Δεκαπέντε χρόνια πριν η Nissan εισήγαγε στην αυτοκίνηση την έννοια των ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής με το πρώτο Leaf, ένα μοντέλο που έκτοτε εξαργύρωσε την καινοτομία των Ιαπώνων με σχεδόν 700.000 μονάδες πωλήσεων.

Πλέον η Nissan αποκάλυψε την τρίτη κατά σειρά γενιά του μοντέλου η οποία, προφανέστατα, εκτός από το όνομα και την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ουδεμία σχέση έχει με αυτό που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος ως Leaf, προσβλέποντας προφανώς να αναδημιουργήσει την αίσθηση που είχε δημιουργήσει η πρώτη γενιά του, διαγωνιζόμενη ωστόσο σε ένα σαφώς ωστόσο πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Το σχεδιασμένο από το παγκόσμιο σχεδιαστικό κέντρο της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας το νέο Leaf επανεφευρίσκει τον εαυτό του ως ένα compact crossover με μήκος 4,35 μ. αιχμηρή σχεδίαση και ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια που μεταφέρει την αύρα του πληθωρικού Ariya στην μικρή κατηγορία και μάλιστα εμπλουτισμένη με μοντέρνες λεπτομέρειες.

Ενδεικτικές της προσέγγισης είναι λεπτομέρειες όπως τα γραφικά των φωτιστικών σωμάτων, οι πτυχώσεις στο καπό, οι κρυφές χειρολαβές, η coupe λογικής  γυάλινη οροφή (σε ορισμένες εκδόσεις) και φυσικά η απόληξή της σε ένα lip spoiler που συνδυαστικά και με την παιχνιδιάρικη, γεωμετρική σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων, δημιουργούν ένα ιδιαίτερο σύνολο.

Εκτός από την αισθητική που εξασφαλίζει η νέα σχεδίαση συνηγορεί και στη βελτίωση της αεροδυναμικής εξασφαλίζοντας στο νέο Leaf συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 σε συνάρτηση με το πλήρες επίπεδο κάτω τμήμα της κατασκευής.

Σε ό,τι αφορά τo hardware, βάσει των πρώτων ανακοινώσεων της Nissan, το crossover μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμας CMF-EV θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές υγρόψυκτων μπαταριών με χημική σύσταση NMC (Νικελίου, Μαγγανίου, Κοβαλτίου) με χωρητικότητα 52 ή 75 kWh.

H πρώτη επιλογή υπόσχεται αυτονομία 436 χλμ. και η δεύτερη αυτονομία έως 604 χλμ. Προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα έχει ανακοινώσει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 218 ίππων και 355 Nm ροπής το οποίο, σε επίπεδο επιδόσεων εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα.

Η αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ έως 150 kW με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC, κάτι που σημαίνει ότι μισή ώρα φόρτισης αρκεί για διαδρομές έως 417 χλμ. Επίσης το Leaf εφοδιάζεται με σύστημα V2L (Vehicle to Load) που επιτρέπει την φόρτιση τρίτων συσκευών με ισχύ έως και 3,6 kW αλλά και το καινοτόμο V2G (Vehicle to Grid) το οποίο υπό προϋποθέσεις που αφορούν κυρίως την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής θα μπορεί να επιστρέφει ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο διανομής προς –οικονομικό– όφελος του ιδιοκτήτη του.

Παράλληλα, αναλόγως την έκδοση, το Leaf διαθέτει αντλία θερμότητας και σύστημα προετοιμασίας της μπαταρίας συνδυαστικά με το σύστημα πλοήγησης, για βελτιστοποίηση της φόρτισης, που αμφότερα συμβάλλουν στην μέγιστη εξοικονόμηση και καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ενέργειας.

Συγκρατήστε επίσης ότι η ανάρτηση του Leaf αποτελείται από διάταξη γονάτων MacPherson στον μπροστινό άξονα και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική του συμπεριφορά και για την προσφερόμενη άνεση ή ευελιξία όποια και αν είναι η συνθήκη ή η απαίτηση του οδηγού.

Στα ενδότερα είναι σαφής η πρόθεση της Nissan να προσελκύσει το ενδιαφέρον ενός σύγχρονου και νεανικού κοινού τοποθετώντας στο ταμπλό ένα δίδυμο οθονών με διαγώνιο 14,3 ιντσών –δηλαδή μεγαλύτερες από αυτές του Ariya.

Επωφελούνται από νέο interface και προσφέρουν υπηρεσία φωνητικών εντολών και εφαρμογών της Google από το οποίο προέρχονται οι χάρτες του συστήματος πλοήγησης και το ευφυές σύστημα πλοήγησης. Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό και ανάμεσα στους αεραγωγούς υπάρχει ο φυσικός διακόπτης για την ένταση του ήχου και τα χειριστήρια ελέγχου για τα συστήματα επιτήρησης σε μια υλοποίηση που σχεδιαστικά συνδυάζει παρελθόν και παρόν.

Σε όρους πρακτικότητας ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 437 λίτρα, υπερέχοντας σαφώς σε σχέση με το παρελθόν ενώ και το εσωτερικό διαθέτει πλήθος αποθηκευτικών χώρων.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα το Leaf που για την Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο βρετανικό Sunderland θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από το προσεχές φθινόπωρο.