«Οφείλουμε να καλύψουμε τα κενά σε ειδικότητες που υπάρχουν ελλείψεις και σε αυτό το πλαίσιο έχω ήδη αποταθεί στο υπουργείο Παιδείας, όπου θα υπάρξει δεξαμενή εκπαιδευτικών που θα βγουν σε διαθεσιμότητα. Συγχρόνως, για την κάλυψη των κενών σε ναυτοδάσκαλους θα εξετάσουμε ένα αντίστοιχο καθεστώς αναπληρωτών όπως στην υπόλοιπη εκπαίδευση, με μηνιαίες αποδοχές, αναγνώρισης ναυτικής υπηρεσίας και 10μηνης σύμβασης, για να υπάρξουν εκείνα τα κίνητρα προσέλκυσης ενδιαφέροντος για τις θέσεις αυτές».
Αυτό τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη συνάντηση που είχε με το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης τη Δευτέρα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Επίσης άμεσα θα αποσταλεί κατάλογος σε όλες τις ναυτικές σχολές της χώρας, όπου θα καταγραφούν λεπτομερώς οι ανάγκες σε υλικοτεχνική υποδομή με στόχο να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες αντιμετώπισής τους,
Η συζήτηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, επικεντρώθηκε σε λειτουργικά προβλήματα που παρατηρούνται στον χώρο της ναυτικής εκπαίδευσης και σε προτάσεις επίλυσής τους ενώ κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν και θέματα της ναυτικής εκπαίδευσης, όπως τα μισθολογικά θέματα του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ, αλλά και η κάλυψη των αναγκών των Σχολών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επιπλέον συζητήθηκε και η τροποποίηση του νόμου 3450/2006 ως προς τα προσόντα πρόσληψης επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών ναυτικών μαθημάτων, στην αντιμετώπιση προβλημάτων κτιριακών υποδομών, καθώς και στη αναβάθμιση υλικοτεχνικής υποδομής εργαστηρίων και εκπαιδευτικού εξοπλισμού.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για το σημαντικό ρόλο της ναυτικής εκπαίδευσης στην πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας, επισημαίνοντας: «Μέλημά μου είναι ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η άρτια εκπαίδευση των σπουδαστών καθώς οι απαιτήσεις της σύγχρονης ναυτιλίας είναι ολοένα πιο πολύπλοκες, ολοένα πιο σύνθετες».
Επιπλέον ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «η οικονομική πραγματικότητα της χώρας περιόρισε τους πόρους στη ναυτική εκπαίδευση και χρειάζεται η συνεργασία όλων, καθώς και η σύμπραξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας της ναυτιλιακής κοινότητας, ώστε να βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση και να βρεθούν λύσεις».



