Για νέο χαράτσι από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) στα φορτηγά οχήματα που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Σε ανακοίνωσή τους οι ακτοπλόοι επισημαίνουν πως «συνεχίζοντας την τακτική αιφνιδιασμού που εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών αποφάσισε να επιβάλει «τέλος ISPS» στα φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας, παρά το γεγονός ότι ο κώδικας ISPS ήδη εφαρμόζεται στον λιμένα Πατρών και οι υπηρεσίες αυτές καλύπτονται από τα Λιμενικά Τέλη που ήδη καταβάλλουν τα φορτηγά αυτοκίνητα».

Σημειώνεται ακόμη «η ακατανόητη αυτή επιβάρυνση και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή έρχεται να προστεθεί στο έτερο χαράτσι € 3,5 που επεβλήθη στις μεταφορικές εταιρείες για την υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών αυτοκινήτων, γεγονός επίσης απαράδεκτο».
Στην ανακοίνωση τονίζεται πως παρά τις προσπάθειες για την αποφυγή επιβολής του τέλους ISPS ο ΣΕΕΝ βρέθηκε προ τετελεσμένων γεγονότων και ειλημμένων αποφάσεων.
Επίσης αναφέρεται ότι οι επιβαρύνσεις αυτές ακολουθούν σειρά άλλων μονομερών και αδικαιολόγητων, όπως χαρακτηρίζονται, αυξήσεων από την ΟΛΠΑ ΑΕ, «όπως την αύξηση των τελών αποκομιδής στερεών αποβλήτων κατά 60% τον Νοέμβριο του 2011, και την επιπλέον αύξησή τους κατά 140% από τον Απρίλιο του 2014, μετά την «εκ νέου ανάθεση» της υπηρεσίας με διαγωνισμό στην ίδια εταιρεία. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εν λόγω υπηρεσίες στο λιμάνι της Πάτρας (όπως εξάλλου και στα κυριότερα επιβατικά λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης) προσφέρονται μονοπωλιακά από την ίδια εταιρεία από το 2002. Τα έξοδα αποκομιδής στερεών αποβλήτων έχουν αυξηθεί από το 2008 κατά 265% γεγονός απαράδεκτο αν λάβουμε υπόψη ότι το μέσο εισόδημα των Ελλήνων έχει μειωθεί στο ίδιο διάστημα κατά 36%».
Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει επιπλέον ότι η αύξηση του κόστους μεταφοράς δεν είναι προς το συμφέρον της ανάπτυξης της θαλάσσιας γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας. Αντιθέτως, συμπληρώνει, δημιουργεί αντικίνητρα ενθαρρύνοντας τη μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς με τις γνωστές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα συντελεί στη μείωση της κίνησης, στην επιδείνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην γραμμές αυτές, οι οποίες μάλιστα απασχολούν έλληνες ναυτικούς, αλλά και στην αποδυνάμωση της ανταγωνιστικής θέσης του ίδιου του λιμένα της Πάτρας σε σχέση με άλλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Αδριατικής.
Ο Σύνδεσμος με επιστολή του και συνεχείς παραινέσεις έχει ζητήσει την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη μη επιβολή του τέλους ISPS αλλά και την παροχή της δυνατότητας επιλογής πιστοποιημένων παρόχων για την περισυλλογή τόσο των στερεών όσο και των υγρών αποβλήτων.