Από την επιτακτική ανάγκη να παράγουμε στην Ελλάδα και να εξάγουμε δημιουργήθηκε εν μέσω κρίσης η ελληνική εταιρεία μαντιλιών ΜΥ, η οποία με μικρά αλλά σταθερά βήματα αναπτύσσεται, με στόχο να προάγει τα ελληνικά προϊόντα εκτός συνόρων.
Με μότο τη φράση «Προερχόμαστε από την Ελλάδα και πάμε παντού» και αποτελώντας κάτι πολύ περισσότερο από ένα ακόμη fashion gadget ή τουριστικό σουβενίρ, τα μαντίλια ΜΥ είναι σύγχρονα και αποτελούν εικαστικές δηλώσεις με μηνύματα και πληροφορίες που δεν αφορούν μόνο τους Ελληνες αλλά όποιον αγαπά την Ελλάδα, την Ιστορία και το ζωντανό παρόν της.
Αλλαγή πορείας


Εμπνεύστρια και ιδιοκτήτρια του brand MY είναι η Μαρία Γέρουλα, η οποία με σπουδές στα Οικονομικά και επαγγελματική εμπειρία και συνεργασίες από τον ΟΠΑΠ ως τη βιομηχανία της μόδας, αντιλήφθηκε το 2010 ότι έπρεπε να αλλάξει πορεία και να βρει να παραγάγει κάτι ελληνικό που να έχει μέλλον και όραμα.

«Πάνω σε αυτό αναπτύχθηκε η ιδέα να κάνω κάτι ελληνικό με όλη τη σημασία της λέξης. Να κάνω δηλαδή κάθετη παραγωγή, από το μηδέν, με ελληνικές πρώτες ύλες, παραγωγή και σχεδιασμό με ελληνική ταυτότητα και με μεγάλους στόχους που έπρεπε να κατακτηθούν με μικρά, προσεκτικά αλλά σίγουρα βήματα»
τόνισε η κυρία Μαρία Γέρουλα.
Συμπτωματικά εκείνη την εποχή, συνεχίζει η ίδια, «μου έκαναν δώρο ένα μεταξωτό μαντίλι από το Σουφλί.
Αυτό ήταν, το έπιασα στα χέρια, το ένιωσα και αμέσως αισθάνθηκα ότι ήθελα να κάνω κάτι με αυτό το υπέροχο υλικό. Αποφάσισα σχεδόν αμέσως να δημιουργήσω μια σειρά από μαντίλια, φουλάρια, παρεό και πασμίνες, με μια σύγχρονη ελληνική ταυτότητα, με εξαιρετική ποιότητα, ανταγωνιστικές τιμές και με στόχο να τα δω παντού μια ημέρα ως ένα αναγνωρίσιμο, ελληνικό, σύγχρονο προϊόν».
Σήμερα υπάρχει μια τάση για τα ελληνικά προϊόντα και την εξάπλωσή τους στο εξωτερικό.
Η κατάλληλη στιγμή


Σύμφωνα με την κυρία Μαρία Γέρουλα, «τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να έχουν ανταπόκριση στο εξωτερικό. Υπάρχουν αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια έξω και είμαστε υπερήφανοι για αυτές. Είναι και η κατάλληλη χρονική στιγμή αφού η χώρα μας έχει διαφημιστεί αρκετά στο εξωτερικό, από τη μία, και, από την άλλη, βοηθούν και κάποιες συγκυρίες, όπως η πτώση της τιμής του πετρελαίου που επηρεάζει το κόστος παραγωγής και ενισχύει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Επίσης η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου κάνει πιο ανταγωνιστικά τα προϊόντα μας».
Η επιχειρηματίας έχει κάνει στο εξωτερικό συνεργασίες με αποκλειστικά σχέδια για συγκεκριμένα events – συνέδρια όπως για τη MetLife, για τους J. Joshua Garrick, Kirios Criton κ.λπ. στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο, ενώ αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για ουσιαστική παρουσία στο εξωτερικό με συγκεκριμένο κανάλι διανομής.
Το MY είναι μια μικρή επιχείρηση προς το παρόν, με γραφεία στο κέντρο της Αθήνας, αλλά με σωστή υποδομή και οργάνωση, έτσι οποιοδήποτε άνοιγμα θα τους βρει έτοιμους, όπως υποστηρίζει η ιδιοκτήτρια της εταιρείας.
Το λειτουργικό σχήμα είναι μικρό και ευέλικτο με πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες και η παραγωγή των προϊόντων, όπως μαντίλια, παρεό, φουλάρια, πασμίνες, γίνεται από ελληνικές βιοτεχνίες.
Σημειώνεται ότι το ΜΥ έχει το δικό του e-shop, ενώ υπάρχει σε πολλά καταστήματα στην Ελλάδα και σε πωλητήρια μουσείων και ξενοδοχείων, ακόμη σε χώρους τέχνης, σε καταστήματα ένδυσης και ειδικά εφέτος το καλοκαίρι θα έχει έντονη παρουσία σε πάρα πολλούς τουριστικούς προορισμούς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ