Η εξειδίκευση δημιουργεί πλεονεκτήματα και δεσμεύσεις. Και τα δύο ορίζουν έναν ζωτικό χώρο κίνησης και προδιαγράφουν σε έναν βαθμό το μέλλον.
Ενα μέλλον που για την πλήρως υβριδική τεχνολογία ξεκίνησε το 1997 με την πρώτη γενιά του Toyota Prius και σταδιακά εξελίχθηκε σε ένα δημιουργικό παρόν για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, μέσα από τις διαφορετικές προσεγγίσεις της ίδιας ιδέας.
Στην έκθεση της Φρανκφούρτης αποκαλύφθηκε η τέταρτη γενιά του Prius, η οποία στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμη το πρώτο τρίμηνο του 2016, σηματοδοτώντας και την ενηλικίωση της τεχνολογίας του.
Σχεδιαστικά η ανάγκη της απόλυτης διαφοροποίησης από τα συμβατικά μοντέλα της Toyota επέβαλλε τη σύνδεσή του με το Mirai, το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας.
Σε αυτή τη σχέση και στην επιδίωξη του καλύτερου δυνατού αεροδυναμικού συντελεστή οφείλονται οι έντονες ακμές και η τελική μορφή του αμαξώματος το οποίο παραμένει πεντάθυρο –αλλά παράξενο –για λόγους πρακτικότητας αυξάνοντας το μήκος του κατά έξι εκατοστά.
Λιγότερο ευφάνταστη αλλά αναμφισβήτητα λειτουργική δείχνει η εικόνα του θαλάμου επιβατών, στον οποίο κυριαρχούν η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής κάτω από τον πίνακα οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις και πάνω από τον ιδιόμορφο, τύπου joystick, επιλογέα ταχυτήτων.
Η χρήση της νέας πλατφόρμας στην οποία βασίζεται το Prius προδιαγράφει επίσης τη βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς, αξιοποιώντας στοιχεία όπως η βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αλλαγή φιλοσοφίας στην πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια.
Υβριδική καρδιά
Το υβριδικό σύστημα του Prius τέταρτης γενιάς είναι επίσης νέο, καθώς ο γνωστός κινητήρας βενζίνης των 1,8 λίτρων έχει πλέον καλύτερη κατά 40% θερμική απόδοση και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα μικρότερων διαστάσεων και μπαταρίες νικελίου – υδριδίου μετάλλου με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ταχύτερη φόρτιση.
Η Toyota υποστηρίζει ότι το υβριδικό μοντέλο της είναι κατά 18% πιο οικονομικό –ξεπερνώντας οριακά τα 3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. -, τιμή που μένει να αποδειχθεί στην πράξη.
Παράμετρο της συνολικής αναβάθμισης αποτελεί και η τοποθέτηση για πρώτη φορά σε Prius των συστημάτων ασφαλείας που αθροίζονται υπό τον όρο Toyota Safety Sense και προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ενδεχόμενης σύγκρουσης, ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα αν εκείνος δεν ανταποκριθεί στην προειδοποίηση, αλλά και ενεργό Cruise Control σε συνδυασμό με τη λειτουργία αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



