Η επιτυχία του πρώτου Διαγωνισμού Σχολικών Εφημερίδων, μα κυρίως η αγάπη με την οποία περιβλήθηκε από τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα αποτελούν για εμάς, τους δημοσιογράφους του «Βήματος», τη μεγαλύτερη επιβράβευση αυτής της προσπάθειας. Η συνέχεια του ήταν μια απόφαση αυτονόητη.

Οι σχολικές εφημερίδες προσέφεραν, τόσο στα μέλη της κριτικής επιτροπής, όσο και στους αναγνώστες που τις διάβασαν και ψήφισαν την αγαπημένη τους, ένα παράθυρο στον κόσμο των εφήβων.

Το ανοίξαμε και μπροστά μας εμφανίστηκε ένας κόσμος αυθεντικός και χειροποίητος, γεμάτος έμπνευση, δημιουργικότητα, ανησυχίες και αμφισβήτηση. Ανασάναμε μέσα σε κάθε λέξη αυτού του κόσμου.

Πέρα από ένα πολύτιμο ταξίδι, κάθε σχολική εφημερίδα αποτέλεσε και μια διαδικασία ενηλικίωσης για τους μαθητές: ερεύνησαν, αξιολόγησαν και συνέθεσαν πληροφορίες. Ανέλαβαν την ευθύνη μια ενυπόγραφης δημοσίευσης που δεν παραπλανά ούτε διαδίδει ψεύδη. Αντιλήφθηκαν ότι μέσα από το λόγο τους κατασκευάζουν την κοινωνική πραγματικότητα, δεν την αναπαριστούν απλώς.

Η Alter Ego σταθερά και συστηματικά επενδύει σε πρωτοβουλίες που απευθύνονται σε μαθητές και νέους, προωθώντας τις αρχές του κριτικού γραμματισμού και του γραμματισμού των μέσων. Πέρα από το διαγωνισμό, πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία, διοργανώνει εκπαιδευτικές ξεναγήσεις στις εγκαταστάσεις της, συμπράττει με κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας στην εκπόνηση προγραμμάτων που αποσκοπούν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σχετικών με την ενημέρωση και τον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΕ.

Σε ένα περιβάλλον όπου η Δημοσιογραφία καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στις τεχνολογικές προκλήσεις και την ανάγκη για αξιόπιστη και έγκυρη πληροφόρηση, είναι κρισιμότερη από ποτέ η επιστροφή στα βασικά της δημοσιογραφικής λειτουργίας.

Πολλές φορές, τα στελέχη και η αγορά των ΜΜΕ παρασύρεται από όρους και έννοιες με φανταχτερά ονόματα αλλά κενό περιεχόμενο. Τάσεις, συμπεριφορές, δεδομένα, μετρήσιμα στοιχεία, όλα έχουν την αξία τους, όμως δεν γίνεται αυτή να υπερβαίνει την αξία που έχει η ενημέρωση και οι ενημερωμένοι πολίτες για τη λειτουργία της Δημοκρατίας.

Ο Διαγωνισμός Σχολικών Εφημερίδων και Δημοσιογραφίας αποτελεί μια τρανταχτή απόδειξη ότι εκεί έξω υπάρχει μια δεξαμενή όχι μόνο μελλοντικών δημοσιογράφων αλλά και μελλοντικών αναγνωστών. Οφείλουμε να τους αναζητήσουμε.

Εκεί έξω υπάρχει μια γενιά που διψάει να γράψει, να διαβάσει, να κρίνει και να αμφισβητήσει.