Σε επέκταση στο εξωτερικό, σε νέα προϊόντα με στόχο την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών των καταναλωτών και σε παροχή εκπτώσεων και προσφορών στρέφονται οι ελληνικές εταιρείες καλλυντικών προκειμένου να αναπτυχθούν και να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση στην Ελλάδα αλλά και να «συγκρατήσουν» τις πωλήσεις τους. Ο κλάδος των καλλυντικών επηρεάστηκε και αυτός από την κρίση αλλά πλέον φαίνεται ότι ανακάμπτει, αφού οι γυναίκες «επενδύουν» κεφάλαια σε αυτόν τον τομέα για αναπτέρωση του ηθικού τους. Σύμφωνα με κλαδική σχετική μελέτη της ICAP, η αξία της συνολικής εγχώριας παραγωγής καλλυντικών παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις τη διετία 2012-2013, γεγονός το οποίο αποδίδεται αφενός μεν στην αυξανόμενη «εμπιστοσύνη» των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, αφετέρου δε στην ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα.
Πληθώρα προϊόντων
Σημειώνεται ότι η εγχώρια αγορά καλλυντικών περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις οι οποίες διακινούν πληθώρα προϊόντων και εμπορικών σημάτων. Στον κλάδο των καλλυντικών δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, τόσο παραγωγικών όσο και εισαγωγικών, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες καλλυντικών. Πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους πέραν των καλλυντικών, όπως αυτοί των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κτλ. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος λόγω και της υπερπροσφοράς προϊόντων, κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής.
Οι πιο πολλές επιχειρήσεις διαθέτουν τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο κανάλι καθώς πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τα σουπερμάρκετ για την αγορά ορισμένων προϊόντων λόγω της ευκολίας στην πρόσβαση αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων. Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι το κανάλι της ευρείας διανομής εκτιμάται πως καλύπτει το 49% της συνολικής αξίας της αγοράς καλλυντικών και ακολουθεί το κανάλι της επιλεκτικής διανομής με ποσοστό 19%. Οσον αφορά την επέκταση στο εξωτερικό, αρκετές ελληνικές εταιρείες καλλυντικών έχουν διεισδύσει σε ξένες αγορές, όπως οι Κορρές, Apivita, Fresh Line κ.ά.
Το πρώτο προϊόν Κορρέ ήταν μια καραμέλα για τον λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένη από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο, ενώ σήμερα η εταιρεία Κορρέ διαθέτει περισσότερα από 400 φυσικά και/ή πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα τα οποία ταξιδεύουν τα ελληνικά βότανα σε 30 χώρες διεθνώς, με παρουσία σε περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης, όπως Αμερική, Γερμανία, Ρωσία, Αγγλία, Γαλλία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Ισπανία, Βέλγιο, Ελβετία, Αυστρία, Ολλανδία, Φινλανδία, Τσεχία, Λετονία, Πολωνία, Σιγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία, Κίνα, Αυστραλία και Καναδάς. Η επέκτασή του στο εξωτερικό ξεκίνησε πριν από την κρίση καθώς ο όμιλος ήθελε να αναπτυχθεί όχι μόνο στη μικρή αγορά της Ελλάδας αλλά σε όλον τον παγκόσμιο χάρτη, αλλά σήμερα αυτό είναι αναγκαιότητα έτσι ώστε να καλύψει τα κενά της ελληνικής κρίσης. Στόχος της εταιρείας, οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 50% την επόμενη τριετία.
Η Fresh Line
Αλλη μία ελληνική εταιρεία που κατακτά το εξωτερικό είναι η Fresh Line, η οποία διαθέτει ένα δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα με 40 σημεία πώλησης και παρουσία στο εξωτερικό μέχρι στιγμής σε 14 χώρες και με περισσότερα από 190 σημεία πώλησης, από την Κύπρο, τη Γερμανία, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Καζακστάν, την Αρμενία, τη Γεωργία, την Αλβανία, την Ουκρανία, την Τουρκία, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο ως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και σύντομα την Πολωνία. Το δίκτυο διανομής αναμένεται να ενισχυθεί με 30 νέα σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα θα προχωρήσει και σε επαναλανσάρισμα 100 νέων κωδικών.
HeliosPlus



