Είναι όλοι τους «μανιακοί». Κυκλοφορούν καθημερινά στο δρόμο με τη μηχανή τους έτοιμη ανά πάσα στιγμή να «συλλάβει» μια φευγαλέα εικόνα. Πέραν του ιδίου του εργαλείου, της φωτογραφικής μηχανής, τα μόνα όπλα των φωτογράφων Άγγελου Μίχα, Σπύρου Στάβερη, Λουκά Βασιλικού, Δημήτρη Μέλλου, Ζήση Καρδιανού, Πέτρου Κοτζαμπάση, Ανδρέα Παραδεισόπουλου και Μπάμπη Κουγιεμήτρου είναι τα ίδια που οφείλει να έχει κάθε φωτογράφος που σέβεται και αγαπά τη δουλειά του: καλά ακονισμένο μάτι και γρήγορα αντανακλαστικά.

Η τύχη δεν είναι όπλο αλλά σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Αυτή η «γυμνή» ή αν θέλετε αυθόρμητη και μη στημένη εικόνα προσώπων και καταστάσεων «εκτίθεται» στο THE BOX μέσα από την ματιά των οκτώ παραπάνω φωτογράφων. Η έκθεση τιτλοφορείται Greek Street.
Προσοχή όμως. Ο (άστοχος) τίτλος εύκολα μπορεί να παρερμηνευτεί γιατί αυτολεξί μεταφράζεται ως «Ελληνικοί Δρόμοι». Ωστόσο, το θέμα της έκθεσης είναι άλλο. Η ιδέα έχει να κάνει με την φωτογραφία δρόμου από Ελληνες φωτογράφους και όχι απαραιτήτως δρόμων που βρίσκονται στην Ελλάδα. Θα εκτεθούν 80 φωτογραφίες, δέκα από τον κάθε φωτογράφο.
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η φωτογραφία δρόμου έχει αρχίσει να αποκτά όλο και μεγαλύτερη απήχηση στην παγκόσμια φωτογραφική κοινότητα, κατά συνέπεια και στην Ελλάδα. «Η επιλογή των συγκεκριμένων φωτογράφων επισημαίνει το διαφορετικό μέσο με το οποίο o καθένας προσεγγίζει τη φωτογραφία – φιλμ, ψηφιακή, ασπρόμαυρη, έγχρωμη- αλλά και τα ετερόκλητα μέρη -Αθήνα, Νέα Υόρκη, Ζάκυνθος, Κομοτηνή- στα οποία ζουν και εργάζονται» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το «The Box».
Ο πολύ ξεκάθαρος κοινός παρανομαστής που τους συνδέει ωστόσο είναι «η προσωπική και απόλυτα ειλικρινής ματιά του καθένα από αυτούς, που δεν αναλώνεται σε εύκολα και απλοϊκά οπτικά παιχνίδια επιβεβαιώνοντας ότι η φωτογραφία δρόμου μπορεί να είναι επίκαιρη και τολμηρή, όταν υπηρετείται από αφοσιωμένους δημιουργούς.»
Η μόνη ένσταση που για μια ακόμη φορά θα επισημάνω βρίσκεται στον τίτλο της έκθεσης: οι φωτογράφοι είναι Ελληνες, η ματιά ελληνικοί και η έκθεση γίνεται στην Ελλάδα. Και παρ’ όλ’ αυτά η ελληνική γλώσσα σνομπάρεται και η έκθεση τιτλοφορείται (λανθασμένα δε σε σχέση με την ιδέα) στα αγγλικά.
Δεν θα είχε γίνει καμία παρεξήγηση ωστόσο αν ο τίτλος ήταν πολύ απλά, «Ελληνες φωτογράφοι στον δρόμο».