Ανεξάρτητα από το πώς αντιλαμβάνεται κανείς τον ρόλο του Golf στη μικρομεσαία κατηγορία, τα δεδομένα είναι αμείλικτα: πρόκειται για το best-seller της ευρωπαϊκής αγοράς ανεξαρτήτως καυσίμου, μεγέθους και κυβισμού, άρα οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη στην γκάμα του αυτόματα δημιουργεί μια νέα τάση.
Ωστόσο, την τρικύλινδρη υλοποίηση με turbo μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρου την κληρονόμησε από το Polo και τη διαχειρίζεται με επιτυχία, όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί, που σε συνδυασμό με την τεχνολογία BlueMotion αποδίδουν αποτελέσματα εφάμιλλα ενός TDI κινητήρα στο πεδίο του κόστους χρήσης.
Κατηγορία φτερού
Το ελαφρύτερο μοτέρ των 999 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων και 200 Nm ροπής συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο DSG επτά σχέσεων εκλύοντας και στις δύο περιπτώσεις 99 γραμμ. CO2 / χλμ.
Η επίδοση αυτή, που μεταξύ άλλων καταργεί τα τέλη κυκλοφορίας, δεν οφείλεται αποκλειστικά στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ αλλά και στα στοιχεία της φιλοσοφίας BlueMotion τα οποία στο Golf της δοκιμής μας αφορούν και σε αεροδυναμικά βοηθήματα όπως η μάσκα κλειστού τύπου και οι πλευρικές αεροτομές.
Στο ερώτημα πού βρίσκεται το Golf έναντι του τρικύλινδρου ανταγωνισμού του η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη καθώς το μικρομεσαίο VW ξεπερνά στον δρόμο ακόμη και τετρακύλινδρες προτάσεις, όχι μόνο σε επίπεδο κατανάλωσης –4,3 λίτρα η μέση θεωρητική, λιγότερο από 6,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. η πραγματική –αλλά και στον τομέα των επιδόσεων. Τα 9,4 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης από στάση καταδεικνύουν τις δυνατότητές του, αλλά στην πράξη τα πράγματα είναι καλύτερα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, πάντα με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Συγκρίνοντας ωστόσο το τρικύλινδρο μοτέρ του 1,0 λίτρου με τον 1.4 TSI αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που λείπει από το πρώτο δεν είναι η δύναμη αλλά το βάθος και ο χαρακτηριστικός «γεμάτος» ήχος. Παράλληλα και ανάλογα με το τι έχεις συνηθίσει να οδηγείς ίσως αντιληφθείς την υστέρηση του turbo σε χαμηλότερες στροφές.
Συνολικά πάντως είναι από τους πιο πολιτισμένους και οικονομικούς κινητήρες της αγοράς καταδεικνύοντας την πρόοδο που έχει συντελεσθεί στην τρικύλινδρη τεχνολογία και διαγράφοντας οποιαδήποτε αμφισβήτηση για τη σκοπιμότητα τοποθέτησής του στο αμάξωμα του Golf.
Αναζητώντας τις διαφορές
Κοιτάζοντάς το στον δρόμο πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να εντοπίσεις τη μικρότερη κατά 1,5 εκατοστό απόσταση του Golf BlueMotion από το έδαφος για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.
Οδηγώντας το, ιδιαίτερα αν έχεις εμπειρία από άλλες εκδόσεις Golf, διαπιστώνεις ότι έχει διατηρήσει τα αξιόλογα οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η δεδομένη ευελιξία του και η σταθερότητα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες αναδεικνύονται από τη στιβαρότητα του πλαισίου, ενώ η ανάρτηση –με γόνατα Μακφέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω –εξασφαλίζει την αναμενόμενη άνεση χωρίς αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες και ξερές ενοχλητικές αντιδράσεις. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση παρέχοντας καλή αίσθηση.
Σταθερή αξία
Παρόμοια με τα μεγαλύτερου κυβισμού Golf είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του Golf 1.0 TSI BlueMotion, με ποιοτικά υλικά και προσεγμένο φινίρισμα. Η δυνατότητα φιλοξενίας τριών επιβατών στο πίσω κάθισμα αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα. Από την άλλη πλευρά, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών ορίζουν τον μέσο όρο μιας κατηγορίας με πολλούς ανταγωνιστές διαφορετικού προσανατολισμού.
Στο πεδίο του εξοπλισμού και παρά τη βασική έκδοση από πλευράς κυβισμού αυτό είναι ένα ακόμη πλήρες Golf, με σύστημα ελέγχου ευστάθειας, επτά αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, φώτα ημέρας, Cruise Control, σύστημα κλιματισμού και τις αυτονόητες ηλεκτρικές ευκολίες.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές πώλησης το Golf 1.0 TSI Blue Motion διατίθεται από 17.540 ευρώ (τρίθυρο) ή από 18.490 ευρώ (πεντάθυρο) με το όφελος απόσυρσης, τιμές που το καθιστούν ακριβότερο κατά σχεδόν 2.300 ευρώ από το Golf 1.2 TSI των 85 ίππων αλλά σημαντικά φθηνότερο από το πετρελαιοκίνητο 1.6 TDI BlueMotion.
info:
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Ισχύς: 115 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm / 2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχ.: Μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,3 λίτρα / 100 χλμ.
0-100 χλμ.: 9,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχ.: 204 χλμ. / ώρα
Service: 15.000/ 30.000 χλμ. / 12 μήνες
Ρύποι: 99 γραμμ. / χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή πώλησης: 18.490 ευρώ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



