Απόγευμα στην Αθήνα, λίγο πριν από το ηλιοβασίλεμα. Στο ιστορικό κέντρο της πόλης κόσμος πάει κι έρχεται, οι ρυθμοί σιγά-σιγά χαλαρώνουν και πολλοί απολαμβάνουν το ουζάκι τους σε κάποιο παραδοσιακό μεζεδοπωλείο στη σκιά κάποιων από τα σημαντικότερα μνημεία της πόλης.
Κάπως έτσι σκέφτηκε η ομάδα του Solebike και αποφάσισε να δημιουργήσει μια ξεχωριστή τουριστική περιήγηση στην πόλη με την ατμοσφαιρική ονομασία «Vintage evening aperitif», την οποία συμπληρώνουν ιδανικά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, σήμα κατατεθέν της εταιρείας.
Πρόκειται για μία από τις 116 επιχειρηματικές ιδέες που επελέγησαν εδώ και έναν χρόνο στους δύο πρώτους κύκλους του προγράμματος «Venture Garden» που υλοποιείται από την Anatolia School of Business του American College of Thessaloniki (ACT) και την ALBA Graduate Business School του American College of Greece στην Αθήνα, με τη στήριξη της Ελληνικής Πρωτοβουλίας.
Από την έναρξη του προγράμματος τον Φεβρουάριο του 2014 έχουν υποβληθεί συνολικά 605 αιτήσεις συμμετοχής. Οι 194 συμμετέχοντες και στις δύο πόλεις παρακολούθησαν συνολικά 152 ώρες μαθημάτων, ενώ 43 καθηγητές και έμπειροι επαγγελματίες τους προσέφεραν ουσιαστική υποστήριξη και περίπου 248 ώρες συμβουλευτικής καθοδήγησης.
Οι αιτήσεις συμμετοχής στον τρίτο κύκλο του Venture Garden έχουν ξεκινήσει και θα ολοκληρωθούν στις 11 Μαΐου 2015. Τα εντατικά μαθήματα, που βοηθούν τους συμμετέχοντες να δομήσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο βάσει του Business Model Canvas, θα ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου, αφού προηγηθεί η φάση αξιολόγησης. Κατόπιν ακολουθεί συμβουλευτική καθοδήγηση και υποστήριξη ως 12 μήνες για τη βελτίωση της τοποθέτησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας στην αγορά και την επιτάχυνση της επιχειρηματικής ανάπτυξης. Το σύνολο του προγράμματος είναι δωρεάν για τους συμμετέχοντες.
Επανασύνδεση με την εκπαίδευση και αλλαγή δυναμικής
Για τον κ. Κώστα Γιαννόπουλο, ιδρυτή της Solebike, το Venture Garden ήταν μια ευκαιρία επανασύνδεσης με την εκπαίδευση για έναν εργαζόμενο που μετά από δύο χρόνια ανεργίας δημιούργησε τη δική του καινοτόμο οικογενειακή επιχείρηση.
«Μέσα από τη συμμετοχή μας στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας έμαθα για το πρόγραμμα και το θεώρησα εξαιρετική ευκαιρία ως νέος επιχειρηματίας να πιάσω και πάλι τον παλμό της εποχής» λέει στο «Βήμα».
Η δικτύωση, όπως επισημαίνει, είναι για τη δική του επιχείρηση το σημαντικότερο από τα πολλαπλά οφέλη που του προσέφερε η συμμετοχή στο Venture Garden, δικτύωση με ανθρώπους πρόθυμους να βοηθήσουν, μελλοντικούς συνεργάτες και υποστηρικτές.
Περίπου έναν χρόνο μετά την έναρξη των μαθημάτων η δυναμική της εταιρείας έχει αλλάξει και παράλληλα έγινε αντιπρόσωπος μιας εταιρείας ηλεκτρικών ποδηλάτων στη χώρα μας, εξασφαλίζοντας μάλιστα δάνειο σε μια δύσκολη εποχή.
«Βασικό κορμό της δουλειάς μας αποτελούν πάντοτε οι περιηγήσεις στην πόλη με ηλεκτρικά ποδήλατα, που στοχεύουν κυρίως στους τουρίστες, όμως απευθυνόμαστε και στην εσωτερική αγορά. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δικτύου αντίστοιχων οικογενειακών επιχειρήσεων σε ολόκληρη τη χώρα. Μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει το αντίστοιχο κατάστημα Ηλεκτρικών Ποδηλάτων στην Κρήτη» αναφέρει ο κ. Γιαννόπουλος.
Συνήθη εμπόδια, νέα οπτική και χρηματοδότηση 50.000 δολαρίων
«Αυτό από το οποίο στη διάρκεια των δύο προηγούμενων κύκλων παρατηρήσαμε ότι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη οι συμμετέχοντες είναι η επαλήθευση των ιδεών και των σχεδίων τους. Μέσα από το πρόγραμμα επιβεβαιώνουν αρχικά ότι υπάρχει η αγορά, ότι υπάρχουν οι πελάτες ή οι ομάδες πελατών και καθοδηγούνται ώστε να προσεγγίσουν κάθε αγορά-στόχο με τον κατάλληλο τρόπο» λέει στο «Βήμα» ο κ. Δημήτρης Κονταρίνης, εκπρόσωπος του Venture Garden και διευθυντής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας στην Anatolia School of Business. «Συμμετέχοντες με εμπειρία στον χώρο της αγοράς μάς λένε ότι συναντούν εδώ εμπόδια που έχουν ξαναδεί, όμως η οπτική γωνία είναι πολύ διαφορετική».
Τον τελευταίο χρόνο, με την υποστήριξη της Ελληνικής Πρωτοβουλίας (The Hellenic Initiative-THI), έχει δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα νέων επιχειρηματιών, καθηγητών, έμπειρων στελεχών και ανθρώπων της αγοράς. «Η αλληλεπίδραση αυτών των μερών ευνοείται μέσα στο πρόγραμμα, με αποτέλεσμα οι ιδέες να εξελίσσονται, συχνά να μετασχηματίζονται, συμμετέχοντες γίνονται τελικά μέλη άλλων ομάδων. Είχαμε ακόμη και προσλήψεις μέσα από το ίδιο το πρόγραμμα» επισημαίνει ο κ. Κονταρίνης.
Εφέτος μάλιστα ένα νέο στοιχείο προστίθεται στο Venture Garden. «Πέρα από το κομμάτι της συμβουλευτικής, αυτό που μπορεί να διαφοροποιήσει ένα πρόγραμμα είναι η χρηματοδότηση, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να προσφέρουμε συνολικά 50.000 δολάρια ως καύσιμο σε μία ή περισσότερες από τις νεοφυείς επιχειρήσεις που είναι έτοιμες να κάνουν το επόμενο βήμα» λέει στο «Βήμα» ο κ. Μιχάλης Πρίντζος, διευθυντής προγραμμάτων της Ελληνικής Πρωτοβουλίας. «Θέλουμε να είμαστε ένα χέρι που τραβάει κι όχι που σπρώχνει τους συμμετέχοντες. Η παροχή συμβουλευτικής και δικτύωσης δεν σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες τα περιμένουν όλα από τους άλλους. Η πρόοδος μας ενδιαφέρει, όχι η στασιμότητα» διευκρινίζει.
Οταν οι δύο συνιδρυτές της Goodvidio κ.κ. Δημήτρης Κουρτέσης και Κωνσταντίνος Μπρατάνης έκαναν αίτηση συμμετοχής στον πρώτο κύκλο του Venture Garden, η εταιρεία τους βρισκόταν σε αρχικό στάδιο. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά. Αρχικά από δύο άτομα που ξεκίνησαν σήμερα η Goodvidio απασχολεί συνολικά 10 άτομα.
Η εταιρεία παρέχει σε e-καταστήματα λιανικού εμπορίου όλα τα απαραίτητα εργαλεία εμπλουτισμού των ιστοσελίδων τους με υψηλής ποιότητας βίντεο μέσω των κοινωνικών δικτύων για κάθε προϊόν τους βελτιώνοντας σημαντικά την αγοραστική εμπειρία των πελατών τους.
«Εξαρχής προσπαθούσαμε να εκμεταλλευτούμε οποιαδήποτε δυνατότητα για να μάθουμε περισσότερα για το πώς σχεδιάζεις μια δική σου επιχείρηση, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, όπου δεν υπάρχουν τόσες ευκαιρίες. Ετσι είδαμε ιδιαίτερη αξία σε αυτό το πρόγραμμα, δεδομένου ότι ως μηχανικοί λογισμικού δεν είχαμε τη θεωρητική κατάρτιση στον κόσμο του επιχειρείν» λέει στο «Βήμα» ο κ. Κουρτέσης. Μπαίνοντας στο πρόγραμμα οι δύο συνιδρυτές είχαν ακόμη ερωτήματα σχετικά με την κατεύθυνση που θα έπρεπε να ακολουθήσουν σε επίπεδο στρατηγικής.
«Η συμβολή του Venture Garden ήταν πολύ σημαντική σε επίπεδο συμβουλευτικής, καθώς και δικτύωσης με έμπειρους μέντορες, οι οποίοι μας έφεραν σε επαφή με δυνητικούς πελάτες. Μέσω του οικοσυστήματος ήρθαμε στην πρώτη επαφή με δυνητικούς επενδυτές» αναφέρει ο κ. Κουρτέσης. Παράλληλα η δικτύωση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες δημιούργησε μια αξιόλογη δεξαμενή μελλοντικών συνεργατών, από την οποία η Goodvidio αλίευσε ήδη έναν νέο συνεργάτη.
Οπως καταγράφεται ως σήμερα στα καταστήματα πελατών της υπηρεσίας, ο εμπλουτισμός με βίντεο περιεχόμενο μέσω της Goodvidio αυξάνει κατά μέσο όρο 37% τις online παραγγελίες και 380% τον χρόνο παραμονής στη σελίδα τους. Η θετική εξέλιξη της εταιρείας τον τελευταίο χρόνο ήρθε να επισφραγιστεί με την επένδυση ύψους 300.000 ευρώ από το JEREMIE Openfund II για περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση στο εξωτερικό.
HeliosPlus



