Κερδίσαμε την πρώτη μάχη αλλά έχουμε να κερδίσουμε τον πόλεμο της ανάπτυξης του λιμανιού όπως το έχουμε οραματιστεί, επεσήμανε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε., κ. Σωτήριος Θεοφάνης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του λιμένα Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Θεοφάνης αρχικά αναφέρθηκε στο στρατηγικό όραμα της σημερινής διοικητικής ομάδας της ΟΛΘ Α.Ε., που αποτέλεσε κινητήριο δύναμη όλους αυτούς τους μήνες και κατέγραψε την επίτευξη των στόχων της αρχικής περιόδου.

Στη συνέχεια ο Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας, Henrik Μ. Jepsen παρουσίασε τα οικονομικά στοιχεία για τη χρήση του 2018. 

Ο κ. Jepsen, μεταξύ άλλων, τόνισε : «Η εικόνα των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας μας αντικατοπτρίζει με τρόπο σαφή την αύξηση της κίνησης στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων κατά 6%, στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 4%, αλλά και τη σημαντική βελτίωση της αποδοτικότητας της λειτουργίας των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της εταιρείας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η αύξηση της διακίνησης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και τη σημαντική παρουσία της εταιρείας στις «transit» αγορές της Βουλγαρίας, της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και της Σερβίας. Αντίστοιχα σημαντική είναι η παρουσία στην «transit» αγορά της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας σε ότι αφορά το συμβατικό φορτίο, ενώ παράλληλα η ΟΛΘ Α.Ε. επεκτάθηκε σε νέες αγορές, όπως του Κοσσόβου.

Τα στελέχη της διοικητικής ομάδας δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένα από τη βελτίωση χαρακτηριστικών δεικτών αποδοτικότητας της λειτουργίας του λιμανιού, όπως ο χρόνος παραμονής πλοίου στο αγκυροβόλιο και ο δείκτης αποδοτικότητας των γερανών (αριθμός κινήσεων/ανά γερανό/ανά ώρα).

Εκτός από την αύξηση της διακίνησης στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίστηκε ότι, το τελευταίο διάστημα υπάρχει σε εβδομαδιαία βάση γραμμή Ro-Rο, η οποία συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Χάιφα.

Αναφορικά με επενδυτικό σχέδιο της ΟΛΘ ΑΕ ειπώθηκε πως τους πρώτους 14 μήνες η σημερινή διοικητική ομάδα, σύμφωνα με τη στρατηγική επιλογή των μετόχων για άμεση αντικατάσταση του εξοπλισμού της εταιρείας και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ολοκλήρωσε τις παρακάτω επενδύσεις:

–           Απόκτηση 12 νέων Straddle Carriers (ΟΣΜΕ). Στόλος 24 μηχανημάτων διαθέσιμος σήμερα.

–           Απόκτηση 3 Spreaders για Γ/Γ και 2 για αυτοκινούμενους γερανούς, ήδη σε λειτουργία.

–           Ολοκλήρωση ενός πλήρους προγράμματος ανακατασκευής των Γ/Γ & Straddle Carriers (ΟΣΜΕ), βελτιώνοντας σημαντικά τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού.

–           Επέκταση του χώρου στοιβασίας κατά 2.5Ha.

–           Επέκταση χωρητικότητας Ε/Κ ψυγείων, από 300 σε 400 πρίζες.

–           Ασφαλτόστρωση της πλατείας εναπόθεσης εντός του Σ.ΕΜΠΟ.

–           Εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού στον Σ.ΕΜΠΟ.

–           Διαπλάτυνση του δρόμου που οδηγεί στην Πύλη 16, από 3 σε 6 λωρίδες.

–           Δημιουργία χώρου στάθμευσης (Pre-Port Parking) κοντά στην Πύλη 16 για στάθμευση φορτηγών που πρέπει να ολοκληρώσουν τις τελωνειακές τους διαδικασίες.

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο της ΟΛΘ Α.Ε., το ύψος των επενδύσεων τους πρώτους 33 μήνες, μετά την ανάληψη της διοίκησης της εταιρείας από το νέο επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα είναι ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Στη συνέχεια ο κ. Θεοφάνης, περιέγραψε τα επόμενα βήματα της στρατηγικής της εταιρείας και τις επερχόμενες αναπτυξιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. 

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αναδειχθεί σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Βαλκανική, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής» και πρόσθεσε: «Η ΟΛΘ Α.Ε., αξιοποιώντας τις συνεργίες που έχουν αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα στις γειτονικές Βαλκανικές χώρες, θα επικεντρωθεί στη συνεργασία με υφιστάμενα εμπορευματικά κέντρα ή στη δημιουργία νέων, παγιώνοντας το πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμανιού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύοντας παράλληλα την εμπορική και επιχειρηματική αξία του Λιμανιού, όχι μόνο για τους κύριους μετόχους τους, αλλά και για το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας που συμμετέχει σε άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένες με το λιμάνι επιχειρηματικές δραστηριότητες».

Επιπλέον ανακοίνωσε ότι καθήκοντα Εκτελεστικού Διευθυντή με αρμοδιότητα τον επιχειρησιακό τομέα της ΟΛΘ Α.Ε. αναλαμβάνει ο κ. Franco Cupolo, ενώ ο ίδιος διατηρεί ως Εκτελεστικός Πρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. τους τομείς που σχετίζονται με τη στρατηγική, την ανάπτυξη, την εμπορική πολιτική και το Επενδυτικό Πλάνο της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών δραστηριοτήτων στην Βαλκανική και τη ΝΑ Ευρώπη.

Ο κ. Franco Cupolo δήλωσε ότι η βασική του προτεραιότητα είναι να γνωρίσει από κοντά και να συνεργαστεί με τους εργαζόμενους της ΟΛΘ Α.Ε., καθώς το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί το πιο σημαντικό κεφάλαιο για μια εταιρεία. 

Σε ότι αφορά το μοντέλο διοίκησης που πρόκειται να εφαρμόσει, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στηρίζεται σε 3 βασικούς πυλώνες:

–          την ασφάλεια, καθώς στη λιμενική βιομηχανία η ασφάλεια τόσο των εργαζομένων όσων και των συναλλασσόμενων είναι πρωταρχικής σημασίας,

–          την ειλικρίνεια και τη διαφάνεια,

–          την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας.