Mercedes-AMG CLA Shooting Brake

Η πρόσφατη αποκάλυψη της «απλής» CLA Shooting Brake, της πρακτικότερης όσο και εκκεντρικής παραλλαγής της τεχνολογικά προηγμένης, νεότερης «μικρής» των Γερμανών, συνοδεύτηκε από μια ακόμα κατάκτηση καθώς η ηλεκτρική αυτονομία των 761 χλμ., αν και αυτονόητα μικρότερη από της τετράθυρης CLA (792 χλμ.), δεν είναι ένα μέγεθος που συναντά στη βάση της γκάμας μιας εταιρείας και δη από ένα SW. Πλέον η προσοχή των Γερμανών έχει στραφεί στην εξέλιξη των εκδόσεων με τα σήματα της AMG οι οποίες, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα υιοθετήσουν αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία επιφυλάσσοντας νέες «εκπλήξεις». Ειδικότερα, όπως είχε αποκαλύψει ο επικεφαλής εξέλιξης της γερμανικής φίρμας, Markus Schafer, οι CLA με τη φροντίδα τoυ Affalterbach αναμένεται να αξιοποιήσουν ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής της Yasa, ένα «εξάρτημα» ιδιοκτησίας Mercedes αλλά ιδιαίτερα δημοφιλές στην ηλεκτρική ελίτ. Αυτοί αναμένεται να εξασφαλίσουν ισχύ που θα ξεπερνά τους 550 ίππους ενώ δεν αποκλείονται καινοτομίες και στις μπαταρίες, οι οποίες θα έχουν κυλινδρική δομή και βελτιωμένη χημική σύσταση προς όφελος της ενεργειακής πυκνότητας. Προς το παρόν, η αεροτομή στο πίσω τμήμα της CLA Shooting Brake και οι κόκκινες δαγκάνες στα θηριώδη δισκόφρενα αποτελούν τις μόνες επίσημες «ενδείξεις» για όσα επιφυλάσσει η AMG ενσάρκωσή της.
KIA EV3 GT

To μικρότερο ηλεκτρικό SUV της ΚΙΑ – τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση του EV2 το 2026 – ετοιμάζεται να αποκτήσει μια έκδοση υψηλών επιδόσεων η οποία κατά τις συνήθειες των Κορεατών θα υιοθετήσει τα διακριτικά GT. Αυτά αναμένεται να σηματοδοτούν την παρουσία ενός διδύμου ηλεκτρικών μοτέρ στην αθέατη πλευρά του τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να αυξήσουν την ισχύ του στην περιοχή των 400+ ίππων. Την πιο αθλητική υπόστασή του θα υπογραμμίσουν σχεδιαστικές αλλαγές που θα αναλάβουν να τονίζουν την ιδιαιτερότητα της έκδοσης σε συνδυασμό με νέες επιλογές και δυνατότητες χάρη σε συστήματα όπως το Virtual Gear Shift που προσομοιώνει τις αλλαγές σχέσεις και μια τεχνητή ηχητική υπογραφή ανάλογη του ύφους της έκδοσης. Επίσης στα χαρακτηριστικά της θεωρήστε δεδομένη την παρουσία ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης σε συνδυασμό με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η μπαταρία των 81,4 kWh που εφοδιάζει την έκδοση Long Range, αν και με δεδομένο το πλεόνασμα ισχύος, θα υπάρξει ένα τίμημα σε ό,τι αφορά την αυτονομία.
Mitsubishi Pajero

Μπορεί οι συγκυρίες αλλά και οι στρατηγικές επιλογές να μην ευνοούν την εκπροσώπηση της ιαπωνικής φίρμας στη Γηραιά Ηπειρο. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Mitsubishi έχει αφήσει το χνάρι της στην αυτοκίνηση, ιδίως στην πιο «σκληροτράχηλη» ή υπερβολική πλευρά της (βλ. Lancer Evo). Eξίσου εμβληματικό, αν και για πολύ διαφορετικούς λόγους από το Evo, υπήρξε στην πρόσφατη ιστορία των Ιαπώνων το Pajero που, όντας διαθέσιμο από το 1982 έως μέχρι πριν μια οκταετία σε διάφορες αγορές ανά τον κόσμο – και με διαφορετικές ονομασίες –, έγινε συνώνυμο μιας περιπετειώδους αντίληψης που συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του Ράλι Ντακάρ ή του Camel Trophy, χάρη και στο ειδικά σχεδιασμένο για off-road χρήση σύστημα τετρακίνησης. Οπως όλα δείχνουν, η Mitsubishi σχεδιάζει την επαναφορά του, η οποία θα αποτελέσει μια πιο προσιτή εναλλακτική στα τετρακίνητα SUV της συνεργασίας Nissan-Mitsubishi. Επίσης, βάσει των πληροφοριών, θα εντάξει στο λεξιλόγιό της τετρακύλινδρους κινητήρες με υβριδική τεχνολογία. Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η τετραγωνισμένη λογική του σκληροτράχηλου off-roader, όπως άλλωστε αποδεικνύουν περίτρανα και οι πρώτες εικόνες του ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου.
Φωτογραφίες: Automedia



