Η σχεδόν αυτονόητη σύνδεση της Lexus με την υβριδική τεχνολογία λειτουργεί ενίοτε παραπλανητικά για τις υπόλοιπες παραμέτρους των αυτοκινήτων της. Σχεδίαση και επιδόσεις περνούν πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα, ακριβώς επειδή το δείγμα γραφής του συγκεκριμένου κατασκευαστή μάς προσανατολίζει αλλού.
Ωστόσο, στην περίπτωση του NX300h τα πράγματα διαφοροποιούνται καθώς η εμφάνιση είναι εκείνη που κυριαρχεί, διαμορφώνοντας την πρώτη θετική εντύπωση, η οποία απέχει από τις συντηρητικές υλοποιήσεις του παρελθόντος.
Το επόμενο χρήσιμο συμπέρασμα, που λειτουργεί και ως το πειστικότερο επιχείρημα για να εντάξεις το NX300h στη λίστα των αυτοκινήτων που θα σε ενδιέφεραν, εδράζεται στο τρίπτυχο «ποιότητα – εξοπλισμός – υβριδική τεχνολογία», με την τελευταία να προκύπτει από τον συνδυασμό ενός τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2.494 κ.εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρων 143 και 68 ίππων στον μπροστινό και στον πίσω άξονα αντίστοιχα.
Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου διαμορφώνεται στους 197 ίππους, μέγεθος ικανό να επιταχύνει το NX300h από στάση σε 9,2 δευτερόλεπτα και απολύτως αποδεκτό για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Αν κυνηγήσεις τις επιδόσεις ή οδηγείς αδιαφορώντας πλήρως για τις αρχές λειτουργίας του υβριδικού συνόλου, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ η προσεκτική οδήγηση μπορεί να σε φέρει κοντά στα 5,1 λίτρα της θεωρητικής μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει η Lexus.
Αλλαγή προσανατολισμού
Επιλέγοντας τη λειτουργία Sport από τον περιστροφικό διακόπτη, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται χωρίς ωστόσο το NX300h να αποκτά χαρακτηριστικά καθαρόαιμου σπορ μοντέλου. Το ζητούμενο άλλωστε δεν είναι αυτό. Παρά τους τροχούς των 18 ιντσών, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και η ανάρτηση λειτουργεί αποτελεσματικά στις περισσότερες των περιπτώσεων, ενώ στρίβοντας με ταχύτητα σε κλειστές καμπές αντιλαμβάνεσαι την καλή πλευρική στήριξη που προσφέρουν τα μπροστινά καθίσματα.
Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, αλλά κυρίως ο χώρος εκεί είναι ικανοποιητικός για το μέγεθος του NX300h –με μήκος 4,63 μ. -, ο θάλαμος επιβατών του οποίου παραπέμπει σε ατελιέ υψηλής ραπτικής με δερμάτινο ταμπλό και καθίσματα, προσεγμένο φινίρισμα και ποιοτικά, στη συντριπτική τους πλειονότητα, υλικά.
Τα 555 λίτρα του διαιρούμενου χώρου αποσκευών και η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που ελέγχεται από touchpad αποτελούν δύο ακόμη βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου –αν και ο χειρισμός των μενού εφαρμογών δεν είναι εύκολος εν κινήσει –ωστόσο το μεγαλύτερο πλεονέκτημα για οποιοδήποτε Lexus στην Ελλάδα παραμένει η εξυπηρέτηση του ιδιοκτήτη του μετά την πώληση.
Στον αστερισμό του CVT
Επιστρέφοντας σε φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, εντυπωσιακή είναι και η ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών. Το μόνο στοιχείο που μπορεί να τη διαταράξει είναι ο θόρυβος που προκύπτει στο kick down του αυτόματου κιβωτίου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), σύμπτωμα ενοχλητικό αλλά κοινό σε όλες τις τετράτροχες λύσεις που επιλέγουν αυτή την τεχνολογία.
Αν λοιπόν το NX300h αποτελεί μια συνειδητοποιημένη επιλογή λόγω του υβριδικού προφίλ του, τότε η ποιότητα κατασκευής, η εργονομία και τα εξοπλιστικά στοιχεία του θα σας ικανοποιήσουν πλήρως. Η κατά συνθήκη τετρακίνηση E-Four που διαθέτει δεν απευθύνεται σε εραστές της περιπέτειας, αλλά εξασφαλίζει περισσότερη ασφάλεια σε συνδυασμό και με το σύστημα ευστάθειας που λόγω φιλοσοφίας στα SUV της Lexus επεμβαίνει πρόωρα για να αποτρέψει δυσάρεστες εκπλήξεις.
info:Κινητήρας: 2.494 κ.εκ.
E-motor: 105+50 kW
Ισχύς: 197 ίπποι
Κιβώτιο ταχ.: CVT
Κατανάλωση: 5,1 λίτρα / 100 χλμ.
0-100 χλμ.: 9,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχ.: 180 χλμ./ώρα
Service: 15.000 χλμ. ή 12 μήνες
Ρύποι: 117 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: €105,30
Τιμή πώλησης: €46.700
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



