Μετά την κυριαρχία των τετρακύλινδρων δίλιτρων κινητήρων βενζίνης και diesel φιλοσοφίας Drive-E στα μεγαλύτερα μοντέλα της, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει ένα νέο, χαμηλού κυβισμού, μοτέρ βενζίνης που συνδυάζει υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων αξιοποιώντας ένα νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό χωρίς επιπλέον χρέωση.
Ο νέος κινητήρας 1,5 λίτρου εξελίχθηκε αποκλειστικά από τη Volvo, διαθέτει turbo και αποδίδει 152 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.700-4.000 σ.α.λ., μεγέθη τα οποία εξασφαλίζουν στα V40 και V40 Cross Country μεικτή κατανάλωση 5,5 και 5,6 λίτρα /100 χλμ. αντίστοιχα, με εκπομπές CO2 129 και 131 γραμμ./χλμ. που διαμορφώνουν τα τέλη κυκλοφορίας στα 142 ευρώ για το V40 και στα 144 ευρώ για το V40 Cross Country.
Η επιτάχυνση από στάση απαιτεί 8,3 και 8,5 δευτερόλεπτα για τα δύο μοντέλα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι κοινή, στα 210 χλμ./ώρα.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το οκτατάχυτο κιβώτιο της Volvo, με κύριο χαρακτηριστικό τις γρήγορες αλλαγές σχέσεων, προσφέροντας παράλληλα και σειριακή λειτουργία, με τον οδηγό να επιλέγει τις χειροκίνητες αλλαγές είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Παράλληλα η λειτουργία ECO+ επιτρέπει τις αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ όταν ο οδηγός δεν πατά γκάζι το κιβώτιο απεμπλέκεται και οι στροφές του κινητήρα μειώνονται.
Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό των V40 και V40 Cross Country 1.5 T3 Auto υπάρχουν τέσσερα επίπεδα –Kinetic, Livstyl, Volvo Ocean Race και Momentum –σε τιμές από 20.400 ως 22.400 ευρώ για το V40 και από 21.900 ως 23.900 ευρώ για το V40 Cross Country, ενώ η πιο σπορ έκδοση R-Design είναι διαθέσιμη μόνο στο V40 έναντι 22.900 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ