Τάσος Νούσιας: Ισως φύγω από την «Κλινική περίπτωση»

Ηταν καλοκαίρι του 1973 όταν ανέβηκε «Το μεγάλο μας τσίρκο» στο θέατρο Αθήναιον. Η μαζική προσέλευση και η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού ενόχλησε το δικτατορικό καθεστώς και έτσι επέβαλε τη διακοπή των παραστάσεων.

Ηταν καλοκαίρι του 1973 όταν ανέβηκε «Το μεγάλο μας τσίρκο» στο θέατρο Αθήναιον. Η μαζική προσέλευση και η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού ενόχλησε το δικτατορικό καθεστώς και έτσι επέβαλε τη διακοπή των παραστάσεων. Το επιτελείο της παράστασης ήταν εξαιρετικό: ο Σταύρος Ξαρχάκος υπέγραφε τη μουσική, ο Νίκος Ξυλούρης ερμήνευε τα τραγούδια, ο Ευγένιος Σπαθάρης τα σκηνικά και πρωταγωνιστούσαν οι Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Χρήστος Καλαβρούζος και Τίμος Περλέγκας. Τριάντα εννέα χρόνια μετά, το έργο ανεβαίνει ξανά από το ΚΘΒΕ, σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Ακροπόλ, με τον Σταύρο Ξαρχάκο να είναι ο μοναδικός που ξαναδίνει το παρών και με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Αρμένη, Τάσο Νούσια, Μαρίνα Ασλάνογλου. Ο Τάσος Νούσιας μίλησε στο «Βήμα» για την εμπειρία της παράστασης αλλά και για τις συνθήκες δουλειάς των ηθοποιών στο θέατρο και στην τηλεόραση.

Πώς αντιδρά ο κόσμος στην παράσταση;
«Κάθε βράδυ η αίσθηση είναι συγκλονιστική. Το κείμενο είναι πολιτική σάτιρα που κουβαλάει μέσα της πολύ χιούμορ. Ο κόσμος πιάνει τα πάντα, είναι ευαίσθητος σε σχέση με το κείμενο κι αυτό χτίζεται σε όλη τη διάρκεια της παράστασης. Εκεί συνειδητοποιείς ότι η παράσταση επιτελεί έναν σκοπό. Δίχως να είναι βαρύγδουπο αυτό που θα πω, λειτουργεί ως αφύπνιση».
Τέτοια κείμενα πρέπει να βγουν μπροστά;
«Ναι. Γι’ αυτό χαίρομαι που το Κρατικό Βορείου Ελλάδος έχει εμμονή με τα ελληνικά κείμενα, τα ξαναψάχνει, γιατί τα είχαμε αφήσει πίσω πολύ».


Ενώ το ελληνικό θέατρο επιστρέφει στη δεξαμενή των ελληνικών κειμένων, τηλεοπτικά παρατηρείται το αντίθετο. Πώς το εξηγείτε;
«Γίνεται εδώ και πολλά χρόνια αυτό στην τηλεόραση. Παίρνουν έτοιμες συνταγές, σαν αυτή της προβολής ενός τουρκικού σίριαλ. Πριν ήμαστε στον αστερισμό των βραζιλιάνικων. Κάποια ξένα σενάρια είναι αποδεδειγμένα επιτυχημένα και κουβαλούν μία φόρμουλα που φέρνει νούμερα. Πιστεύουν ότι με μία ελληνική προσαρμογή μπορούν να «κουμπώσουν» κι εδώ. Κουβαλούν μία ηθογραφία αντίστοιχη με τη δική μας, όσον αφορά τουλάχιστον το κωμικό τους κομμάτι, κάτι που δεν γίνεται με τα δραματικά».

Δεν υπάρχουν καλά ελληνικά σενάρια; Και γιατί να μην αξιοποιηθούν τα λογοτεχνικά κείμενα;
«Στο παρελθόν έχει γίνει. Αλλά τα μυθιστορηματικά κείμενα έχουν χρησιμεύσει στις δραματικές σειρές. Βλέπαμε με τον Γιώργο Αρμένη τον «Πρίγκιπα» και ήταν συγκινητικό. Δυστυχώς δεν διαπραγματευόμαστε τη χαρμολύπη που έχει ο λαός μας, την ιστορία του Καραγκιόζη, την ιστορία του δικού μας παλιάτσου που διεισδύει στον κοινωνικό ιστό και τον ανακατεύει. Είναι ευκολία να παίρνουμε ξένα κείμενα. Επιπλέον χαμηλώνει και το μπάτζετ με αυτόν τον τρόπο».

Πού είναι πιο δύσκολη η κατάσταση, στο θέατρο ή στην τηλεόραση;
«Η τηλεόραση πλέον δεν πληρώνει. Εγώ για παράδειγμα είμαι ακόμη απλήρωτος για τα δύο τελευταία επεισόδια του «Νησιού». Από την «Κλινική περίπτωση» βρισκόμαστε σε μία συνεχή ένταση για το πότε και πώς θα πάρουμε τα λεφτά μας. Εγινε πολύ μπακαλίστικο και ψυχοφθόρο όλο αυτό το πράγμα».

Θα συνεχίσετε την επόμενη σεζόν κάτω από αυτές τις συνθήκες;
«Δεν ξέρω. Αν δεν πληρωθώ, αν δεν αρχίσω να πληρώνομαι κανονικά, δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο να εμπλακώ με μια σειρά η οποία σε θέλει στην Αθήνα, σε θέλει να πληρώνεις από την τσέπη σου διόδια και βενζίνες, να περνά πάνω από χρόνος για να πληρωθείς… Μπορεί να το κάνεις μόνο για ψυχολογικούς λόγους πια, για να λες «είμαι σε δουλειά». Θα δούμε τι θα γίνει. Θα αποφασίσω τον Σεπτέμβριο τι θα κάνω».

Δεν φοβάστε ότι με το «όχι» μπορεί να βρεθείτε εκτός χώρου, δεδομένου ότι η κρίση είναι γενικότερη;
«Οχι. Το έχω κάνει πάρα πολλές φορές και έχω περάσει και πάρα πολύ δύσκολα αρνούμενος δουλειές που δεν ήθελα να τις κάνω».

Πιστεύετε δηλαδή ότι η εποχή μας σηκώνει τα «όχι» παρά τις δυσκολίες;
«Εχω την αίσθηση ότι πάντα πρέπει να κρατάς την αξιοπρέπειά σου στο ακέραιο και δίχως εκπτώσεις. Αυτό είναι κομμάτι της ζωής σου και σημαίνει πολλά για το πώς εξελίσσεσαι σαν άνθρωπος. Πού θα πας μετά; Δείτε τι περνά ο κόσμος από πολιτικούς που σέρνονται και μεταφέρουν τον τρόμο στον κόσμο…».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk