«Το μόνο πράγμα που τον έκανε ευτυχή ήταν η δημιουργία, κατά μία έννοια αυτός ήταν ο μοναδικός σκοπός της ζωής του. Ως ηθοποιός βρήκα τεράστια πρόκληση σε αυτή την τυφλή αφοσίωση του ήρωά μου στο μοναδικό πράγμα που τον ενδιέφερε. Συγχρόνως το γεγονός ότι ο σκηνοθέτης Τζαλίλ Λεσπέρ δεν ήθελε να ωραιοποιήσει τον Υβ Σεν Λοράν αλλά να ρίξει φως στις σκοτεινές πτυχές του χαρακτήρα του, στα σεξουαλικά όργια, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, ήταν ένα στοιχείο που καταλάβαινα ότι θα έδινε ζωή στον μύθο του Σεν Λοράν».

Τάδε έφη Πιερ Νινέ, ο νεαρός γάλλος ηθοποιός που ανέλαβε τον ρόλο του διάσημου σχεδιαστή μόδας Υβ Σεν Λοράν στην ομότιτλη ταινία, τη μία από τις δύο εφετινές γαλλικές παραγωγές οι οποίες ασχολούνται μαζί του (η άλλη, το «Saint Laurent» του Μπερτράν Μπονελό, προβλήθηκε εντός διαγωνισμού πριν από λίγο καιρό στο Φεστιβάλ Καννών και θα παιχτεί επίσης στην Ελλάδα αργότερα). Ο ρόλος του γάλλου μοδίστρου, που γεννήθηκε το 1936 και πέθανε το 2008 έχοντας εμπνεύσει χιλιάδες ανθρώπους του χώρου του, είναι χωρίς αμφιβολία το μεγαλύτερο ως σήμερα βήμα του Νινέ, που έχει παίξει στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, στην οποία έκανε το ντεμπούτο του το 2007 στη σειρά «La dame d’ Izieu». Κατοπινές ταινίες του που έχουμε δει στην Ελλάδα είναι τα σπουδαία «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» (2011) του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν και η αισθηματική κομεντί του Ζαν-Πιερ Αμερίς «Ανώνυμοι ρομαντικοί» (2010).

«Δεν ήθελα να με καταβάλει η ευθύνη του ρόλου μιας τόσο εμβληματικής προσωπικότητας» είπε ο γεννημένος στην Μπουλόν Βιγιανκούρ στις 13 Μαρτίου 1989 Νινέ για την προσέγγισή του στον Υβ Σεν Λοράν. «Η χαρά της ηθοποιίας ήταν που με ενδιέφερε περισσότερο και η εμπειρία μου στο θέατρο με βοήθησε σημαντικά». Για τον Νινέ το ίδιο συμβαίνει όταν στο θέατρο υποδύεται σαιξπηρικούς ρόλους στους οποίους άλλοι ηθοποιοί έχουν κάνει θαύματα και έχουν γράψει ιστορία. Αφήνοντας τον εαυτό του ελεύθερο, είναι σε θέση να δημιουργήσει κάτι δικό του, κάτι καινούργιο. «Είναι το βασικό μάθημα του Στανισλάφσκι, ο οποίος είχε πει ότι “όταν παίζεις πρέπει να χρησιμοποιείς τη δική σου εμπειρία και στη συνέχεια να αφήνεσαι”».

Η έρευνα για τον ρόλο του Σεν Λοράν ωστόσο υπήρξε μια πολύμηνη διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας ο Νινέ διάβασε, είδε και άκουσε κάθε συνέντευξη που ο Σεν Λοράν είχε δώσει. Κυκλοφορούσε στον δρόμο με τη φωνή του Σεν Λοράν στ’ αφτιά του από το iPod. «Ηθελα να τρυπώσω στις πιο ενδόμυχες σκέψεις του» είπε και σε αυτό το σημείο τον βοήθησε σημαντικά ο Πιερ Μπερζέ, μάνατζερ και για ένα διάστημα εραστής του Υβ Σεν Λοράν, μέσα από τη σκοπιά του οποίου γίνεται η αφήγηση της ταινίας του Τζαλίλ Λεσπέρ. Εκεί άλλωστε βρίσκεται η βασική διαφορά της με την ταινία του Μπονελό.

*Δημοσιεύθηκε στο ΒΗΜΑmen Ιουνίου 2014