Εμπορικός στόλος: Η δύναμή του μειώθηκε κατά 2% τον Ιούνιο

Περαιτέρω μείωση 2% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω), τον Ιούνιο εφέτος σε σύγκριση µε την αντίστοιχη δύναμη του Ιουνίου 2013, έναντι μείωσης 3,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2013 προς το 2012, και πλέον αριθμεί 1.877 πλοία. Πάντως, στοιχεία της Τράπεζα της Ελλάδος καταγράφουν σημαντική αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των διεθνών μεταφορών (εισπράξεις μείον πληρωμές στο εξωτερικό από ναυτιλιακές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα) κατά 19,5% στο πρώτο εξάμηνο 2014.

Περαιτέρω μείωση 2% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω), τον Ιούνιο εφέτος σε σύγκριση µε την αντίστοιχη δύναμη του Ιουνίου 2013, έναντι μείωσης 3,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2013 προς το 2012, και πλέον αριθμεί 1.877 πλοία.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω), ανήλθε σε 44.587.504 κόρους και παρουσίασε αύξηση 1,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Ιουνίου 2013, έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2013 προς το 2012.

Στοιχεία της Τράπεζα της Ελλάδος καταγράφουν σημαντική αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου των διεθνών μεταφορών (εισπράξεις μείον πληρωμές στο εξωτερικό από ναυτιλιακές επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα) κατά 19,5% στο πρώτο εξάμηνο 2014.

Αν αυτές οι τάσεις συνεχιστούν τότε η αύξηση του πλεονάσματος των διεθνών μεταφορών αναμένεται να έχει θετική επίπτωση στην αύξηση του ΑΕΠ το 2014 κατά 0,6% περίπου, δηλαδή λίγο χαμηλότερη από την άμεση θετική επίπτωση των εισπράξεων από τον εξωτερικό τουρισμό.

Με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις το ναυτιλιακό συνάλλαγμα αναμένεται να ξεπεράσει τα 13 δισ. ευρώ, όταν το 2013 ανήλθε στα 12,089 δισ. ευρώ.

Οικονομία
Σίβυλλα
Helios Kiosk