Τις ανανεωμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής που είναι ήδη διαθέσιμες για τους ιδιώτες πελάτες της, παρουσίασε η διοίκηση της Alpha Bank την Πέμπτη.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο γενικός διευθυντής του ομίλου Γιώργος Αρώνης υπογράμμισε τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης των εναλλακτικών δικτύων στην Ελλάδα.
Όπως είπε σχετικά, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για τη «σύγκλιση» με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμών στις καθημερινές συναλλαγές από τους πολίτες.
Ο κ. Αρώνης εξήγησε ότι μετά την επιβολή των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων αύξηση των αγορών με «πλαστικό» καταγράφηκε κυρίως σε επιχειρήσεις που ούτως ή αλλιώς εκδίδουν αποδείξεις, όπως πχ. τα πολυκαταστήματα ή τα πρατήρια καυσίμων.
Από την άλλη πλευρά όμως, πρόσθεσε, στις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις και στους ελεύθερους επαγγελματίες, όπου η φοροδιαφυγή είναι μεγαλύτερη, τα σχετικά μεγέθη δεν ακολούθησαν την ίδια ανοδική πορεία.
Ο γενικός διευθυντής της Alpha Bank τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης ισχυρών κινήτρων για τους καταναλωτές, όπως για παράδειγμα η έκπτωση επί του εισοδήματος, ώστε να αντικαταστήσουν τα μετρητά με τις κάρτες τους.
Ο επανασχεδιασμός
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Κυριάκος, διευθυντής της Διευθύνσεως Εναλλακτικών Δικτύων της Alpha Bank, τόνισε πως «οι υπηρεσίες Alpha Web Banking και Alpha Mobile Banking Ιδιωτών επανασχεδιάσθηκαν και ανανεώθηκαν πλήρως, προκειμένου να ικανοποιήσουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τις ταχύτατα εξελισσόμενες ανάγκες του σύγχρονου πελάτη στην Ελλάδα και διεθνώς».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «περισσότερο ενημερωμένοι και απαιτητικοί, οι πελάτες μας επιλέγουν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, διότι μπορούν να πραγματοποιούν ευρύ φάσμα συναλλαγών όποτε και από όπου αυτοί επιθυμούν, να έχουν άμεση ενημέρωση και πλήρη έλεγχο των οικονομικών τους, να αποκτούν online τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και να διαχειρίζονται απευθείας τη συνδρομή τους, με χρήση «έξυπνων» εργαλείων που τους εξασφαλίζουν ακόμη περισσότερη άνεση και ασφάλεια».

Ερωτηθείς για την αναβάθμιση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής προς τις επιχειρήσεις, ο κ. Κυριάκος είπε ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2016, προσφέροντας διευρυμένες δυνατότητες στους πελάτες της τράπεζας.

Αύξηση χρηστών
Ενθαρρυντικό είναι πάντως το γεγονός πως οι χρήστες του e-banking σημείωσαν κατακόρυφη άνοδο από τα τέλη Ιουνίου μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τον κ. Ισίδωρο Πασσά, διευθυντή της διεύθυνσης δικτύου καταστημάτων Ελλάδος της Alpha Bank, κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων της τραπεζικής αργίας (29 Ιουνίου 2015 –17 Ιουλίου 2015), εγγράφηκαν περισσότεροι από 37.000 νέοι συνδρομητές, περίπου όσοι είχαν εγγραφεί κατά το α’ εξάμηνο 2015
Συνολικά το τρίμηνο Ιουλίου 2015 -Σεπτεμβρίου 2015, οι νέοι συνδρομητές ξεπέρασαν τους 155.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 63.000 προερχόμενοι από την πρώην Citi.
Ο κ. Πασσάς σημείωσε πως μεγάλη ήταν η αύξηση και του πλήθους των εγχρήματων συναλλαγών ιδιωτών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες του 2015, σε σχέση με το προηγούμενο έτος:
– Στο Alpha Web Banking, το πλήθος των εγχρήματων συναλλαγών ιδιωτών (πληρωμές, μεταφορές) αυξήθηκε κατά 50% τον Ιούλιο 2015 και κατά 55% τον Αύγουστο 2015, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014.
– Στο Alpha Mobile Banking, η αύξηση των εγχρήματων συναλλαγών ιδιωτών (πληρωμές, μεταφορές) διαμορφώθηκε σε 117% κατά τον Ιούλιο 2015 και 119% κατά τον Αύγουστο 2015, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2014.
Οι νέες υπηρεσίες
Ο κ. Κυριάκος τόνισε ότι οι νέες υπηρεσίες Alpha Web Banking και Alpha Mobile Banking για ιδιώτες διαθέτουν πιο «φρέσκο» και μοντέρνο σχεδιασμό, εύχρηστη και φιλική πλοήγηση, με σημαντικά οφέλη για τους Πελάτες της Alpha Bank, καθώς τους επιτρέπουν να:
· ενημερώνονται συνολικά για όλα τα προϊόντα τους, μέσω της σελίδας «Επισκόπηση» και με απλά διαδραστικά γραφήματα
· αποθηκεύουν τις πληρωμές και μεταφορές που εκτελούν συχνά στην αρχική σελίδα, για άμεση πρόσβαση
· αναζητούν και εκτελούν εύκολα και γρήγορα τις πληρωμές τους, με τη νέα, ακόμη πιο εύχρηστη, επιλογή αναζητήσεως
· καθορίζουν την εκτέλεση πληρωμών σε μεταγενέστερη ημερομηνία, δεσμεύοντας το ποσό της συναλλαγής
· πραγματοποιούν γρήγορα μεταφορές εντός ή εκτός Ελλάδας
· αποθηκεύουν, εκτυπώνουν και αποστέλλουν μέσω e-mail τα αποδεικτικά των συναλλαγών τους
· παρακολουθούν τις αναλυτικές κινήσεις των προϊόντων τους και αποθηκεύουν τα ηλεκτρονικά αντίγραφα λογαριασμών, καρτών και δανείων
· ενημερώνονται και ακυρώνουν εκκρεμείς συναλλαγές
· λαμβάνουν έγκαιρη και γρήγορη ενημέρωση μέσω της νέας θυρίδας μηνυμάτων.
Αλλαγή περιβάλλοντος
Το νέο, σύγχρονο περιβάλλον Alpha Web Banking προσαρμόζεται φιλικά στον υπολογιστή και το tablet, ακολουθώντας τεχνική «responsive design».
Επιπλέον, δίδει τη δυνατότητα στους Πελάτες να διαμορφώνουν τη συνδρομή στα μέτρα τους:
· ρυθμίζοντας εύκολα το προφίλ τους σύμφωνα με τις δικές τους προτιμήσεις
(φιλική ονομασία, ξεχωριστό χρώμα ανά προϊόν κ.ά.)
· ενεργοποιώντας τις Υπηρεσίες Πρόσθετου Κωδικού Ασφαλείας, καθώς και τις υπηρεσίες Alpha e-Statements, Alpha alerts και Alpha SecureWeb
· ρυθμίζοντας τα ανώτατα όρια μεταφορών μεταξύ λογαριασμών, καθώς και το όριο για την ανάληψη μετρητών των καρτών τους από ΑΤΜ.
Αντιστοίχως, η ανανεωμένη mobile εφαρμογή του Alpha Mobile Banking διαθέτει πρωτοποριακή σχεδίαση στα πρότυπα του νέου Alpha Web Banking Ιδιωτών, με εύκολη πλοήγηση και πλήρες λειτουργικό μενού, προσφέροντας μία νέα τραπεζική εμπειρία. Ακόμη και χωρίς τη χρήση κωδικών, η εφαρμογή δίδει στον Πελάτη τη δυνατότητα να:
· εντοπίζει τα πλησιέστερα Καταστήματα, ΑΤΜ και ΚΑΣ, μέσω του εύχρηστου εργαλείου αναζητήσεως
· επικοινωνεί εύκολα και γρήγορα με την Τράπεζα
· ενημερώνεται για τους Bonus πόντους καρτών εκδόσεως Alpha Bank.