Πολλά είναι τα παράπονα κατοίκων και επισκεπτών του Πειραιά για τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα κυρίως σε ώρες αιχμής ειδικά μετά την δημιουργία εργοταξίων για την επέκταση του τραμ και του Μετρο αλλά και την παράνομη στάθμευση οχημάτων ενώ με δυσκολία κινούνται στους δρόμους και οι ποδηλάτες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Πειραιά οι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι αλλά και οι επισκέπτες του Πειραιά, μέσα από ένα ερωτηματολόγιο, έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου για ένα βιώσιμο κυκλοφοριακό καθεστώς στην πόλη. Όπως σημειώνεται το ερωτηματολόγιο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Πειραιά (www.pireasnet.gr) και διαμορφώθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου Cycle Cities, στο οποίο ο Δήμος Πειραιά συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος.
Στο εισαγωγικό σημείωμα αναφέρεται πως «ήδη ο Δήμος Πειραιά, χάρις σε ένα προηγούμενο ερωτηματολόγιο έχει συγκεντρώσει απόψεις και γενικότερες προσδοκίες πολλών κατοίκων σχετικά με την πόλη και τις μετακινήσεις. Δείχνουν ότι επιθυμούν να απαλλαγούν από τα γνωστά προβλήματα κορεσμού, ρύπανσης, ταλαιπωρίας για στάθμευση και να μπορέσουν να περπατήσουν σε ευχάριστους και ασφαλείς δρόμους και όμορφους δημόσιους χώρους. Δεν θα είχαν αντίρρηση να χρησιμοποιούν περισσότερο δημόσια συγκοινωνία αν ήταν πιο αξιόπιστη και να κάνουν ποδήλατο αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές».
Το έργο CycleCities (www.cyclecities.eu), το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους, έχει ως στόχο την ενσωμάτωση του ποδηλάτου σε βιώσιμα σχήματα διαχείρισης κινητικότητας στις ευρωπαϊκές πόλεις.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η τελική συνάντηση του έργου CycleCities θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 11-13 Νοεμβρίου 2014 στο Μέγαρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά. Στη συνάντηση θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας, κ. Πέτρος Κόκκαλης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δικτύων κ. Αλέξανδρος Αργουδέλης.
Το τριήμερο περιλαμβάνει: Το 7ο Διαπεριφερειακό Forum, στις 11/11/2014, με θέμα: «Σχεδιασμός για Πόλεις με Λιμάνι: Πολιτικές και Λύσεις Βιώσιμης Κινητικότητας», το 3ο και τελικό Συνέδριο, στις 12/11/2014 με θέμα: «Σχεδιασμός για το ποδήλατο στην Ευρώπη και η συμβολή του έργου CycleCities. Η Ελληνική περίπτωση» και το 8ο Διαπεριφερειακό εργαστήριο, στις 13/11/2014, με θέμα: «Ανάλυση Κόστους- Οφέλους για Δημόσιες και Ιδιωτικές επενδύσεις για το ποδήλατο» με συμμετοχή μόνο των εταίρων του έργου.
Υπενθυμίζεται πως σε συνέδριο του «Economist» ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης είχε κάνει λόγο για διαμόρφωση της πόλης σε «έξυπνη πόλη». Τότε ο δήμαρχος Πειραιά στον χαιρετισμό του είχε πει πως σύμφωνα με την υφιστάμενη διεθνή εμπειρία, έξι είναι οι βασικές προτεραιότητες: Η οικονομική ανάπτυξη με έμφαση στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων επιχειρήσεων και δομών στήριξης της επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της κινητικότητα στην πόλη που σημαίνει «έξυπνα» μέσα μαζικής μεταφοράς, συστήματα κοινοχρήστων ποδηλάτων και δίκτυο ποδηλατοδρόμων, τεχνολογίες έξυπνων εισιτηρίων και κυρίως διαλειτουργικότητα και επικοινωνία των παραπάνω μέσων για να συμπληρώνει το ένα το άλλο, η προστασία του περιβάλλοντος, η συμμετοχική και αποτελεσματική διακυβέρνηση, η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και οι δράσεις στήριξης στην κοινωνία.