Τι ακριβώς σημαίνει προηγμένο design;
«Το προηγμένο design για την Peugeot έχει να κάνει με όλα αυτά που θα εμφανιστούν στο μέλλον, σε ορίζοντα πενταετίας. Οχι με τα μοντέλα που θα περάσουν στην παραγωγή σε πέντε χρόνια, αλλά με όλα εκείνα που θα επιλεγούν για να εξελιχθούν».
Ποια ήταν η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του Fractal;
«Ο συνδυασμός της ελκυστικής εμφάνισης με την αποτύπωση του ηλεκτρικού μέλλοντος της Peugeot. Το δεύτερο στοιχείο στο οποίο δώσαμε έμφαση είναι η εξέλιξη του i-cockpit σε μια νέα όμως προσέγγιση που αφορά τον ήχο. Ο ήχος είναι απόλυτα συνυφασμένος με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτροκίνητα, όπως το Fractal, χαρακτηρίζονται από την πλήρη απουσία θορύβου και έτσι σκεφτήκαμε ότι ίσως υπήρχε χώρος για μια εντελώς φρέσκια προσέγγιση η οποία να προσφέρει μια νέα εμπειρία διαισθητικής οδήγησης.
Για αυτό τον λόγο, από την αρχή του project συνεργαστήκαμε με τον DJ Amon Tobin, ο οποίος μας βοήθησε να δώσουμε εικόνα στον ήχο. Ετσι, καταλήξαμε σε αυτά τα σχήματα στο εσωτερικό του Fractal τα οποία παραπέμπουν σε ανηχοϊκό θάλαμο και αποτελούν ένα εντελώς νέο όραμα για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί το εσωτερικό σε ένα Peugeot.
Ωστόσο, είναι αδύνατον να κατασκευάσεις αυτές τις φόρμες με τις παραδοσιακές διαδικασίες. Ετσι, καταλήξαμε στην τρισδιάστατη εκτύπωση. Καθορίσαμε το σχήμα και στη συνέχεια με τη συνδρομή αλγορίθμων αφήσαμε τον υπολογιστή να σμιλέψει τις επιφάνειες».
Θεωρείτε πως πρέπει πάντα να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του εξωτερικού και του εσωτερικού σχεδιασμού;
«Ναι, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρέπει να λέει την ίδια ιστορία, είτε πρόκειται για το εσωτερικό του είτε για το εξωτερικό του. Και αυτό είναι κάτι για το οποίο είμαι πολύ ευτυχής σε σχέση με το Fractal, καθώς η ανηχοϊκή φόρμα τού εσωτερικού απηχεί και στο εξωτερικό».
Πόσο διαφορετικό θεωρείτε ότι είναι να σχεδιάζετε concept cars για την Peugeot, έναντι μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας;
«Αυτό που κάνει η διαφορά δεν είναι τα όρια που ισχύουν για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά αυτό που μπορείς να προσφέρεις στον οδηγό ως εμπειρία ιστορίας της Peugeot. Μας αρέσει να λέμε στην ομάδα μας ότι είναι σχεδιαστές εμπειριών. Σχεδιάζουμε αυτοκίνητα αλλά κυρίως αποφασίζουμε τι θέλουμε να δείχνουν. Είναι διαφορετικό να σχεδιάζει κανείς αυτοκίνητα για την Peugeot ακριβώς γιατί έχει πίσω του μια διαφορετική ιστορία και μπροστά του μια διαφορετική τεχνολογία».
Υπάρχει κάποιο βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει κάθε πρωτότυπο;
«Οταν εξελίσσουμε ένα concept car επιλέγουμε ένα στοιχείο στο οποίο θέλουμε να δώσουμε έμφαση. Σε κάθε concept car υπάρχει ένας ξεκάθαρος στόχος: να αποτυπώσουμε κάτι πάνω στο οποίο θέλουμε να δουλέψουμε στο μέλλον».
Η κατασκευή των concept cars έχει να κάνει τελικά με το πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει μια εταιρεία ή με τη δημιουργικότητα;
«Με το να βρεις την ισορροπία μεταξύ των χρημάτων που θα ήθελες να έχεις και του τρόπου που τελικά θα εκφράσεις την ιστορία που θέλεις να διηγηθείς. Το ότι είναι πρωτότυπο δεν σημαίνει ότι μπορώ να δαπανήσω εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του. Αυτή είναι η δουλειά του σχεδιαστή: να βρει τον τρόπο να μεταδώσει το μήνυμα που πρέπει με ό,τι μέσα έχει, χρόνο ή χρήμα».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



