• Αναζήτηση
  • nanonews

    15 εκατομμύρια βαθμοί Κελσίου είναι η θερμοκρασία του Ηλίου, η ατμόσφαιρα του οποίου είναι 1.000 φορές θερμότερη από την επιφάνειά του.

    15 εκατομμύρια βαθμοί Κελσίου είναι η θερμοκρασία του Ηλίου, η ατμόσφαιρα του οποίου είναι 1.000 φορές θερμότερη από την επιφάνειά του.

    4
    εκατομμύρια τόνοι υδρογόνου μετατρέπονται κάθε δευτερόλεπτο σε ήλιο και φως στον ζωοδότη πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος.

    695,5
    χιλιόμετρα είναι η ακτίνα του Ηλίου, το μαγνητικό πεδίο του οποίου τον καθιστά μια τέλεια μπάλα.
    Τα κόλπα του αλιγάτορα
    Η χρήση εργαλείων θεωρείται (και είναι) ένδειξη ανώτερης ευφυΐας των ζώων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από μόλις μερικές δεκαετίες οι ερευνητές πίστευαν ότι επρόκειτο μόνο για ανθρώπινη ικανότητα. Ετσι, αφού αρχικά αποδείχθηκε ότι τα ανώτερα πρωτεύοντα θηλαστικά μπορούσαν όντως να χρησιμοποιούν εργαλεία, μια σειρά άλλων ειδών (π.χ., πουλιά, κητώδη θηλαστικά) βρέθηκε ότι μπορούσαν να κάνουν το ίδιο. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στη λίστα των ειδών που χρησιμοποιούν εργαλεία είναι οι αλιγάτορες του Μισισιπή. Οπως διαπιστώθηκε προσφάτως, τα ζώα αυτά δεν είναι καθόλου «χοντροκομμένα» αλλά μπορούν να σχεδιάζουν και να εκτελούν ένα σχέδιο που τα επιβραβεύει με ένα ωραίο φτερωτό γεύμα. Τι κάνουν; Φέρνουν και κρατούν στο στόμα τους ένα κλαδί, πράγμα που τραβά το ενδιαφέρον των πουλιών που αναζητούν υλικά για να φτιάξουν τις φωλιές τους. Συχνότατα το δόλωμα πιάνει και το ενδιαφερόμενο πουλί καταλήγει στο στόμα του αλιγάτορα.
    Χαζή ερώτηση
    Γίνεται διάλεξη χωρίς διάλεξη;

    Οχι μόνο γίνεται, αλλά είναι και ο καλύτερος τρόπος εκπαίδευσης, λένε τώρα οι ειδικοί. Τουλάχιστον αυτό ισχύει για προπτυχιακούς φοιτητές σχολών πρακτικής κατεύθυνσης, όπως φάνηκε από την πλέον εκτεταμένη μελέτη που έγινε για να διαπιστωθεί ποιες μέθοδοι διδασκαλίας είναι αποτελεσματικότερες. Ειδικότερα αμερικανοί ερευνητές πραγματοποίησαν μεταανάλυση 225 επί μέρους μελετών που αφορούσαν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας σε σχολές βιολογίας, μαθηματικών, φυσικής, χημείας και μηχανικής. Διαπίστωσαν ότι το καλύτερο που είχε να κάνει ένας καθηγητής ήταν να εντάξει τους φοιτητές του στο μάθημα. Να τους βάλει, δηλαδή, να συμμετέχουν ενεργά λύνοντας ασκήσεις, ετοιμάζοντας εργασίες κτλ. Αντιθέτως, η χειρότερη προσέγγιση φάνηκε να είναι η καθαρή διάλεξη κατά τη διάρκεια της οποίας οι φοιτητές είναι παθητικοί δέκτες των λεγομένων του καθηγητή. Η συμβουλή των ειδικών στους καθηγητές είναι λοιπόν να σχεδιάζουν το μάθημά τους ως εξής: να έχουν ζητήσει από τους φοιτητές τους να έρθουν προετοιμασμένοι για το επόμενο μάθημα, να αρκούνται σε μια μικρής διάρκειας διάλεξη η οποία θα έχει στόχο να ξεκαθαρίσει τα δύσκολα σημεία και να ολοκληρώνουν με επίλυση ασκήσεων και πρακτική εξάσκηση.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Science
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk