Ευκαιρίες
Επικοινωνία και συνεργασία με την Ανατολή
Εκτός από μια ιδανική πλατφόρμα για τους διαχρονικούς παράγοντες του κλάδου, υπογραμμίζεται ότι το Posidonia Sea Tourism Forum διευκολύνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και στη γρήγορα αναπτυσσόμενη Ανατολή, η οποία θα εκπροσωπείται στη διοργάνωση από πολλούς ασιατικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ανερχόμενων προορισμών της Κίνας.
Ακόμη, η πρεσβεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα διοργανώνει σεμινάριο για την προώθηση της συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας στον τομέα του τουρισμού και των επενδύσεων στον κλάδο της κρουαζιέρας και του yachting στην επαρχία Hainan με τίτλο «China-Greece Tourism Cooperation Seminar & Investment Promotion for the Cruise and Yacht Industries of Hainan Province». Ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι από την επαρχία Hainan και μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς και εκπρόσωποι από τη Σανγκάη και την πόλη Τιεντζίν, θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο με σκοπό την καλλιέργεια σχέσεων που θα συντελέσουν στη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών συνεργασίας.
Τρεις μεγάλες επιχειρηματικές αποστολές από την Κίνα με εκπροσώπους εταιρειών ανάπτυξης λιμένων, τουριστικών αρχών, οικονομικών ζωνών ανάπτυξης, βιομηχανικών πάρκων και αερολιμένων, μεταξύ άλλων, θα συμμετάσχουν στο συνέδριο και θα συναντηθούν με Ελληνες και ξένους επαγγελματίες από τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού για την ανάπτυξη κοινών εγχειρημάτων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Συνδυαστικές ενέργειες
Συνεργασία για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Για τις συνδυαστικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας ο εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων Ποσειδώνια Θεόδωρος Βώκος είπε: «Η λιμενική υποδομή είναι ένα κομμάτι και δεν αρκεί να κτίσουμε ένα υπερσύγχρονο νέο λιμάνι. Αυτό που έχει τεράστια σημασία είναι η εύκολη πρόσβαση στο λιμάνι», κάτι που δεν συμβαίνει με τον Πειραιά λόγω των έργων που γίνονται στους δρόμους της πόλης με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται σημαντικά η διέλευση των τουριστικών λεωφορείων και η «τακτική αεροπορική σύνδεση με κράτη που αποτελούν αγορές για την κρουαζιέρα, όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης».
Επιπλέον ο κ. Βώκος εστίασε στις συνεργασίες μεταξύ αρμοδίων φορέων.
«Χρειάζεται η αμέριστη συνεργασία εμπορικών συλλόγων και δήμων και περιφερειών προκειμένου η πόλη να είναι πάντα καθαρή, να είναι ανοικτά τα μαγαζιά και τα μουσεία όταν έρχεται ο κόσμος, γιατί αυτό που εγώ επιμένω να λέω είναι ότι η κρουαζιέρα ειδικά αλλά και το yachting είναι δωρεάν διαφήμιση για την Ελλάδα. Ερχονται ταξιδιώτες με ένα κρουαζιερόπλοιο, βλέπουν πέντε προορισμούς, έχουν πληρώσει ήδη για να δουν αυτούς τους προορισμούς και άμα τους αρέσει κάποιος από αυτούς θα ξανάρθουν του χρόνου και θα κλείσουν ξενοδοχείο 10 μέρες για να το δουν».
Επίσης ο εκτελεστικός διευθυντής των εκθέσεων Ποσειδώνια σημείωσε ότι «όσον αφορά την Ελλάδα, η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, με την πλειοψηφία αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας και με την Ελλάδα να αναμένεται να υποδεχθεί κοντά στα 5 εκατ. επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας το 2015. Ο κλάδος του yachting παρέχει επίσης σημαντικές ευκαιρίες εργασίας, καθώς ο συνολικός αριθμός θέσεων εργασίας που δημιουργούνται στην τοπική οικονομία αντιστοιχεί στον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού. Για παράδειγμα, στην τοπική οικονομία της Βαρκελώνης, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 4,4 θέσεις εργασίας σε μαρίνες και 40 θέσεις εργασίας σε σχετικούς κλάδους».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



