Όταν το Ιλιούσιν είχε εμφανισθεί πριν 23χρόνια ως «σωτήρας» από τις πύρινες λαίλαπες

Πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής εκφράζουν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του και μιλούν για «εξάτμιση του νερού που ρίχνει από μεγάλο ύψος»

Αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του ρωσικού ιπτάμενου μεγαθηρίου «Ιλιούσιν» που στελνει η Ρωσία στην χώρα μας, και το οποίο έχει την δυνατότητα ρίψης 40 τόνων νερού εκφράζουν, μιλώντας προς «Το Βήμα» πρώην και νυν στελέχη της Πυροσβεστικής . Κι αυτό με βάση την εμπειρία από την διετή παρουσία στην Ελλάδα τέτοιου είδους γιγαντιαίου αεροσκάφους την διετία 1998-1999. Με την ελπίδα ωστόσο ότι αυτή την φορά θα υποβοηθήσει στον περιορισμό των πύρινων μετώπων που κατακαίουν την χώρα και με τον φόβο εκδήλωσης νέων καταστροφικών πυρκαγιών .

Αεροσκάφος «Ιλιούσιν» προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην χώρα μας στις 7 Αυγούστου 1998 λίγες ώρες μετα την πυρκαγιά που κατέκαψε περίπου 110.000 στρέμματα στην Πεντελη (περιοχές Διόνυσος , Ντράφι, Ανθούσα κι άλλες) . Επρόκειτο για την πιο «οδυνηρή» πυρκαγιά για τα δάση της Αττικής αφού είχε προηγηθεί το 1995 πυρκαγιά στον ίδιο ορεινό όγκο που εμπόδισε οριστικά την αναγέννηση της βλάστησης και προκάλεσε ερημοποίηση μεγάλου τμήματος της Πεντέλης.

Στην άφιξη στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας του Ιλιούσιν (με δεκαμελές πλήρωμα κι ισχύ πυρόσβεσης αντίστοιχη οκτώ Canadair ) φαίνεται να είχε καθοριστικό ρόλο κι ο τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας κ Ακης Τσοχατζόπουλος . Όμως από την χρησιμοποίηση του διαπιστώθηκε ότι το τεράστιο μέγεθος του και το βάρος του δεν το υποβοηθούσε να προχωρα σε «βυθίσεις» και να προσεγγίζει σε χαμηλό ύψος τους ορεινούς όγκους της χώρας . Κι έτσι έριχνε  τις τεράστιες ποσότητες νερού από μεγάλο ύψος με αποτέλεσμα σημαντικό τμήμα αυτού να εξατμίζεται προτού φτάσει στο έδαφος.

Με αναφορές, τότε, ότι το εν λόγω αεροσκάφος ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για κατασβέσεις μεγάλων πυρκαγιών σε πεδιάδες και σε περιοχές αντίστοιχες με ρωσικές στέπες κι όχι στο «ανάγλυφο» της πατρίδας με τα πολλά βουνά, τα δύσβατα σημεία κλπ. Ακόμη το αεροσκάφος αυτό δεν προχωρούσε σε υδροληψία από την θαλασσα αλλά υπήρχε τροφοδοσία του από δεξαμενες σε αεροδρόμια.

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να είχαν δημιουργηθεί προβλήματα στις κινήσεις των υπολοίπων πτητικών μέσων που συμμετείχαν στην κατάσβεση των πυρκαγιών.

Μάλιστα πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής αναφέρονται στον κίνδυνο αεροπορικού ατυχήματος που είχε υπάρξει στην προσπάθεια κατάσβεσης πυρκαγιάς εκείνη την περίοδο στην Αιτωλοακαρνανία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk