Μία από τις κορυφαίες εταιρείες λιανικής πώλησης στην Ελλάδα, η Lidl Ελλάς, συνεχίζει να συμβάλλει αποφασιστικά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, με συνέπεια και αφοσίωση τόσο στη βιωσιμότητα όσο και την εταιρική υπευθυνότητα. Η δημοσίευση της 9ης ετήσιας Μελέτης Κοινωνικο-Οικονομικών Επιδράσεων, για το 2023, παρουσίασε τη συνεισφορά της εταιρείας σε ετήσια βάση αλλά και συγκριτικά με το πρώτο έτος λειτουργίας της εταιρείας στην Ελλλάδα, το 1999, παρουσιάζοντας τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της στρατηγικής της για βιώσιμη ανάπτυξη.

Ρεκόρ και Προστιθέμενη Αξία στην οικονομική συνεισφορά

Τα νούμερα που καταγράφηκαν της Lidl στην οικονομία το 2023, ήταν εντυπωσιακά με την συνεισφορά στο ΑΕΠ να φτάνει το 1 δισ., ποσό που αντιστοιχεί στο 0,53% του εθνικού ΑΕΠ. Η προστιθέμενη αξία της έχει αυξηθεί κατά 1613%, σε σύγκριση με το 1999, αποδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο των επενδύσεών της στην ανάπτυξη της οικονομίας. Σκεφτείτε ότι κάθε ευρώ που επενδύει η Lidl Ελλάς επιστρέφει €3,68 στην ελληνική οικονομία.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία το 2023 υποστήριξε συνολικά 35.756 θέσεις, με κάθε μία από αυτές να δημιουργεί επιπλέον 4,3 θέσεις στον ιδιωτικό τομέα, ενισχύοντας σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας. Όσο αφορά δε την φορολογική συνεισφορά της Lidl Ελλάς άγγιξε τα €417 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 1567% σε σχέση με το 1999.

Ελληνική Παραγωγή και Εξαγωγές

Στην επιχειρηματική φιλοσοφία της εταιρείας βρίσκεται ψηλά η συνεργασία με Έλληνες προμηθευτές. Ενδεικτικό είναι ότι το προηγούμενο έτος οι συνολικές εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω του δικτύου της έφτασαν τα €976,8 εκατ. Συγκεκριμένα, οι θεματικές εβδομάδες προώθησης ελληνικών προϊόντων (σε 31 χώρες) είχαν κύκλο εργασιών τα €488,4 εκατ., οι εξαγωγές προϊόντων μόνιμης γκάμας απέφεραν έσοδα €215,7 εκατ., τα ελληνικά προϊόντα Eridanous σημείωσαν κύκλο εργασιών €92,1 εκατ. ενώ φρούτα και λαχανικά σημείωσαν €180,6 εκατ. κέρδη (με εξαγωγή σε 24 χώρες), αυξάνοντας σημαντικά την εξαγωγική δυναμική της ελληνικής γεωργίας.

Βιωσιμότητα και Κοινωνική Ευθύνη

Η Lidl Ελλάς προωθεί τη βιωσιμότητα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της, επενδύοντας μόνο το 2023 €1,29 εκατ. σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά έργα, με δράσεις που στηρίζουν το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους», «Καλό για σένα».

Καλό για τον πλανήτη: Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να επιτύχει Net Zero εκπομπές έως το 2050 μέσω μέτρων μείωσης και αντιστάθμισης εκπομπών CO2. Συγκεκριμένα, με τη στρατηγική «REset Plastic 2025» στοχεύει στη μείωση πλαστικού κατά 30% και στην αύξηση της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών, ενώ το 2023 συνέχισε τη χρήση 100% πράσινης ενέργειας για όλες τις εγκαταστάσεις της και συμμετείχε στο πρόγραμμα LIFE CLIVUT για δενδροφυτεύσεις στον αστικό ιστό. Επιπλέον, η Lidl Ελλάς με την καμπάνια «Plastic Free Greece» ενισχύει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Καλό για τους ανθρώπους: Το 2023, προσέφερε προϊόντα αξίας €400.000 μέσω του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στήριξε με γεύματα αγάπης ευάλωτες ομάδες κατά την περίοδο του Πάσχα και των Χριστουγέννων. Επιπρόσθετα, χρηματοδότησε 25 πλήρεις (ή 50 μερικές) υποτροφίες για μαθητές μέσω του προγράμματος CTY Greece και στήριξε τη UNICEF και την ActionAid σε δράσεις ενάντια στη βία κατά των παιδιών και την προώθηση υγιεινής διατροφής.

Καλό για σένα: Η Lidl Ελλάς μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και ολοκληρωμένες πολιτικές κατά της παρενόχλησης, διαμορφώνει έναν χώρο εργασίας όπου όλοι αισθάνονται ασφαλείς, προωθώντας τη δημιουργία ενός ισότιμου, συμπεριληπτικού περιβάλλοντος που σέβεται την αξία της προσωπικής ζωής μέσω υβριδικών μοντέλων εργασίας. Επιπροσθέτως, το πρόγραμμα «Lidl UP: Learn & Work» υποστηρίζει τη νέα γενιά, προσφέροντας συνδυασμό σπουδών και πρακτικής άσκησης στον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Η Lidl Ελλάς αποτελεί μία επιχείρηση πρότυπο για το πώς μπορεί κάποιος να ενσωματώσει τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευθύνη στην εύρωστη επιχειρηματική του στρατηγική. Έχοντας μία επιτυχημένη πορεία 25 χρόνων στην ελληνική αγορά, είναι εμφανές ότι για τη Lidl Ελλάς η προώθηση της ελληνικής παραγωγής παράλληλα με την ενδυνάμωση του εργατικού δυναμικού και την υποστήριξη της κοινωνίας και του περιβάλλοντος, μπορούν να οδηγήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.