Η επικοινωνία μας έγινε το απόγευμα της περασμένης Τρίτης, την επομένη, δηλαδή, της ανακοίνωσης του υπουργείου Πολιτισμού βάσει της οποίας ο ίδιος προτάθηκε για τη θέση του προέδρου του ΔΣ του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στη νέα εποχή του, μετά τη μεταβίβασή του δηλαδή στην πλήρη κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου. Ως την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές τα πρόσωπα που θα συμμετάσχουν στο 11μελές πλέον συμβούλιο (οκτώ μέλη οριζόμενα από τα υπουργεία Πολιτισμού και Οικονομικών και τρία από τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής) δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί και στο πλαίσιο αυτό ο Νίκος Θεοχαράκης δηλώνει πως δεν θέλει να προκαταλάβει την οποιαδήποτε απόφαση. Ωστόσο, θεωρεί πως με τις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν μετά τη λύση η οποία δόθηκε «ξεκινάμε με καλές προϋποθέσεις για κάτι σημαντικό».
Δηλώνει πως ο βασικός προσανατολισμός του Μεγάρου στην ποιοτική μουσική δεν πρόκειται να αλλάξει. «Η προσπάθεια όμως είναι να απευθυνθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο» λέει στη συνέχεια υπογραμμίζοντας τις προσπάθειες στην κατεύθυνση αυτή και του απερχόμενου προέδρου κ. Ιωάννη Μάνου. «Θέλουμε να ανοίξει περισσότερο το Μέγαρο και σε άλλες μορφές τέχνης, τον χορό, τα εικαστικά, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει και ο παιδευτικός του ρόλος» εξηγεί και ταυτόχρονα ξεκαθαρίζει πως «όλες αυτές οι διαδικασίες απαιτούν βέβαια κάποιον χρόνο». Αναφορικά με την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή, λέει πως η διαδικασία επιλογής του μένει να οριστικοποιηθεί.
Ο Νίκος Θεοχαράκης είναι αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ποια είναι άραγε η ως σήμερα σχέση του με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών; «Είναι από τους πολιτιστικούς χώρους τους οποίους επισκέπτομαι πιο συχνά» λέει. Αναφερόμενος στις εκδηλώσεις που τον έχουν εντυπωσιάσει ιδιαίτερα κατά καιρούς στις αίθουσές του θυμάται ενδεικτικά, στη διάρκεια της σύντομης κουβέντας μας, τις συναυλίες του Κλάουντιο Αμπάντο.
Αναγνωρίζει πως ένα από τα βασικά «στοιχήματα» είναι το οικονομικό. «Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην εξοικονόμηση πόρων» λέει και συνεχίζει: «Είναι και θέμα ηθικής τάξεως σε μια εποχή μεγάλων περικοπών σε όλους τους τομείς». Μιλάει για την αναγκαιότητα αυτοχρηματοδοτούμενων παραγωγών αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζει πως το Μέγαρο, για να μπορέσει να παίξει τον ρόλο του ως ακτινοβόλου κέντρου πολιτισμού, οφείλει να παρουσιάζει υψηλού επιπέδου παραστάσεις. «Το μέτριο δεν μπορεί να είναι μέρος των στόχων μας» καταλήγει, χωρίς να παραλείψει την αναφορά στον Χρήστο Λαμπράκη.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Γεννημένος το 1956, γόνος της γνωστής επιχειρηματικής και φιλότεχνης οικογένειας, ο Νίκος Θεοχαράκης είναι αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας και Ιστορίας της Οικονομικής Σκέψης στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ διετέλεσε γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής επί υπουργίας Γιάνη Βαρουφάκη στο ΥΠΟΙΚ. Τους τελευταίους μήνες ο Νίκος Θεοχαράκης κατέχει τη θέση του επιστημονικού διευθυντή του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ