Πτωτική πορεία τα γαλακτοκομικά στην Ελλάδα

Πτωτική εμφανίζεται τα τελευταία έτη η συνολική εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, η οποία χαρακτηρίζεται από μείωση της κατανάλωσης στις κατηγορίες του φρέσκου (λευκού) γάλακτος και του συμπυκνωμένου γάλακτος, όπως προκύπτει από σχετική κλαδική μελέτη της ICAP Group.

Πτωτική εμφανίζεται τα τελευταία έτη η συνολική εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, η οποία χαρακτηρίζεται από μείωση της κατανάλωσης στις κατηγορίες του φρέσκου (λευκού) γάλακτος και του συμπυκνωμένου γάλακτος, όπως προκύπτει από σχετική κλαδική μελέτη της ICAP Group.
Σημειώνεται ότι ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό παραγωγικών επιχειρήσεων.

Οι μεγάλου μεγέθους γαλακτοβιομηχανίες καλύπτουν αξιόλογο μέρος της εγχώριας ζήτησης, στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, καθώς διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής και καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της χώρας. Επιπλέον, ο παραγωγικός τομέας περιλαμβάνει αρκετές επιχειρήσεις με μικρότερη παραγωγική δυναμικότητα, οι οποίες είναι κυρίως τοπικής εμβέλειας.

Ωστόσο, αρκετές από αυτές έχουν σημαντική παρουσία στις τοπικές αγορές. Ο εισαγωγικός τομέας περιλαμβάνει αρκετές επιχειρήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων. Το σύνολο της πρωτογενούς παραγωγής αγελαδινού γάλακτος ανά χώρα της Ε.Ε. καθορίζεται από το σύστημα των ποσοστώσεων μέχρι και το γαλακτοκομικό έτος 2014/2015, ενώ έπειτα καταργείται. Στην Ελλάδα η πρωτογενής παραγωγή υπολείπεται των εθνικών ποσοστώσεων τα τελευταία έτη. Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γάλακτος (σε όγκο) κατέγραψε μείωση την τελευταία διετία (2014/13 :-4,6% και 2013/12:-9,8%).
Χαρακτηριστικό της αγοράς το 2013 είναι η μείωση της κατανάλωσης στις κατηγορίες του φρέσκου (λευκού) γάλακτος (-11,6%), του γάλακτος μακράς διαρκείας (-4,2%) και του συμπυκνωμένου γάλακτος (-22%), ενώ αύξηση (αν και με συνεχώς μειούμενο ρυθμό τα τελευταία έτη) παρατηρείται στην κατανάλωση γάλακτος υψηλής παστερίωσης (+6,3%). Επίσης, η ίδια μελέτη επισημαίνει ότι κατανάλωση γιαουρτιού παρουσιάζει πτωτική πορεία τα τελευταία έτη. Αύξηση παρουσιάζει η κατανάλωση των προϊόντων p-l, το μερίδιο των οποίων εκτιμάται στο 13%-15% επί των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού (μέσω των αλυσίδων Super Markets).
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk