Δυσαρέσκεια από τους εταίρους για τις πρακτικές Σπίρτζη

Η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα στην διαδικασία της αξιολόγησης – παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης ότι αυτή έχει

Η συνεχιζόμενη εκκρεμότητα στην διαδικασία της αξιολόγησης – παρά τις διακηρύξεις της κυβέρνησης ότι αυτή έχει ολοκληρωθεί…- έχει αρχίσει να προξενεί σημαντικές επιφυλάξεις στις ξένες κυβερνήσεις. Κατά κάποιες πηγές δε, τα σχετικά μηνύματα δυσαρέσκειας για συγκεκριμένα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων που συνδέονται με την αξιολόγηση, αναμένεται να μεταφερθούν σύντομα στα υψηλόβαθμα κλιμάκια της ελληνικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίκεντρο της δυσφορίας εκ μέρους ξένων κυβερνήσεων και δανειστών βρίσκεται η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και ειδικότερα ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης.
Οι συνεχείς αναφορές του και εκφράσεις της βαρυθυμίας, με την οποία δηλώνει ότι θα υλοποιήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις της κυβέρνησης, σε συνδυασμό με την κωλυσιεργία που διαπιστώνεται σε συγκεκριμένα πεδία της αρμοδιότητάς του, έχουν θορυβήσει πολλούς από τους διεθνείς συνομιλητές της κυβέρνησης και κυρίως τους εκπροσώπους κυβερνήσεων που ενδιαφέρονται για συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια στην Ελλάδα.
Μεταξύ των βασικών «παιχτών» που βλέπουν με επιφυλακτικότητα και δυσπιστία τις πρακτικές του υπουργείου Μεταφορών είναι και η γαλλική κυβέρνηση.
Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες πληροφορίες, η επικείμενη επίσκεψη του γάλλου Πρωθυπουργού Μανουέλ Βαλς στην Αθήνα την Πέμπτη αναμένεται να συνδυαστεί και με την μεταφορά μηνύματος δυσαρέσκειας για την κωλυσιεργία σε συγκεκριμένες συμφωνίες, οι οποίες δεν προχωρούν λόγω διαδικαστικών καθυστερήσεων, που θεωρούνται μη δικαιολογημένες.
Με βάση τις ίδιες πηγές πληροφόρησης, ένα από τα σχέδια που απειλείται και αποτελεί αιτία ενόχλησης της γαλλικής κυβέρνησης είναι και η συμφωνία παραχώρησης της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η οποία συγκεντρώνει το έντονο ενδιαφέρον της γαλλικής Alstom, η οποία από τις αρχές του έτους υποτίθεται ότι είχε δρομολογηθεί και θα είχε ολοκληρωθεί. Ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη επένδυση είχε εκδηλώσει και η γερμανική Siemens.
Η παραχώρηση της εταιρείας συγκεντρώνει θεωρητικώς μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης καθώς προβλέπεται ότι θα αναλάβανε και την συντήρηση του τροχαίου υλικού και των λοιπών δημόσιων οργανισμών σταθερής τροχιάς (Τραμ, ΗΣΑΠ, Αττικό Μετρό), οι οποίοι σημειωτέον, περιέρχονται στην δικαιοδοσία και τον έλεγχο του υπερταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Η καθυστέρηση στην συγκεκριμένη επένδυση καθώς και σχεδόν σε ολόκληρο το δίκτυο υποδομών που ελέγχονται από το συγκεκριμένο υπουργείο έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον έντονης επιφύλαξης στους διεθνείς συνομιλητές της κυβέρνησης και για άλλους λόγους. Μεταξύ αυτών και το ότι διοικήσεις διορισμένες από την ηγεσία του υπουργείου, όπως π.χ. αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλώνουν κατηγορηματικά αντίθετες με την ιδιωτικοποίηση.
Παράλληλα, η αρνητική ατμόσφαιρα – δεδομένης και της εκκρεμότητας στην αξιολόγηση – επιβαρύνεται και από την εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προειδοποίηση ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ένα από τα θεμελιώδη προαπαιτούμενα προκειμένου να κλείσει ο φάκελος κρατικών ενισχύσεων, όπως ισχύει και για τον ΟΣΕ. Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις στον σιδηρόδρομο ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 800 αναλογούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα υπόλοιπα στον ΟΣΕ.
Όπως έχει υπογραμμιστεί από τα τέλη του 2015, αν η ιδιωτικοποίηση δεν προχωρήσει (με καταλητική ημερομηνία την 20η Ιουνίου), κάποια ενδεχόμενη εμπλοκή θα οδηγούσε σε λύση και εκκαθάριση της εταιρείας και τις Βρυξέλλες στην απαίτηση για ανάκτηση των 800 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk