Παράσιτα (Parasite, Νότια Κορέα, 2019) Κοινωνική του Μπονγκ Τζουν Χο

Σε τούτο το μικρό αριστούργημα που εφέτος έκανε την έκπληξη στο Φεστιβάλ των Καννών αποσπώντας τον Χρυσό Φοίνικα, μια τετραμελής οικογένεια, των Κιμ, εισβάλλει στον κόσμο της ισάριθμης σε μέλη των (πάμπλουτων) Παρκ, προκειμένου να γευθεί τα αγαθά της. Η ταξική σύγκρουση που θα ακολουθήσει, αγαπημένο θέμα για τον δημιουργό του έξοχου «Snowpiercer» Μπονγκ Τζουν Χο, είναι πολύπλευρη και δεν εντάσσεται σε ένα είδος. Με ένα σενάριο κυριολεκτικά συναρπαστικό, ο νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης «χοροπηδά» από την κωμωδία στην τραγωδία φτάνοντας ακόμα και στο… σπλάτερ.

AΘΗΝΑ: EΛΛΗ – ΔΑΝΑΟΣ ΘΕΣ/ΚΗ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ – ΝΑΤΑΛΙ

ΟΥΤΕ ΚΡΥΟ ΟΥΤΕ ΖΕΣΤΗ

Συνώνυμα (Synonymes, Γαλλία, 2019) Κοινωνική του Ναντάβ Λαπίντ.

Ο Τομ Μερσιέ (αριστερά) είναι το κεντρικό πρόσωπο στα «Συνώνυμα» που βραβεύτηκαν με την Χρυσή Αρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Σε μια προσπάθεια αποκήρυξης του παρελθόντος και του έθνους του, ο Γιόαβ (Τομ Μερσιέ) προσπαθεί να «πιαστεί» στη Γαλλία συλλέγοντας λέξεις. Τρίτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του Ισραηλινού Ναντάβ Λαπίντ, διακρίνεται από έναν ημισουρεαλιστικό χαρακτήρα, θυμίζει γαλλικό σινεμά περασμένων εποχών (ο Ζαν Λικ Γκοντάρ σου έρχεται αμέσως στο μυαλό) και αυτοβιογραφικά στοιχεία. Προκαλεί την περιέργεια χωρίς ακριβώς να ξέρεις τον λόγο.

AΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ – ΑΝΔΟΡΑ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΘΕΣ/ΚΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ – ΤΖΟΝ ΚΑΣΑΒΕΤΙΣ

 

Maleficent: Η δύναμη του σκότους (Maleficent: Mistress of evil, ΗΠΑ, 2019) Περιπέτεια φαντασίας του Γιοακίμ Ρόνινγκ.

Η Αντζελίνα Τζολί είναι η μάγισα Maleficent στο «Maleficent: Η δύναμη του σκότους»

Πέντε χρόνια μετά την επιτυχία της «Maleficent», η Αντζελίνα Τζολί επαναλαμβάνει τον ρόλο της μάγισσας του τίτλου σε μια ταινία παραμυθένιας ατμόσφαιρας απευθυνόμενης, κυρίως, σε θεατές μικρών ηλικιών. Σε αυτή την ταινία, η κακιά μάγισσα του τίτλου αποδεικνύεται λιγότερο κακιά ενώ για ακόμη μία φορά το ανθρώπινο δείχνει πολύ χειρότερο από το μη ανθρώπινο. Από τα καλά στοιχεία μιας κατά τα άλλα βαρετής περιπέτειας, η Μισέλ Πφάιφερ. Προβάλλεται με υποτίτλους και μεταγλωττισμένη σε παραπάνω από 200 αίθουσες σε όλη την Ελλάδα).

ΑΦΗΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Επικίνδυνες κυρίες (Hustlers, ΗΠΑ, 2019) Κοινωνική της Λορίν Σκαφάρια.

Η Τζένιφερ Λόπεζ σε σκηνή από τις «Επικίνδυνες κυρίες»

Το μόνο που τελικά δεν σε ενδιαφέρει να δεις σε αυτή τη πασαλειμμένη από φτηνό μέικαπ και λουσμένη από neon φώτα κρεατομηχανή της κακιάς ώρας, στην οποία η πενηντάρα Τζένιφερ Λόπεζ υποδύεται μια στριπτιζέζ στη Νέα Υόρκη προ και μετά οικονομικής κρίσης του 2008, είναι τα χορευτικά νούμερά της πάνω στον στύλο του στριπτίζ. Ο ορισμός της κακοτεχνίας και του απωθητικού γυμνού «γυναικείου» θεάματος!

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΕΜΠΑΣΣΥ ODEON – ΝΙΡΒΑΝΑ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΕΛΛΩ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – WEST CITY – ΝΑΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – TOWN CINEMAS – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΣΙΝΕΑΚ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – ΡΕΝΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΣ/ΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS- CINEMA ONE