Βιέννη 1824. Ο καινούριος ένοικος του επάνω ορόφου στο σπίτι όπου μένει ο 10χρονος Κριστόφ με τη μητέρα και τη μικρότερη αδελφή του είναι εξαιρετικά ενοχλητικός. Εχει απρόβλεπτη συμπεριφορά και δεκάδες παραξενιές! Επιπλέον, παρόλο που είναι σίγουρα κουφός, γράφει μουσική! Παντού. Ακόμη και στον τοίχο όταν χρειάζεται… Ο μικρός, αγανακτισμένος με τα καμώματα του κυρίου Μπετόβεν εξομολογείται τα πάντα στις επιστολές που ανταλάσσει με τον συνετό και γλυκό θείο του. Αλλά τι παράξενο! Κάπως έτσι γεννιέται μια τρυφερή σχέση ζωής και μια ουσιαστική γνωριμία με την προσωπικότητα και το έργο της μουσικής ιδιοφυίας…

H αλληλογραφία του Κριστόφ με τον θείο του αποτελεί τον αφηγηματικό καμβά της πολυβραβευμένης ταινίας «Beethoven lives upstairs» («Ο Μπετόβεν μένει στο επάνω πάτωμα») στην οποία βασίζεται η ομότιτλη, ημι-σκηνοθετημένη παράσταση που ανεβαίνει στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου (στις 11.30 το πρωί), με την ευκαιρία της εφετινής επετείου Μπετόβεν.

Πρόκειται, επί της ουσίας, για μια ευαίσθητη και ευφυή απόπειρα γνωριμίας των παιδιών με το έργο του συνθέτη η οποία συνδυάζει αφήγηση και μουσικά αποσπάσματα από μερικά από τα σπουδαιότερα έργα του Μπετόβεν: την περίφημη Ενάτη Συμφωνία του αλλά και την Εβδόμη, την Πέμπτη, την Τέταρτη, την Πρώτη, τη Μεγάλη Σονάτα για πιάνο, τη Ρομάντσα για βιολί και ορχήστρα σε σολ μείζονα, τη Σονάτα της Ανοιξης κ.α.

Στην παράσταση, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της δημοφιλούς σειράς Κυριακή πρωί στο Μέγαρο, τους ρόλους του θείου και του Κριστόφ ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Ακης Σακελλαρίου και Δημήτρης Μακαλιάς αντιστοίχως. Τη μουσική μύηση των νεαρών ακροατών στον συναρπαστικό κόσμο του Μπετόβεν αναλαμβάνουν ο βιολονίστας Παναγιώτης Τζιώτης, ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη Φαίδρα Γιαννέλου.