Η Κομισιόν ζητά αυξήσεις στα εισιτήρια για τις πτήσεις εσωτερικού

Σε ακριβότερες αεροπορικές χρεώσεις για τους ταξιδιώτες εσωτερικού ενδέχεται να οδηγήσει τυχόν αποδοχή της αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να άρει τις διακρίσεις μεταξύ επιβατών εσωτερικού και εξωτερικού στην χρέωση του Τέλους Χρήσης Αεροσταθμού του «Ελ. Βενιζέλος».

Σε ακριβότερες αεροπορικές χρεώσεις για τους ταξιδιώτες εσωτερικού ενδέχεται να οδηγήσει τυχόν αποδοχή της αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να άρει τις διακρίσεις μεταξύ επιβατών εσωτερικού και εξωτερικού στην χρέωση του Τέλους Χρήσης Αεροσταθμού του «Ελ. Βενιζέλος».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, οι Βρυξέλλες ζητούν από την Ελλάδα να εφαρμόσει το κοινοτικό δίκαιο για τις αεροπορικές χρεώσεις (Οδηγία 2009/12/EC) και την λειτουργία των αεροπορικών υπηρεσιών (Κανονισμός 1008/2008) στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η Επιτροπή σημειώνει ότι υπάρχουν διαφορετικές χρεώσεις για τις πτήσεις εσωτερικού και άλλες για τις πτήσεις προς άλλους προορισμούς την περιοχής Σένγκεν.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η συγκεκριμένη διαφορά δεν συνάδει με το κοινοτικό δίκαιο, διότι δεν υπάρχει αντικειμενική δικαιολόγηση για την σύνδεση κόστους και διαφορετικού επιπέδου χρεώσεων. Η αιτιολογημένη γνώμη εστάλη στο πλαίσιο διαδικασίας επί παραβάσει. Η Ελλάδα εντός διμήνου καλείται να αναφέρει στις Βρυξέλλες τα μέτρα επανόρθωσης που θα λάβει, ειδάλλως η Κομισιόν ενδεχομένως να στείλει τη χώρα στο ευρώ-δικαστήριο.
Το Τέλος Χρήσης Αεροσταθμού άρχισε να επιβάλλεται από το 2001, προβλέπεται από την κοινοτική νομοθεσία, αποτελεί τμήμα των συνολικών χρεώσεων του αεροδρομίου, ανέρχεται σε 8,51 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη εσωτερικού και 12,16 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη εξωτερικού.
Πηγές του αεροδρομίου σημειώνουν ότι οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν την διαδικασία διερεύνησης από το 2010 με αντικείμενο, όμως, όχι το ύψος του Τέλους, αλλά την διαφορετική κατανομή της χρέωσης σε επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού. Όπως αναφέρουν, το Τέλος για τον επιβάτη εσωτερικού (οι επιβάτες εσωτερικού είναι Έλληνες κατά 70%) είναι κατά 30% χαμηλότερο από εκείνο για τον επιβάτη εξωτερικού, βάσει της κατανομής του πραγματικού κόστους χρήσης των υποδομών και των διαφοροποιημένων αναγκών του επιβάτη εσωτερικού κατά τη διέλευση και παραμονή του στον αεροσταθμό καθώς και βάσει του κατά περίπτωση χρόνου χρήσης των υποδομών αυτών.
Μάλιστα, τονίζουν ότι η συγκεκριμένη θέση επιβεβαιώνεται και δικαιολογείται πλήρως από τις αναλύσεις του Αερολιμένα, οι οποίες έχουν ελεγχθεί και επιβεβαιωθεί από διεθνή οίκο ελεγκτών.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η κατάργηση αυτής της διάκρισης θα σήμαινε αύξηση του κόστους για τους Έλληνες ταξιδιώτες. Όπως προσθέτουν, υπάρχουν βάσιμοι λόγοι υπέρ της επιλογής του «Ελ. Βενιζέλος» που πιστοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει ακόμη και δικαίωση στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Ωστόσο, καθοριστικής σημασίας θα είναι η άποψη της κυβέρνησης, η οποία αναμένει την κοινοποίηση της απόφασης δια της επίσημης διπλωματικής οδού.
Συνέβη και στα περιφερειακά αεροδρόμια

Σημειωτέον πάντως ότι η σύμβαση παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», η οποία έχει εγκριθεί από τα κοινοτικά όργανα, παρέχει ελευθερία στο αεροδρόμιο να καθορίζει τα τέλη του, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει συγκεκριμένο πλαφόν στην επιστροφή της επένδυσης ύψους έως 15% και ότι θα διατηρεί συγκεκριμένο ελάχιστο ποσοστό εξυπηρέτησης των δανειακών του υποχρεώσεων προς την ΕΤΕπ.
Το θέμα των διακρίσεων στις χρεώσεις είχε απασχολήσει και την προηγούμενη κυβέρνηση στα κοινοτικά φόρα, καθώς υποχρεώθηκε να αλλάξει το νέο «Σπατόσημο» σε 12 ευρώ για όλους τους προορισμούς, αντί 12 ευρώ για εντός Σένγκεν και 20 ευρώ για χώρες εκτός Σένγκεν, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά, καθώς η Κομισιόν έκρινε την διάταξη αντίθετη με το κοινοτικό δίκαιο.
Άλλωστε, το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων επανήλθε έπειτα από πρώτη επίσημη τοποθέτηση της κυβέρνησης του κ. Αλέξη Τσίπρα για το ζήτημα, δια στόματος του υπουργού Οικονομικών, κ. Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της ΝΔ, κ. Λευτέρη Αυγενάκη για την παραχώρηση των 14 αερολιμένων.
Ο κ. Βαρουφάκης επανέφερε την δήλωσή του στην απόφαση του EUROGROUP της 20ης Φεβρουαρίου ότι «η Κυβέρνηση δεσμεύεται πως όποια ιδιωτικοποίηση έχει εξελιχθεί και είναι νόμιμη θα γίνει σεβαστή και ότι οι διαδικασίες που βρίσκονται εν εξελίξει …θα εξελιχθούν, βέβαια, με τις αλλαγές που και νόμιμες είναι και συνάδουν με το δημόσιο συμφέρον».
Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε αναρμόδιος να κρίνει εάν το τίμημα των 1,2 δισ. ευρώ της κοινοπραξίας Fraport – Slentel είναι εύλογο, παραπέμποντας στο ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο, σημείωσε ότι ορισμένοι συνάδελφοί του υπουργοί της Ευρωζώνης συμφώνησαν μαζί του ότι θα ήταν λάθος η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων χωρίς να υπάρχει μετοχική παρουσία του δημοσίου, «υποχρεωτικές ελάχιστες επενδύσεις στο 1/4 του συνολικού αντιτίμου» και «έγγραφες δεσμεύσεις, συγκεκριμένα αναπτυξιακά πλάνα, όσον αφορά τις τοπικές οικονομίες γύρω από τα περιφερειακά αεροδρόμια».
Μάλιστα, ο κ. Βαρουφάκης δήλωσε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ ως τώρα, δυστυχώς, προσέφερε συμβάσεις στους ιδιώτες που νομικά ήταν ανασφαλείς».«Οι όροι θα αλλάξουν, η σύμβαση θα γίνει θετικότερη τόσο από τη μεριά του δημοσίου συμφέροντος όσο και από τη μεριά του ιδιώτη» είπε.
«Η Κυβέρνηση συνεχίζει την γενικολογία, τα ναι μεν αλλά, την αοριστία και την ομιχλώδη στρατηγική σε ότι αφορά την συμφωνία μίσθωσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων» δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Αυγενάκης.
Η πρώτη επερώτηση για τις Υποδομές

Το θέμα των Υποδομών επανέρχεται στο προσκήνιο σήμερα, καθώς θα συζητηθεί στη Βουλή επερώτηση του τομέαρχη Υποδομών της ΝΔ, την οποία συνυπογράφουν άλλοι οκτώ βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, για τις υποδομές στη χώρα. Οι βουλευτές ρωτούν:
«Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια από αυτά κινδυνεύουν, εάν κινδυνεύουν να σταματήσουν ή έχουν σταματήσει, για ποιους λόγους και ποια είναι η πρόθεση της Κυβέρνησης;
Ποιος ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και την υλοποίηση των επόμενων δημοπρατήσεων και τι σχεδιασμός υπάρχει για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των δημοσίων διαγωνισμών και την άμεση εκτέλεση δημοσίων έργων;
Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός για την κατασκευή δημοσίων έργων υποδομής (νέα Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, τμήμα Πύργος – Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης) που θα συμβάλλουν καταλυτικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας;»
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk