάρχουν δικίνητες όσο και τετρακίνητη έκδοση όπως και η δυνατότητα να επιλέξει κανείς αν προτιμά την προσιτότητα, την τετρακίνηση ή τη μέγιστη αυτονομία που φτάνει έως και τα 600 χλμ.
Hyundai Inster

Mε ονομασία που, ασχέτως της ερμηνείας των Κορεατών που παραπέμπουν στις λέξεις Intimate και Innovative, συνελήφθη προφανώς για να παραπέμπει σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να διευρύνει ηλικιακά προς τα κάτω το κοινό της Hyundai, το Inster επενδύει στον συνδυασμό παιγνιώδους και μη αναμενόμενης σχεδίασης, ηλεκτροκίνησης και προσήνειας, με πλήρη επίγνωση των απαιτήσεων για ένα EV πόλης με τις συγκεκριμένες διαστάσεις (3,85 μ. μήκος, 1,61 μ. πλάτος, 1,58 μ. ύψος και μεταξόνιο 2,58 μ.). Σε αυτές η Hyundai έχει χωρέσει όσα θα ζητούσε το νεανικό κοινό από το πρώτο αστικών προδιαγραφών ηλεκτρικό της μοντέλο το οποίο διαθέτει χώρο αποσκευών από 280 έως 351 λίτρα χάρη και στο συρόμενο πίσω κάθισμα που αποτελεί επιλογή. Διατίθεται με δύο ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ισχύος 97 και 115 ίππων, τα οποία συνδυάζονται με μπαταρίες 42 kWh και 49 kWh, αντίστοιχα, προσφέροντας αυτονομία έως και 370 χλμ. Στις επιλογές του συνυπολογίστε και τη δυνατότητα επιλογής μιας πιο περιπετειώδους ύφους έκδοσης Cross, η οποία ενισχύει το παρουσιαστικό του Inster με στοιχεία off-road, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο τη χαριτωμένη προσωπικότητά του.
Leapmotor C10

Με την πρόθεση να εντυπωσιάσει το ευρωπαϊκό κοινό, το C10 της κινεζικής θυγατρικής του ομίλου Stellantis ξεχωρίζει για το μείγμα προηγμένων τεχνολογιών και εφαρμογών όσο και για τις γενναιόδωρες εξοπλιστικές επιλογές του. Με μήκος 4,74 μέτρων που το τοποθετεί στη μεγάλη SUV κατηγορία, το C10 πλην της αρμονικής εικόνας του διαθέτει λεπτομέρειες όπως αναδυόμενες χειρολαβές, «αόρατο» πίσω υαλοκαθαριστήρα και standard πανοραμική ηλιοροφή που συναντάμε σε premium υλοποιήσεις. Αντιστοίχως στο εσωτερικό η κεντρική οθόνη των 14,6 ιντσών σε συνδυασμό εξοπλιστικά στοιχεία όπως οι ηλεκτρικοί αεραγωγοί και το ηχοσύστημα των 12 ηχείων συνηγορούν σε μια πολυτελή αίσθηση. Η ηλεκτρική έκδοση αξιοποιεί ηλεκτροκινητήρα ισχύος 218 ίππων και 320 Nm ροπής που κινεί τον πίσω άξονα και συνδυάζεται με μπαταρία 69,9 kWh, η οποία υπόσχεται 424 χλμ. αυτονομίας σε μεικτό κύκλο ή 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Στις περγαμηνές του συνυπολογίστε τον όγκο του χώρου αποσκευών 435 λίτρων (+32 λίτρα στον κενό χώρο κάτω από το καπό) καθώς και τον εξοπλισμό του με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης που του εξασφαλίζουν τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Citroen e-C3

H γαλλική φίρμα δεν φοβήθηκε ποτέ να ανακατέψει την τράπουλα, διατηρώντας ωστόσο πάντα τη σύνδεση με τις προδιαγραφές άνεσης και χρηστικότητας που χαρακτηρίζουν το παρελθόν της. Αυτό ακριβώς έκανε πραγματικότητα και με το e-C3 που εκτός από την εναλλακτική του σχεδίαση η οποία αξιοποιεί σοφά τις διαστάσεις των 4,0 μ. μήκους, 1,75 μ. πλάτους και ύψους 1,58 μέτρων προς όφελος της χρηστικότητας, διαθέτει «πινελιές» όπως τη διάσημη Progressive Hydraulic Cushion ανάρτηση, τα εργονομικά καθίσματα Advanced Comfort συν έξυπνες ευκολίες που φροντίζουν να διατηρούν τον προσιτό του χαρακτήρα. Στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό το e-C3 επωφελείται από μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) με χωρητικότητα 44,2 kWh, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία 326 χλμ. ή 459 χλμ. σε αστικό κύκλο. Υποστηρίζουν τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100 kW, κάτι που σε ταχυφορτιστή DC σημαίνει αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε 26 λεπτά και αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων. Τέλος συνυπολογίστε την παρουσία του e-C3 Aircross στις επιλογές του μοντέλου με ανάλογες προδιαγραφές, λίγο διαφορετική σχεδίαση και κυρίως τη δυνατότητα να υποστηρίξει και επταθέσια διάταξη στο εσωτερικό του.
Mercedes EQB

Ενα από τα πλέον χαρακτηριστικά και «statement» compact μοντέλα, καθώς η Mercedes σε μια ριζοσπαστική κίνηση αποφάσισε να μεταφέρει τα σχεδιαστικά γονίδια της G-Class στη μικρή κατηγορία συνδυάζοντάς τα με την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Ως αποτέλεσμα η EQB εκτός από την επιβλητική της εμφάνιση προσφέρεται προαιρετικά και σε επταθέσια διάταξη διαθέτοντας ταυτόχρονα χώρο αποσκευών από 465 λίτρα ή από 495 λίτρα στην πενταθέσια. Επίσης έχει στο παλμαρέ της επιλογές όπως το σύστημα υποβοήθησης για ρυμουλκούμενο παρέχοντας τη δυνατότητα να καλύψει οποιαδήποτε μεταφορική ανάγκη. Παρά την off-road υπόσταση η εισαγωγική έκδοση EQB 250+ με ισχύ 190 ίππων είναι δικίνητη για όσους προτεραιοποιούν το στυλ έναντι της περιπέτειας και δίνουν έμφαση στην αυτονομία που για τη συγκεκριμένη έκδοση διαμορφώνεται σε έως 534 χλμ. Η τετρακίνηση αποτελεί κοινό παρονομαστή για τις εκδόσεις EQB 300 4Matic και EQB 350 4Matic των 228 και 292 ίππων αντίστοιχα που προσφέρουν αυτονομία έως 447 χλμ. Από την εξίσωση δεν λείπει φυσικά η πολυτέλεια που διακρίνει όλες τις προτάσεις της φίρμας και η οποία εκτός από την απτή ποιοτική πραγματικότητα των υλικών και των ανεξάντλητων εξοπλιστικών επιλογών έχει και την απαιτούμενη ψηφιακή υπόσταση, η οποία ενσαρκώνεται στο ευφυές σύστημα MBUX. Στη συγκεκριμένη υλοποίηση φιλοξενείται σε δύο οθόνες 10,25 ιντσών με συνεχώς αναβαθμίσιμες δυνατότητες που εγγυώνται μια βελτιούμενη φυσική αλληλεπίδραση και νέες λειτουργίες.
Peugeot e-208

Οταν είχε πρωτοεμφανιστεί το 2019, το 208 φρόντισε να αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα supermini χάρη στη φρέσκια και προσεγμένη σχεδίασή του, την έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και την αίσθηση δυναμισμού που αποπνέει ακόμα και στατικό. Η συγκεκριμένη εντύπωση βρίσκει ιδανική έκφραση στην κορυφαία ηλεκτρική παραλλαγή του που με εξαίρεση την άρτι αποκαλυφθείσα έκδοση GTi των 280 ίππων, αποτελεί την ισχυρότερη της γκάμας με απόδοση 156 ίππων και την αύρα των άμεσα διαθέσιμων από την εκκίνηση 260 Nm ροπής που του εξασφαλίζουν μια δυναμική αντάξια της εξωτερικής του εμφάνισης. Στα ενδότερα το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι και το i-Cockpit με τη νέα έγχρωμη οθόνη των 10,0 ιντσών και τον 3D πίνακα οργάνων δίνουν μαθήματα οδηγοκεντρικής σχεδίασης με σπορ χροιά. Για όσους δίνουν έμφαση στην προσιτότητα εκτός από την έκδοση των 156 ίππων που συνδυάζεται με μπαταρία 51 kWh προσφέροντας αυτονομία 433 χλμ. υπάρχει και έκδοση 136 ίππων με μπαταρία 46,3 kWh και αυτονομία 363 χλμ., η οποία αποτελεί το σημείο εισόδου στην ηλεκτροκίνηση για το Peugeot 208 καθώς και συνολικά για τη γαλλική φίρμα.
Geely EX5

H εγχώρια αγορά υποδέχθηκε προσφάτως μια νέα δυναμική άφιξη με την είσοδο της Geely, η οποία ανήκει στον ομώνυμο, και ήδη γνωστό από χρόνια στο ευρωπαϊκό κοινό, όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα. Το βάρος των συστάσεων της φίρμας στο ελληνικό κοινό αναλαμβάνει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV EX5 που ενσαρκώνει ιδανικά τις προθέσεις όσο και το όραμα ανάπτυξης της Geely. Υιοθετώντας στοιχεία εξοπλισμού που στοχεύουν να δώσουν μια πολυτελή αίσθηση όπως τα καθίσματα με λειτουργία μασάζ ή και υποπόδιο για τον συνοδηγό, η πανοραμική ηλιοροφή, η κεντρική οθόνη αφής των 15,4 ιντσών σε συνδυασμό (και) με HUD ή το ηχοσύστημα των 1.000 W με 16 ηχεία, το ΕΧ5 αξιοποιεί μαξιμαλιστικά τις ευμεγέθεις διαστάσεις του (4,615 μ. μήκος, 1,901 μ. πλάτος και 1,670 μ. ύψος) προς όφελος της άνεσης των επιβατών. Ταυτόχρονα η κορυφαία διάκριση πέντε αστέρων του EuroNCAP δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας για την εξοικείωση της Geely με τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού αλλά και την έμφαση που δίνει η φίρμα στην ασφάλεια. Τα παραπάνω συνδυάζονται με μια καινοτόμο ηλεκτρική υλοποίηση με επίκεντρο τις ιδιαίτερα ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση μπαταρίες Short Blade με χωρητικότητα 60,22 kWh. Αυτές τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 320 Nm προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 430 χλμ.
VW ID.3

Mια φορά και έναν καιρό το μακρινό τεχνολογικά 2016, η VW εισήλθε στην ηλεκτροκίνηση με όχημα το ID.3. Πλέον στη νεότερη ενσάρκωσή του το ηλεκτρικό hatchback έχει φροντίσει να βελτιώσει κάθε του παράμετρο, εισακούγοντας τις απαιτήσεις του κοινού και παραδίδοντας μια πλήρως και επανειλημμένως αναβαθμισμένη εκδοχή εκείνου του πρώτου εαυτού του που συνοδεύεται από την πάγια δυνατότητα της γερμανικής φίρμας να είναι ποιοτική όσο και πληθωρική στις επιλογές που προσφέρει. Ετσι το ID.3 προσφέρεται πλέον με τρεις διαφορετικές επιλογές μπαταρίας 52, 59 και 77 kWh, οι οποίες με τη σειρά τους συνδυάζονται με κινητήρες 170 ή 204 ίππων προσφέροντας πλείστους συνδυασμούς αυτονομίας που ξεκινά από τα 387 χλμ. και φτάνει έως τα 557 χλμ. Ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού το ID.3 προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών που ξεκινά από τα δεδομένα των αυτόματων αναβαθμίσεων, την ευμεγέθη οθόνη των 12,9 ιντσών με σύστημα φωνητικών εντολών, το ενεργό cruise control, τον αυτόματο κλιματισμό και τα εξίσου αυτόματα LED φώτα και φτάνει έως τους έξυπνους προβολείς IQ. Matrix LED, το σύστημα αυτόνομης στάθμευσης με μνήμη Park Assist και τον κλιματισμό με ιονιστή. Συνυπολογίστε επίσης στις επιλογές της γκάμας την παρουσία του σπορ ID.3 GTX που με ισχύ 286 ή 326 ίππων, ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία (79 kWh), αυτονομία έως 605 χλμ. αλλά και ειδικές για την περίσταση ρυθμίσεις και διαμορφώσεις, δίνει τη hot-hatch διάσταση στο μικρομεσαίο ηλεκτρικό hatchback.



