Mercedes GLC EQ Technology

Για όσους δεν θυμούνται, η EQC ήταν το μοντέλο που επί της ουσίας εισήγαγε πριν από μερικά χρόνια τη Mercedes στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Πλέον, η διάδοχός της ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στον ίδιο ακριβώς τομέα, προοικονομώντας τα όσα οι Γερμανοί επιφυλάσσουν σε επίπεδο ηλεκτρικής τεχνολογικής εξέλιξης. Υπακούοντας στη νέα στρατηγική που εισήγαγε η ηλεκτρική G-Class και καθιερώνει η CLA, το νέο μοντέλο θα ονομάζεται απλώς GLC, με την… υποσημείωση «EQ Technology».

Αυτή στην περίπτωση της GLC θα περιλαμβάνει αρχικά ένα κύκλωμα φόρτισης 800 Volt που θα επιτρέπει την αναπλήρωση ενέργειας των υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταριών, χωρητικότητας άνω των 100 kWh, με ισχύ άνω των 320 kW. Οι μπαταρίες θα τροφοδοτούν δύο, επίσης νέας τεχνολογίας, ηλεκτροκινητήρες με εναλλάκτες από καρβίδιο του πυριτίου που θα συνδυάζονται με σύστημα μετάδοσης δύο σχέσεων.

Στην εξίσωση συνυπολογίστε το λογισμικό MB.OS με AI σε ενισχυμένη εκδοχή αλλά και ένα νέο μοτίβο γρίλιας που συνδυαστικά και με την υπόλοιπη σχεδίαση η οποία περιγράφεται ως η μετεξέλιξη του δόγματος design των Γερμανών θα αναλάβει να υπογραμμίσει το νέο τεχνολογικό άλμα που εκπροσωπεί η ηλεκτρική GLC.

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo

Η γερμανική φίρμα αποφάσισε να εισαγάγει εαυτήν στο σύμπαν του Gran Turismo εκμεταλλευόμενη την περίσταση πιο δημιουργικά και πολυδιάστατα από ό,τι συνήθως. Κατά πρώτον θα κατασκευάσει τη σχεδόν εξωπραγματική υλοποίηση του Corsa που θα αναλάβει να την εκπροσωπήσει στο διάσημο παιχνίδι σε πραγματική κλίμακα και να το προσγειώσει στην έκθεση του Μονάχου.

Εκτός από τα όσα μπορεί κανείς να συμπεράνει από την εμφάνισή του, το Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo Concept όπως είναι η ονομασία του επωφελείται από ένα δίδυμο ηλεκτροκινητήρων συνδυαστικής ισχύος 800 ίππων και ισάριθμων Nm ροπής, διαθέτει τετρακίνηση και ζυγίζει μόλις 1.170 κιλά. Το αποτέλεσμα είναι ο ιδεατός χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 320 χλμ./ώρα.

Ωστόσο εκτός από τα παραπάνω εντυπωσιακά το πρωτότυπο έχει και μια δεύτερη ανάγνωση αποτελώντας ένα εξιδανικευμένο προοίμιο του επόμενου Corsa με ορίζοντα το 2027, το οποίο θα βασιστεί στη νέα αρχιτεκτονική του ομίλου Stellantis SLTA-S και το οποίο αναμένεται να περιλαμβάνει στις τάξεις του μια σπορ έκδοση GSE που αν και σαφώς ηπιότερη από το συγκεκριμένο concept car, θα φροντίσει να ενθουσιάσει τους λάτρεις των hot-hatch.

Cupra Tindaya Concept

Εχοντας ήδη ξεχωρίσει με το μείγμα σπορ ηλεκτροκίνησης και τολμηρής προσέγγισης που προσφέρει, η Cupra ετοιμάζεται να κάνει ένα ακόμα μεγαλύτερο βήμα, παρουσιάζοντας από τη γερμανική έκθεση ένα πρωτότυπο μοντέλο που στο μέλλον θα μετουσιωθεί στην ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα της.

Αν και προς το παρόν υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες, τα πρώτα δείγματα γραφής αποτυπώνουν μια ακόμα πιο αιχμηρή, «ελιτίστικη», με έμφαση στη λεπτομέρεια και στα ακριβά υλικά διάθεση από μέρους της Cupra, η οποία θα συνδυαστεί και με τεχνολογικούς νεολογισμούς.

Για την ακρίβεια, τη βάση για το νέο SUV ως έκδοση παραγωγής θα αποτελέσει η νέα αρχιτεκτονική SSP του VW Group, η οποία σταδιακά θα αντικαταστήσει τη MEB και η οποία, με δεδομένο και το μεγάλο μέγεθος του Tindaya, θα του επιτρέψει να αξιοποιήσει μπαταρίες με ονομαστική χωρητικότητα άνω των 100 kWh και νέας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρες που με τη σειρά τους θα του εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις, όπως επιβάλλει ο προσανατολισμός της ισπανικής φίρμας.

Skoda Vision Ο

Διαφωτίζοντας τη σκοτεινή σιλουέτα του επιβλητικού station wagon που η Skoda επιγράφει ως Vision O, πρόκειται για την πρώτη αποτύπωση της νέας, ηλεκτρικής Octavia, η οποία αναμένεται το 2027. Το πρωτότυπο που θα αποκαλυφθεί στο Μόναχο θα αποτελέσει τον πρόλογο για τη νέα και ηλεκτρική περιπέτεια τoυ διαχρονικού best-seller της Skoda, αποκαλύπτοντας τη νέα εξέλιξη του σχεδιαστικού κώδικα που η φίρμα επιγράφει ως «Modern Solid» αλλά και την τεχνολογική της κατεύθυνση. Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη παράμετρο, η ηλεκτρική Octavia θα βασιστεί στη νέα αρχιτεκτονική SSP του ομίλου VW, η οποία επιφυλάσσει πλήθος βελτιώσεων και καινοτομιών.

Σε πρώτη ανάγνωση η νέα αρχιτεκτονική όσο και η ηλεκτρική φύση του μοντέλου θα επιτρέψουν στους σχεδιαστές της φίρμας να εξασφαλίσουν ένα πιο compact αποτύπωμα στη station wagon Octavia χωρίς να προδώσουν τις περγαμηνές πρακτικότητας με τις οποίες είναι συνυφασμένη η Skoda. Παράλληλα ακόμα και σε αυτό το πρώτο λακωνικό teaser είναι σαφής η προσπάθεια για ένα αεροδυναμικό όσο και κομψό σχήμα που φιλοδοξεί να προσφέρει ένα αξιοπρόσεκτο αντίβαρο στην SUV φρενίτιδα των καιρών.

Nio ET9

Με μήκος που ξεπερνά τα 5,3 μ., πλάτος άνω των δύο μέτρων και το διακριτικό 9 στην ονομασία του, το νέο μοντέλο που θα συστήσει στην Ευρώπη η κινεζική Nio από το «floor» της γερμανικής έκθεσης αποτελεί το μεγαλύτερο, πολυτελέστερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο παραγωγής της. Ενδεικτική της προσέγγισης είναι η τετραθέσια διάταξη στο εσωτερικό του με καθίσματα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση.

Οι πίσω επιβάτες εκτός από τη δυνατότητα ρύθμισης των καθισμάτων κατά 18 τρόπους συμπεριλαμβανομένης ανάκλισης έως 45 μοιρών, έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψυχαγωγίας χάρη στις δύο οθόνες OLED των 14,5 ιντσών που τοποθετούνται στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων αλλά και σε mini-bar. Σημείο αναφοράς αποτελεί ο επεξεργαστής με τους 32 πυρήνες για το software όσο και επίσης το κύκλωμα των 900 Volt για την μπαταρία των 120 kWh, το οποίο υπόσχεται ισχύ φόρτισης έως και 600 kW ή την κάλυψη 255 χλμ. με μόλις πέντε λεπτά παραμονής σε φορτιστή αντίστοιχων προδιαγραφών.

H συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 462 χλμ. ενώ στα ιδιάζοντα στοιχεία της υλοποίησης συγκαταλέγεται επίσης ότι παρά την τετράθυρη υπόστασή του, το ET9 έχει απόσταση 20,0 εκ. από το έδαφος και εφοδιάζεται με τροχούς 23 ιντσών.

Xpeng X9

Πάνοπλη θα προσγειωθεί στη γερμανική έκθεση η κινεζική Xpeng καθώς εκτός από τα ήδη γνωστά και στη χώρα μας μοντέλα της όπως το ηλεκτρικό SUV G6, το επίσης ηλεκτρικό sedan P7i και το μεγαλύτερο SUV G9, θα συστήσει στο ευρωπαϊκό κοινό το πληθωρικό και πολυτελές ΜPV Χ9 που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της.

Με επταθέσια διαμόρφωση στο εσωτερικό του, το X9 επιγράφεται από τη φίρμα ως το «διαστημόπλοιο του αύριο» διαθέτοντας πλείστες προδιαγραφές που φροντίζουν να επιβεβαιώσουν τον χαρακτηρισμό. Σε αυτές συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, αναδιπλούμενη στην οροφή οθόνη 21,4 ιντσών για τους επιβάτες των πίσω σειρών, ηχοσύστημα με 23 ηχεία, εργονομικά, ανακλινόμενα καθίσματα «Zero Gravity», αερανάρτηση και σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τον κύκλο στροφής σε μόλις 10,8 μέτρα.

Σε επίπεδο hardware, το X9  κινούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 475 ίππων που παρά το μέγεθός του τού επιτρέπουν να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ, κυριότερα ίσως, το κύκλωμα φόρτισης επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών του με ισχύ 330 kW, εξασφαλίζοντας 405 χλμ. διαδρομών με μόλις 10 λεπτά φόρτισης.

VW ID.2 X

Με το ID.2, το ηλεκτρικό alter ego του Polo, να έχει ήδη πάρει εισιτήριο για τα τέλη του 2025, η VW ακολουθώντας τη γνώριμη πληθωρική στρατηγική της, ετοιμάζεται να διευρύνει την γκάμα του προς crossover ατραπούς παρουσιάζοντας στο Μόναχο μια αντίστοιχη πρωτότυπη έκδοση με το διακριτικό X, η οποία και αναμένεται να μεταμορφωθεί επίσης σε έκδοση παραγωγής πολύ σύντομα.

Οπως εύκολα υποθέτει κανείς το ID.2 X θα έχει κοινό τεχνολογικό DNA με το ID.2, κάτι που σημαίνει ισχύ έως 226 ίππους, αυτονομία περί τα 450 χλμ. και παρά το μήκος των 4,05 μ., χώρους ανάλογους του Golf, με το πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 440 λίτρα. Αυτό που θα αλλάξει σε σχέση με το ID.2 θα είναι η αισθητική του, η οποία θα επενδύσει σε λεπτομέρειες που προέρχονται από τον κόσμο των SUV, προσφέροντας μια περιπετειώδη supermini εναλλακτική στους ολοένα αυξανόμενους λάτρεις του είδους, ενώ η έκδοση που θα έχει και αυξημένο ύψος, προδιαγράφεται ακόμα πρακτικότερη.