• Αναζήτηση
  • Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κιν/φου Μακαβέγιεφ στη Θεσσαλονίκη, Κιούμπρικ στην Αθήνα

    Μέσα στον προσεχή Νοέμβριο δύο ελληνικά φεστιβάλ κινηματογράφου τιμούν δύο μεγάλα ονόματα της κινηματογραφικής σκηνοθεσίας

    Ο Τζακ Νίκολσον απειλεί την Σέλεϊ Ντιβάλ σε σκηνή από την κλασική ταινία τρόμου του Στένλεϊ Κιούμπρικ «Η λάμψη»

    Εκτός από το αφιέρωμα στον αμερικανό αντεργκράουντ σκηνοθέτη Τζον Γουότερς που θα επισκεφτεί την Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης τιμά εφέτος και έναν μεγάλο αναρχικό του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, τον γιουγκοσλάβο Ντούσαν Μακαβέγιεφ ο οποίος έφυγε από την ζωή τον Ιανουάριο του 2019 σε ηλικία 86 ετών.

    Γεννημένος το 1932 στο Βελιγράδι, ο Μακαβέγιεφ άρχισε να ενδιαφέρεται για τον κινηματογράφο ενώ σπούδαζε ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου. Από τις πρώτες κιόλας, πειραματικές μικρού μήκους ταινίες του (όπως το «The Seal», 1955), διακρίνεις την σουρεαλιστική και σατιρική διάθεση που έμελλε να τον ακολουθήσει και στις μεγάλου μήκους ταινίες του: Ο Άνθρωπος δεν Είναι Πουλί (1965), «Εγκλημα ζηλοτυπίας» (1967), «Μοντενέγκρο: Γουρούνια και Μαργαριτάρια» (1981), «The Coca-Cola Kid» (1985) κ.α.

    Το αφιέρωμα θα είναι πλήρες και εκτός από την πιο διάσημη ταινία του, το «Sweet movie» (1974), μια προκλητική και εκρηκτική ταινία που ασκεί κριτική και στον σοσιαλισμό και στον καπιταλισμό και της οποίας την μουσική συνέθεσε ο Μάνος Χατζιδάκις, θα περιλαμβάνει επίσης λιγότερο γνωστές στην Ελλάδα ταινίες του. Ανάμεσά τους το «Manifesto» (1988) αλλά και το τελευταίο του έργο για το σινεμά, το «Gorilla Bathes at Noon» (1993), όπου ο σκηνοθέτης που κυνηγήθηκε από το κομμουνιστικό καθεστώς χρησιμοποιεί αρχειακό υλικό από ένα σοβιετικό φιλμ προπαγάνδας για να αφηγηθεί την ιστορία ενός ρώσου στρατιώτη που εγκαταλείπεται στο μετά-κομμουνιστικό Βερολίνο, όταν η μονάδα του λιποτακτεί.

    Σκηνή από την πιο διάσημη ταινία του Ντούσαν Μακαβέγιεφ «Sweet movie»

    Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθεί επίσης το ντοκιμαντέρ του Γκόραν Ραντοβάνοβιτς, «The Makavejev Case, or Trial in a Movie Theater» (2019) το οποίο μέσα από το έργο του Μακαβέγιεφ εξερευνά και την αντιμετώπισή του από το σοσιαλιστικό καθεστώς τη θέση του καλλιτέχνη στη Γιουγκοσλαβία του Τίτο.

    Το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί από την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου ως την Κυριακή 10 Νοεμβρίου

    ————————————-

    Στο Πανόραμα

    Εν τω μεταξύ τα 32α του γενέθλια γιορτάζει εφέτος το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφορυ που έχει ήδη κλείσει τις ημερομηνίες του και έχει πάρει σειρά για να διεξαχθεί μετά το φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου ως την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου.

    Το πρόγραμμα δεν είναι προς το παρόν ανακοινώσιμο αλλά ένα πολύ ιδιαίτερο αφιέρωμα του είναι: σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.), το 32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ τιμά εφέτος τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ (1928 – 1999), ενώ μέρος του αφιερώματος αποτελεί η εικαστική έκθεση στο ΣΤΟart, όπου 3 νέες ζωγράφοι, απόφοιτοι της Α.Σ.Κ.Τ. εκθέτουν πρωτότυπα έργα, εμπνευσμένα από τη φιλμογραφία του μεγάλου σκηνοθέτη.

    «Τα τελευταία χρόνια, μαζί με τις προβολές του Πανοράματος και στο πλαίσιό του, έχει δημιουργηθεί ένας άμεσα συναρτώμενος παράλληλος θεσμός, που με τη μορφή εικαστικών εκθέσεων αναζητά και εκφράζει τις καλλιτεχνικές συναρτήσεις, διαπλοκές και διασταυρώσεις των εικαστικών τεχνών με τον κινηματογράφο» γράφει σχετικά με την έκθεση ο επιμελητής της, κανείς άλλος από τον γνωστό εικαστικό Γιάννη Ψυχοπαίδη.

    «Η ροή της κινηματογραφικής εικόνας συναντά την εικόνα της εικαστικής ροής. Οι δύο γλώσσες, της ζωγραφικής και του κινηματογράφου, ανιχνεύουν το κοινό υπέδαφος που τις ενώνει, καταγράφουν τον εσωτερικό ρυθμό τόσο των κινούμενων εικόνων όσο και των φαινομενικά στατικών ζωγραφικών μορφών.»

    Για τον Γ. Ψυχοπαίδη «ζωγραφική και κινηματογράφος, σε διαρκή αλληλεπίδραση, μαρτυρούν τη βαθιά, εσωτερική ανάγκη επικοινωνίας των τεχνών» αφού «αφηγήσεις κινηματογραφικές και εικαστικές σημάδεψαν και διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική, πολιτική, ιδεολογική συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου, από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.»

  • Τι λέει η επιστήμη… Τελικά πρέπει να τρώμε πρωινό; | vita.gr Αν έχετε διαπιστώσει ότι το πρωινό σάς κρατάει χορτάτη μέχρι το μεσημεριανό γεύμα και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειάς σας, τότε σε κάθε περίπτωση συνεχίστε το. Ωστόσο, αν είστε ο τύπος του ανθρώπου που δεν τρώει ποτέ πρωινό και τα καταφέρνει μια χαρά χωρίς αυτό, τότε πιθανότατα δεν υπάρχει λόγος να αρχίσετε να το τρώτε τώρα. Δείτε επίσης: Δέκα απίστευτες μεταμορφώσεις ηθοποιών στoν κινηματογράφο Η έρευνα σχετικά με αυτό το θέμα είναι ως επί το πλείστον ασαφής. Για κάθε μελέτη που δείχνει ότι το πρωινό είναι ευεργετικό για κάποιο λόγο, υπάρχει μία άλλη που δείχνει το αντίθετο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για το αδυνάτισμα, ένα θέμα που έχει απασχολήσει έντονα την έρευνα σχετικά με το πρωινό. Μια επικρατούσα πεποίθηση είναι ότι η τακτική κατανάλωση πρωινού μπορεί να ενισχύσει την απώλεια βάρους με την αύξηση του μεταβολισμού και την αύξηση του κορεσμού (ώστε να μην τρώτε περισσότερο μετά για να αντισταθμίσετε την πείνα σας). Για παράδειγμα, μια συστηματική ανασκόπηση του 2011 που δημοσιεύτηκε στο Obesity ανέλυσε 153 μελέτες που σχετίζονται με τη διατροφική συμπεριφορά και το βάρος, σημειώνοντας ότι ορισμένες μικρές μελέτες έχουν βρει μια πιθανή σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση πρωινού και το αδυνάτισμα. Από την άλλη πλευρά υπάρχει η πεποίθηση ότι η παράλειψη του πρωινού θα μπορούσε να συμβάλει στην απώλεια βάρους -αν αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε συνολικά λιγότερες θερμίδες- επειδή δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η παράλειψη του πρωινού θα οδηγήσει σε περισσότερο φαγητό αργότερα την ημέρα. Μία μετα-ανάλυση 13 μελετών που δημοσιεύτηκε το 2019 στο BMJ διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που παρέλειψαν το πρωινό τείνουν να έχουν ελαφρώς μικρότερο βάρος. Επίσης, δε βρήκαν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η παράλειψη του πρωινού σχετίζεται με υψηλότερη συνολική κατανάλωση τροφίμων. Με λίγα λόγια, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε τι ακριβώς ισχύει στην πραγματικότητα. Όπως εξήγησαν οι συντάκτες της μελέτης του BMJ, τα στοιχεία για το πρωινό και το βάρος είναι χαμηλής ποιότητας. Υπάρχουν πολλές πιθανές ατέλειες στις μελέτες σχετικά με το πρωινό, όπως το γεγονός ότι οι ερευνητές βασίζονται στο τι οι συμμετέχοντες αναφέρουν ότι τρώνε και δε συλλέγουν οι ίδιοι αυτές τις πληροφορίες. Πολλές από αυτές τις μελέτες επίσης δε λαμβάνουν υπόψη συγχέουσες μεταβλητές, όπως το ότι οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό ή το παραλείπουν μπορεί να έχουν άλλες κοινές συνήθειες που επηρεάζουν το βάρος τους. Έπειτα, πολλές από αυτές τις μελέτες είναι μικρές και διεξάγονται σε επιλεγμένα μέρη του πληθυσμού (όπως μόνο σε άνδρες ή γυναίκες κάτω από ένα συγκεκριμένο δείκτη μάζας σώματος). Ως εκ τούτου, δεν αποτελούν καλή βάση για την παρέκταση των αποτελεσμάτων στο γενικό πληθυσμό. Ίσως το μεγαλύτερο ζήτημα είναι ότι πολλές από αυτές τις μελέτες επικεντρώνονται στην επίδραση του πρωινού στην αύξηση ή την απώλεια βάρους, ενώ γνωρίζουμε ότι η μεταβολή του βάρους είναι πολύ πιο περίπλοκη από το εάν τρώει κανείς ένα γεύμα, καθώς και ότι το βάρος δεν είναι ο μοναδικός δείκτης υγείας. Επομένως, αν πρόκειται να φάτε πρωινό επειδή είναι το αγαπημένο σας γεύμα της ημέρας ή επειδή σας δίνει ενέργεια ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, φροντίστε να περιλαμβάνει πρωτεΐνες. Αν και η ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεστε ποικίλλει ανάλογα με παράγοντες όπως το βάρος και το επίπεδο δραστηριότητάς σας, καλό είναι να προσλαμβάνετε 20 ή περισσότερα γραμμάρια πρωτεΐνης στο πρωινό σας για να σας κρατήσει χορτάτη. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά προσπαθήστε να προσλάβετε τουλάχιστον 15 γραμμάρια. Δείτε επίσης: Οκτώ τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα της γρίπης ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: διατροφικές συμβουλέςενέργειαπρωϊνο Πώς θα αντιμετωπίσετε εναλλακτικά τον πυρετό Victoria’s Secret : Απότομη προσγείωση για τα διάσημα αγγελάκια Καμία διαφορά μεταξύ κοριτσιών και αγοριών στη μαθηματική ικανότητα Νέα έρευνα αποκάλυψε επιπλέον αιτίες του πρόωρου τοκετού Αστρολογικές προβλέψεις για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου Πέντε tips για να δείχνετε πάντα περιποιημένη Περισσότερα άρθρα από Διατροφή ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 19 ΝΟΕ 2019 Αυγό: Μια παρεξηγημένη τροφή με απίστευτα οφέλη για την υγεία μας Παρά τους μύθους που το θέλουν να μας βλάπτει,... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 19 ΝΟΕ 2019 Ζουμερή πίτα με μοσχάρι και λαχανικά Ξεφύγετε από την κλασική πίτα με τυρί ή χόρτα... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 18 ΝΟΕ 2019 Πράσινη σαλάτα με ρόκα και φρούτα του δάσους Μια σαλάτα γεμάτη θρεπτικά συστατικά και υπέροχες γεύσεις Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 18 ΝΟΕ 2019 Οι τροφές που μειώνουν το ουρικό οξύ Υπάρχουν συγκεκριμένα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε και άλλα... ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΟ ΜΕΛΙΣΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 17 ΝΟΕ 2019 Σοκολατένια muffins που λιώνουν στο στόμα Αυτά τα σπιτικά muffins κρύβουν ένα λαχταριστό μυστικό από... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 16 ΝΟΕ 2019 Σπιτική κοτόπιτα που θα σας ξετρελάνει Κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί σε ένα ζουμερό κομμάτι... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 15 ΝΟΕ 2019 Muffins με μήλο και κανέλα Λαχταριστά muffins για το πρωινό ή το σνακ στο... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 14 ΝΟΕ 2019 Σαλάτα σπανάκι με μήλο Μια άκρως θρεπτική, πεντανόστιμη συνταγή για σαλάτα Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 13 ΝΟΕ 2019 Λεμονόπιτα με μοσχολέμονο Πώς μποεί να γίνει ακόμη πιο νόστιμη η αγαπημένη... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 12 ΝΟΕ 2019 Λωτός: Η υπερτροφή της αρχαιότητας 5 λόγοι να γίνετε... λωτοφάγοι! Από την Ελιάννα Κωφού ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 12 ΝΟΕ 2019 Μεξικάνικη σαλάτα με φασόλια και καλαμπόκι Δροσερή και χορταστική, αυτή η σαλάτα αποτελεί μια υπέροχη... Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 11 ΝΟΕ 2019 Σουτζουκάκια με κονιάκ Ένα πιάτο για... μερακλήδες Vita.gr Team ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 11 ΝΟΕ 2019 Σαλάτα: Ό,τι καλύτερο για το… πρωινό μας γεύμα! Κι όμως, μια δροσερή και χορταστική σαλάτα είναι η... ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΡΑΣΣΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ | 10 ΝΟΕ 2019 Μελιτζάνες ψητές Θα εντυπωσιάσουν τους καλεσμένους σας Vita.gr Team
  • Πολιτισμός
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Γύρω από 10 τραπέζια… Το γλυπτό της Yinka Snonibare παριστάνει ένα μικρό κορίτσι το οποίο έχει φτερά στους ώμους. Ενα έργο τέχνης με... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk