Η αξιοσημείωτη εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς τους μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2017 αλλά και της ελαφρώς ανανεωμένης εκδοχής του το 2021 έπεισε γνωστούς και φίλους ότι η VW ήρθε για να πρωταγωνιστήσει σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της αγοράς.
Η θέση του πάνω από το T-Cross, δίπλα στο Taigo και κάτω από τα Tiguan, Tayron και Touareg έδινε πάντοτε στη γερμανική εταιρεία τη δυνατότητα να ισχυρίζεται ότι διαθέτει ίσως την πληρέστερη γκάμα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, δημιουργώντας την προσδοκία για το επόμενο ποιοτικό άλμα, το οποίο στην περίπτωση του νέου T-Roc είναι εντυπωσιακό.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις με μήκος 4,373 μέτρα και μεταξόνιο 2,629 μέτρα, πιο ώριμο από πλευράς σχεδίασης, με το χαρακτηριστικό νέο μπροστινό μέρος να παραπέμπει στα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας αλλά κυρίως πιο ευρηματικό σε όλα από την πλειονότητα του ανταγωνισμού του, το αυτοκίνητο των φωτογραφιών είναι έντονα επηρεασμένο από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αδελφού Tiguan.
Η φρεσκάδα που του δίνει η κλίση της οροφής του, τα IQ.Light φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και οι μεγάλοι τροχοί αποτελούν ισχυρά στοιχεία της οπτικής του υπόστασης αλλά και μια εξαιρετική αφορμή για να το κοιτάξεις ξανά και ξανά καθώς διαφέρει από το άνευρο σχήμα που διαδέχεται. Ειδικά στην έκδοση εξοπλισμού R-Line και στο σωστό χρώμα αναδεικνύεται όλος ο δυναμισμός που οι σχεδιαστές του αποφάσισαν να τους δώσουν.

Καθώς ωστόσο η εντύπωση για την αισθητική κάθε αυτοκινήτου θα είναι πάντοτε σχεδόν υποκειμενική υπόθεση, οι ίδιοι αποφάσισαν να τολμήσουν ακόμα περισσότερο στον θάλαμο επιβατών, ο οποίος στο παρελθόν είχε αποσπάσει μέτριες κριτικές για την ποιότητα των υλικών και τη «ρηχή» αίσθηση που έδινε στους επιβάτες του.
Επιτέλους η VW αποφάσισε να σκεφτεί ως ηγέτιδα και όχι ως ακόμη μια μαζική μάρκα επιλέγοντας τα σωστά ποιοτικά υλικά και μια ανοιχτή αρχιτεκτονική στο ταμπλό που δεν πνίγει οδηγό και συνοδηγό. Αντίθετα, αναδεικνύει το μέγεθος και τη χρησιμότητα της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής (η οποία φτάνει στις 12,9 ίντσες) που πλαισιώνει τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών.
Μοιάζει παράδοξο για την κατηγορία αυτή αλλά οι εσωτερικές αναλογίες και η εργονομία του νέου T-Roc «έρχονται» από μεγαλύτερα/ακριβότερα αυτοκίνητα της μάρκας για να επιβραβεύσουν όσους δεν μπορούν να φτάσουν οικονομικά σε εκείνα δημιουργώντας ένα περιβάλλον που ανάλογα με την περίσταση θα ανταποκριθεί σε διαφορετικά ζητούμενα χαλαρής μετακίνησης ή γρήγορης βόλτας.

Εξαιρετικά ευχάριστες πινελιές εδώ είναι οι διακόπτες αφής στο τιμόνι, ο περιστροφικός διακόπτης στο κέντρο τη κονσόλας ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό για μια σειρά λειτουργιών όπως για παράδειγμα η εναλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης (χρήσιμο δάνειο και αυτό από το Tiguan) και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός διαφορετικών αποχρώσεων που δίνει τόνους πολυτέλειας στον μεγαλύτερο από κάθε άλλη φορά θάλαμο επιβατών. Καθισμένος ψηλά, παρατηρείς τον κόσμο μέσα από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες απολαμβάνοντας περισσότερο χώρο κυρίως στο πίσω κάθισμα σε σύγκριση με το παρελθόν, ενώ τα 475 λίτρα του χώρου αποσκευών (30 περισσότερα από ό,τι πριν) αποτυπώνουν την απόδοση της προσπάθειας αύξησης των μεγεθών σε κάθε επιμέρους τομέα.

Στην καρδιά των γεγονότων
Με καθυστέρηση ετών η οποία διαμόρφωσε μια περίεργη εικόνα για τη στρατηγική της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας οι Γερμανοί προχώρησαν στην αξιοποίηση εξηλεκτρισμένων συνόλων βενζίνης στο νέο T-Roc αξιοποιώντας όχι μόνο την αναβαθμισμένη αρχιτεκτονική του μοντέλου αλλά και τη δυνατότητά τους να αποσβένουν λόγω μεγέθους τους οικονομικούς κραδασμούς και τις αναγκαίες επενδύσεις παράγοντας κέρδη από την πρώτη μέρα.
Ετσι στη βάση της υβριδικής γκάμας βρίσκονται τώρα οι Mild Hybrid (ήπια υβριδικές) επιλογές σε δύο εκδοχές απόδοσης του κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με ισχύ 116 ίππους (και 220 Nm ροπής) ή 150 ίππους (και 250 Nm ροπής) που μεταδίδονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG επτά ταχυτήτων. Το σπουδαίο νέο εδώ είναι ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα συνυπάρχει με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων εξασφαλίζοντας χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Αυτές θα είναι και οι πρώτες εκδόσεις που θα δούμε στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2026, για να ακολουθήσουν στη διάρκεια της ερχόμενης χρονιάς και οι επίσης δικίνητες αλλά πλήρως υβριδικές εκδόσεις απόδοσης 136 και 170 ίππων οι οποίοι προκύπτουν από τον συνδυασμό του εξελιγμένου βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων TSI με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία ιόντων λιθίου που θα εξασφαλίζει κάποια χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Στον επόμενο τόνο θα εμφανιστεί και τετρακίνητη έκδοση 4MOTION αλλά με δίλιτρο κινητήρα και ήπια υβριδική τεχνολογία ενώ κατά τα ειωθότα και με τη γοητεία που κρύβει η υπερβολή σε ένα τέτοιο μέγεθος αμαξώματος το 2027 θα δούμε και την επίσης τετρακίνητη έκδοση T-Roc R (προσοχή, μην τη συνδέετε με την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού R-Line) που θα αποδίδει 330 ίππους ωμής βενζινοκίνητης δύναμης.
Οδηγική εμπειρία
Αν και σπανίως οι αγοραστές B-SUV προτάσσουν την εμπειρία στον δρόμο έναντι όλων των άλλων παραμέτρων που συνυπολογίζει κάποιος αποφασίζοντας για επόμενο αυτοκίνητό του, το νέο T-Roc είναι αναπάντεχα (αλλά και φυσιολογικά λόγω της πλατφόρμας MQB) ανταποδοτικό σε αυτόν τον τομέα.
Η ποιότητα των πορτογαλικών δρόμων παρά τους τροχούς των 20 ιντσών και το 40άρι προφίλ των ελαστικών στην έκδοση R-Line των 150 ίππων διαμόρφωσε εξαιρετικές συνθήκες για να αντιληφθούμε τα βασικά: το ήπιο υβριδικό σύστημα λειτουργεί ομαλά και διακριτικά, κάτι όχι πάντα εύκολο με τα συστήματα Stop/Start, το πλαίσιο αντέχει (και βέβαια θα τη διαχειριστεί στο μέλλον) ακόμη περισσότερη ισχύ, η στιβαρή αίσθηση στην ποιότητα κύλισης και στη λειτουργία της ανάρτησης έρχεται και πάλι από τις μεγαλύτερες κατηγορίες, ενώ το ακριβές αν και ελαφρύ τιμόνι συνδέει τον οδηγό με τον δρόμο χωρίς κενά αλλά και χωρίς υπερβολές.

Αν και συχνά σε αυτή την κατηγορία η οδηγική αίσθηση θυσιάζεται στον βωμό των μεγαλύτερων εσωτερικών χώρων ή μιας ακραία εννοούμενης άνεσης, το T-Roc μπορεί να υπερηφανεύεται ότι ασχέτως προγράμματος οδήγησης (δεν χρειάζεται να καταφύγεις στο Sport για να περάσεις καλά) κινείται διαρκώς με ευκολία πάνω στη λεπτή κόκκινη γραμμή που διαχωρίζει τις οικογενειακές μετακινήσεις από τη συνειδητά σβέλτη οδήγηση.
Ετσι μπορείς να δεις ακόμη και 6,0 λίτρα κατανάλωσης ανά 100 χλμ. ή να σκαρφαλώσεις ακόμη και στα 8,0 λίτρα / 100 χλμ. πιέζοντας (δίχως λόγο κατά την άποψή μου) σε αυτή την υλοποίηση. Το τελικό αποτέλεσμα δείχνει και είναι τόσο πολιτισμένο και τόσο πλήρες (μια ενδελεχής ματιά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και αποφυγής συγκρούσεων θα σας πείσει) που το μόνο το οποίο απομένει πια για το πράσινο φως είναι η ανακοίνωση των τιμών πώλησης (τις επόμενες εβδομάδες για την Ελλάδα) ώστε να δούμε πόσο κοστολογεί η VW το σαφώς επιτυχημένο αποτέλεσμα της προσπάθειάς της.






