Αύξηση μεγεθών αναμένει η διοίκηση του ομίλου FF Group και το τρέχον έτος στην Ελλάδα, λόγω εκτίμησης για αύξηση ποιοτικού τουρισμού, και στο εξωτερικό, λόγω επέκτασης σε νέες χώρες και αγορές. Η Αυστραλία αποτελεί μια νέα αγορά στην οποία ο όμιλος σκοπεύει να αναπτυχθεί άμεσα, ενώ η διεκδίκηση νέων brands, η παρουσία σε αεροδρόμια, μαρίνες, τα καινούργια καταστήματα σε όλον τον κόσμο και η περαιτέρω παρουσία στην Κίνα αποτελούν τους βασικούς στόχους της Folli Follie για εφέτος.
Μέσα στο 2015 η Folli Follie αναμένεται να αποκτήσει το πρώτο κατάστημα στην Αυστραλία και άλλα 15 τα επόμενα τρία χρόνια, όπως ανέφερε ο κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FF Group. Προς το παρόν ο όμιλος δεν έχει παρουσία στην Αυστραλία, ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο πιστεύει στη δυναμική αυτής της αγοράς, διότι αποτελεί έναν σημαντικό προορισμό για τους κινέζους τουρίστες ενώ υπάρχει και η ελληνική κοινότητα.
Συμμετοχές


Ηδη το 75% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από το εξωτερικό, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί περαιτέρω, σύμφωνα με τον κ. Κουτσολιούτσο, αναπτύσσοντας παράλληλα διάφορους τομείς. Ειδικότερα, μετά τη συνεργασία του ομίλου FF Group με τον ελβετικό ταξιδιωτικό όμιλο Dufry, ο οποίος εξαγόρασε πρόσφατα τη World Duty Free, ο ελβετικός όμιλος έχει πλέον 2.500 καταστήματα σε 80 χώρες και η Folli Follie αποτελεί μέρος αυτού του ταξιδιωτικού κολοσσού. Μάλιστα η ελληνική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο συμμετοχής της στη νέα εξαγορά της Dufry, μέσω συμμετοχής σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, έτσι ώστε να διατηρήσει τη συμμετοχή της κατά 4% περίπου ή και να την αυξήσει.
Παράλληλα η Folli Follie σκοπεύει να λειτουργήσει νέα καταστήματα σε αεροδρόμια της Αμερικής και του Καναδά, όπως στο Σικάγο, στο Σιάτλ, στη Νέα Υόρκη, στο Βανκούβερ, αλλά και στη Λατινική Αμερική, όπως στη Βραζιλία, στην Αργεντινή, στο Μεξικό, καθώς και στην Ασία, όπου πρόκειται να ανοίξει ένα νέο στη Σιγκαπούρη. Ο όμιλος συνεχίζει την ανάπτυξή του και μέσω των αεροπορικών εταιρειών, όπου μόνο στην Κίνα έχει συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας, ήτοι 10.
Νέα καταστήματα


Ακόμη, ο όμιλος σχεδιάζει να αποκτήσει και άλλα καταστήματα Folli Follie στην Κίνα, με στόχο το 2015 να αποκτήσει 30-40 ακόμη σημεία πώλησης, από 250 που είχε το 2014, τα οποία θα προέλθουν τόσο από ιδιόκτητα καταστήματα όσο και από συμβάσεις franchise. Στην Κίνα ο όμιλος, ειδικά μετά τη συμφωνία με τον κινεζικό όμιλο Fosun, σκοπεύει να διευρύνει το δίκτυο καταστημάτων και της Links of London, με στόχο να αποκτήσει άλλα 10 σημεία πώλησης στο Χονγκ Κονγκ, τρία σε Πεκίνο και Σανγκάη, επίσης δύο στο Τόκιο, όπως τόνισε ο κ. Κουτσολιούτσος.
Η αβεβαιότητα


Στην Ελλάδα, ο όμιλος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 10% στο πρώτο τρίμηνο, ενώ αναμένει αύξηση τζίρου και κερδών για το σύνολο του έτους σε σχέση με πέρυσι, λόγω αύξησης των τουριστών υψηλής κατανάλωσης. «Εδώ και δύο χρόνια οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα δεν είναι μέσοι Ευρωπαίοι αλλά άλλες εθνικότητες, όπως Ρώσοι, Τούρκοι, Αραβες, Ισραηλινοί που ξοδεύουν. Γι’ αυτό και θα δημιουργήσουμε εφέτος και άλλα καταστήματα Collective (μικρά πολυκαταστήματα με μάρκες του ομίλου), στη Μύκονο, στη Σάνη, στο Λαγονήσι» τόνισε ο επιχειρηματίας. Ενας από τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους του ομίλου είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων Collective σε όλη την Ελλάδα. «Αυτή την περίοδο όμως στην Ελλάδα υπάρχει ένα ερωτηματικό, η οικονομία δεν είναι σταθερή και οι καταναλωτές προβληματίζονται, αλλά πιστεύω ότι ο ποιοτικός τουρισμός θα πάει καλά. Πάντως ο όμιλος έχει αυξήσει τα μερίδια αγοράς του, παρ’ όλη την υποτονικότητα στο λιανεμπόριο. Η αβεβαιότητα όμως στην Ελλάδα πρέπει να ξεκαθαρίσει και να βρεθεί μια λύση» προσθέτει ο κ. Κουτσολιούτσος.
Αναφέρεται ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων του ομίλου για το 2014 ανήλθε σε 998,1 εκατ. ευρώ έναντι 887,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013, αυξημένος κατά 12,5%. Το ενοποιημένο EBITDA ανήλθε σε 223 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 19,5%. Τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 145,4 εκατ. ευρώ.
Αύξηση τζίρου


Οσον αφορά τις δραστηριότητες του ομίλου, ο κύκλος εργασιών του τομέα Κόσμημα – Ρολόι – Αξεσουάρ αυξήθηκε κατά 9,7% και ανήλθε σε 704,9 εκατ. ευρώ το 2014. To EBITDA του τομέα ανήλθε σε 196 εκατ. ευρώ συγκρινόμενο με 171,4 εκατ. ευρώ το 2013, μια αύξηση της τάξεως του 14,4%. Ο κύκλος εργασιών του τομέα Πολυκαταστήματα αυξήθηκε κατά 12,7% και ανήλθε σε 153,5 εκατ. ευρώ. Το EBITDA του τομέα ανήλθε σε 13 εκατ. ευρώ, αυξημένο σε σχέση με το 2013 κατά 35,4%. Ο κύκλος εργασιών του τομέα Χονδρική/Λιανική Ενδυμάτων και Υποδημάτων αυξήθηκε κατά 28,7% και ανήλθε σε 136,9 εκατ. ευρώ. Το EBITDA του τομέα ανήλθε σε 15 εκατ. ευρώ έναντι 10,4 εκατ. ευρώ το 2013. Οι πωλήσεις για τους λοιπούς τομείς ανήλθαν σε 2,8 εκατ. ευρώ.

ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ
Νέες φίρμες και μαρίνες

Επιπλέον, ο όμιλος διεκδικεί και άλλες επώνυμες φίρμες και την αποκλειστική αντιπροσώπευσή τους στην Ελλάδα και παγκοσμίως, όπως πρόσθεσε ο ίδιος επιχειρηματίας. Πρόσφατα ο όμιλος ανέλαβε την αντιπροσώπευση της μάρκας Ted Baker για τα Βαλκάνια και των εσωρούχων Calvin Klein για την Ελλάδα, ενώ συνεχίζει την ανάπτυξη της φίρμας Juicy Couture στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά τη συμφωνία με τον όμιλο Authentic Brands Group LLC (ABG) για την ανάληψη του αποκλειστικού δικαιώματος διανομής πωλήσεων χονδρικής και λιανικής για τον οίκο Juicy Couture σε όλη την ηπειρωτική Ευρώπη, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιρλανδία και στην Κύπρο.
Ενας άλλος τομέας στον οποίο δραστηριοποιείται η Folli Follie και αναμένει εξελίξεις είναι οι μαρίνες. Μαζί με τον τουρκικό όμιλο Koc, η Folli Follie έχει ήδη αναλάβει τη μαρίνα της Μυτιλήνης και αναμένουν να δουν τι πρόκειται να κάνει η κυβέρνηση με τις ιδιωτικοποιήσεις μικρών λιμανιών σε νησιά κοντά στην Τουρκία, όπως η Σύμη και η Λέρος, για να αναλάβουν και άλλες μαρίνες, αν γίνουν σχετικοί διαγωνισμοί.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ