Αρχές Ιουνίου θα τεθεί ξανά σε λειτουργία το διυλιστήριο των Ελληνικών Πετρελαίων στον Ασπρόπυργο. Το τραγικό δυστύχημα με δύο νεκρούς και τέσσερις τραυματίες που συνέβη την Παρασκευή 8 Μαΐου λόγω πυρκαγιάς στις εγκαταστάσεις της μονάδας καθυστέρησε την επαναλειτουργία του διυλιστηρίου, το οποίο είχε διακόψει την παραγωγική διαδικασία στις 20 Απριλίου για τις προγραμματισμένες γενικές εργασίες συντήρησης που γίνονται κάθε πέντε χρόνια.
Κανονικά οι εργασίες συντήρησης (shutdown) ήταν προγραμματισμένες να ολοκληρωθούν στις 15 Μαΐου, αλλά το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει για περίπου 20 ημέρες η επαναλειτουργία του. Βεβαίως η εταιρεία σε ανακοίνωσή της μία ημέρα μετά το δυστύχημα ανέφερε: «Το περιστατικό δεν αναμένεται να επηρεάσει τις εργασίες ολοκλήρωσης του προγραμματισμένου shutdown του διυλιστηρίου».
Επιπτώσεις


Επίσης στην ίδια ανακοίνωση διευκρίνιζε πως «το περιστατικό δεν προβλέπεται να έχει επίπτωση στα χρηματοοικονομικά μεγέθη της εταιρείας».
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, το κόστος δεν είναι αμελητέο και ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2/3 θα προέλθουν από την απώλεια παραγωγής για τις 20 επιπλέον ημέρες που θα είναι κλειστό το διυλιστήριο και το 1/3 από την παράταση διαμονής των συνεργείων συντήρησης στις εγκαταστάσεις.
Το διυλιστήριο παράγει ντίζελ και υγραέριο αλλά βασικά είναι εστιασμένο στην παραγωγή βενζίνης. Αυτή την περίοδο τα περιθώρια κέρδους για το συγκεκριμένο καύσιμο είναι υψηλά και οι πωλήσεις που χάνονται ήταν εξασφαλισμένες.

Το κόστος θα αποτυπωθεί στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, ενώ υπενθυμίζεται ότι την επόμενη Πέμπτη 28 Μαΐου η εταιρεία θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2015.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η εταιρεία εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται αντιμέτωπη με ακόμη ένα απρόσμενο ατύχημα. Πριν από περίπου μία εβδομάδα σταμάτησε η λειτουργία της μονάδας 32 στο διυλιστήριο της Ελευσίνας λόγω λειτουργικών προβλημάτων και εκτιμάται ότι θα επανεκκινήσει στο τέλος Ιουνίου. Η συγκεκριμένη μονάδα θεωρείται ως η πλέον καθοριστική για την αποδοτική λειτουργία (οικονομική) του υπολοίπου διυλιστηρίου της Ελευσίνας. Εν τω μεταξύ η νέα διοίκηση των ΕΛΠΕ, με πρόεδρο τον κ. Στάθη Τσοτσορό και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γρηγόρη Στεργιούλη, άρχισε τις… εκκαθαρίσεις.
Οι αλλαγές


Οπως ανακοινώθηκε, παύονται από τα καθήκοντά τους ο γενικός τεχνικός διευθυντής του ομίλου κ. Νίκος Σκανδαλής και ο γενικός διευθυντής Διυλιστηρίων Νότου κ. Διονύσης Ρούτσης. Τη θέση του πρώτου θα πάρει ο κ. Γιάννης Ψυχογιός, μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος των θυγατρικών ΕΚΟ Ελληνικά Καύσιμα (BP). O τελευταίος θα αναλάβει να βρει και τον αντικαταστάτη του κ. Ρούτση.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων μετά την είδηση του θανάτου των δύο εργαζομένων που υπέκυψαν στα τραύματά τους αμέσως δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει με όλα τα δυνατά μέσα που διαθέτει τις οικογένειές τους και κυρίως διασφαλίζοντας το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους.
Παράλληλα προωθείται άμεσα στις αρμόδιες υπηρεσίες το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του συμβάντος ώστε να αποδοθούν ευθύνες, όπου υπάρχουν, αν και σύμφωνα με πληροφορίεςεπιβεβαιώνονται οι αρχικές εκτιμήσεις περί «ανθρωπίνου λάθους».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ