Σε καινοτόμες τεχνολογίες επενδύει η easyJet

Στις νέες, σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες στρέφεται η αεροπορική εταιρεία easyJet, προκειμένου να εξελιχθεί, να αυξήσει τους πελάτες της, στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Ειδικότερα, η easyJet, η οποία ανήκει κατά 36% στην οικογένεια Χατζηϊωάννου, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο ότι θα εφαρμόσει νέες καινοτόμες τεχνολογίες για να βοηθήσει την λειτουργία του στόλου της που αποτελείται από 220 αεροσκάφη Airbus A319 και A320 ακόμα πιο αποτελεσματικά, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και διατηρώντας όμως την ακρίβεια και την ασφάλεια. Οι νέες τεχνολογίες, όπως ρομπότ, 3D γυαλιά, ταμπλέτες και άλλα αναμένεται να εφαρμοστούν σταδιακά ως τα επόμενα 3 έτη περίπου.

Στις νέες, σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες στρέφεται η αεροπορική εταιρεία easyJet, προκειμένου να εξελιχθεί, να αυξήσει τους πελάτες της, στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Ειδικότερα, η easyJet, η οποία ανήκει κατά 36% στην οικογένεια Χατζηϊωάννου, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο ότι θα εφαρμόσει νέες καινοτόμες τεχνολογίες για να βοηθήσει την λειτουργία του στόλου της που αποτελείται από 220 αεροσκάφη Airbus A319 και A320 ακόμα πιο αποτελεσματικά, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και διατηρώντας όμως την ακρίβεια και την ασφάλεια. Οι νέες τεχνολογίες, όπως ρομπότ, 3D γυαλιά, ταμπλέτες και άλλα αναμένεται να εφαρμοστούν σταδιακά ως τα επόμενα 3 έτη περίπου.


Όπως ανέφερε η κυρία Carolyn McCall, chief executive της easyJet, «έχουμε διεξάγει έρευνες και αξιολογήσεις στην προηγμένη τεχνολογία που εφαρμόζεται σε πολλές και διαφορετικές βιομηχανίες και έχουμε εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην βιομηχανία των αερομεταφορών ώστε να βοηθήσει στην πιο αποτελεσματική, οικονομικά αποδοτική και ασφαλή λειτουργία του στόλου των αεροσκαφών μας.
Το πλεονέκτημα αυτών των ανερχόμενων τεχνολογιών είναι τριπλό – απελευθερώνει την ομάδα των μηχανικών μας ώστε να διαχειρίζεται πιο απαιτητικά καθήκοντα, διατηρώντας τα κόστη μας χαμηλά, πράγμα που διατηρεί και τους ναύλους μας χαμηλούς και συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση τυχόν καθυστερήσεων των επιβατών, διατηρώντας έτσι την κορυφαία μας διάκριση για την ακρίβεια στη βιομηχανία και βελτιώνοντας την εμπειρία των επιβατών μας.
Η ασφάλεια αποτελεί την νούμερο ένα προτεραιότητά μας και για το λόγο αυτό, όλες αυτές οι τεχνολογίες θα εφαρμοστούν από την ομάδα μας, των έμπειρων μηχανικών και ιπτάμενου πληρώματος, ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα διατηρηθεί το κορυφαίο μας ρεκόρ σε θέματα ασφάλειας».
Τεχνολογία Drone και Ρομποτικής
Ο αερομεταφορέας ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Coptercraft Measurement Solutions και με την ομάδα Αεροναυπηγικής και Ρομποτικής του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ για την προσαρμογή της υπάρχουσας τεχνολογίας, ώστε τα μη επανδρωμένα σκάφη να χρησιμοποιηθούν για την επιθεώρηση του στόλου των αεροσκαφών Airbus. Αυτά τα ρομποτικά, μη επανδρωμένα σκάφη θα προγραμματιστούν να ελέγχουν και να αξιολογούν τα αεροσκάφη, στέλνοντας αναφορές στους μηχανικούς για οποιαδήποτε ζημιά απαιτείται επιπλέον έλεγχος ή εργασίες συντήρησης. Τα μη επανδρωμένα σκάφη βρίσκονται επί του παρόντος σε φάση εξέλιξης με την προοπτική να τεθούν σε δοκιμαστική φάση και στη συνέχεια σε λειτουργία το συντομότερο κατά το επόμενο έτος.

Ο κ. Ian Davies, Head of Engineering της easyJet, σχολίασε ότι «Η τεχνολογία Drone μπορεί να χρησιμοποιηθεί με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο βοηθώντας μας να διενεργούμε ελέγχους στα αεροσκάφη – οι έλεγχοι που συνήθως χρειάζονται περισσότερο από μια μέρα μπορούν να πραγματοποιηθούν σε μερικές ώρες και πιθανότατα με μεγαλύτερη ακρίβεια».
Τεχνολογία 3D Augmented Reality (Τρισδιάστατα Επαυξημένη Πραγματικότητα)
Πέρα από την τεχνολογία drone, η easyJet σχεδιάζει να εφαρμόσει τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (Virtual and Augmented Reality) της Epson και της Vuzix, οι οποίες θα παρέχουν τη δυνατότητα στην απομακρυσμένη ομάδα μηχανικών να δει ακριβώς ό,τι βλέπουν ο πιλότος ή ο μηχανικός, με τη χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Τα γυαλιά αυτά χρησιμοποιούν το πρώτο υψηλής ευκρίνειας σύστημα πρόσβασης στην οθόνη, προσφέροντας επαυξημένη πραγματικότητα που βοηθάει την easyJet στη διάγνωση τεχνικών θεμάτων από απόσταση.
Αυτή η τεχνολογία θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε κάποια από τα πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια στο δίκτυο του αερομεταφορέα – το οποίο περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή 138 προορισμούς, οι πιο μακρινοί εκ των οποίων είναι το Σαρμ ελ Σιχ και το Τελ Αβίβ.
Έως τώρα, οι μηχανικοί και οι πιλότοι πρέπει να αποστέλλουν ηλεκτρονικά τις εικόνες και να καλούν το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργιών της easyJet, προσπαθώντας να επιλύουν τα θέματα από το τηλέφωνο.
Η easyJet δοκιμάζει επίσης παρόμοια τεχνολογία video της Vidcie και της XO Eye που παρέχει στους μηχανικούς τη δυνατότητα προβολής σε πραγματικό χρόνο της οπτικής του μηχανικού που βρίσκεται μπροστά στην πλατφόρμα και του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργιών (ΚΕΛ) της easyJet.
Ο Ian Davies, συνέχισε ότι «Η τεχνολογία τρισδιάστατα επαυξημένης πραγματικότητας είναι σημαντική προκειμένου η easyJet να μειώσει τις μεγάλες καθυστερήσεις που συμβαίνουν όταν ένα αεροσκάφος βρίσκεται μακριά από την βάση. Αυτή η εφαρμογή θα μας βοηθήσει να έχουμε καλύτερη εικόνα για οποιοδήποτε τεχνικό θέμα προκύπτει εκατοντάδες μίλια μακριά. Φορώντας τα γυαλιά augmented reality, οι πιλότοι ή οι μηχανικοί που βρίσκονται μακριά από την βάση θα μπορούν να εκπέμπουν πραγματικές εικόνες και δεδομένα στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας της easyJet στο Luton. Έτσι θα παρέχεται στο ΚΕΛ πληροφορία με εικόνα σε πραγματικό χρόνο κάνοντας πιο εύκολη την επίλυση όποιων τεχνικών θεμάτων».

Εφαρμογές
Το τμήμα μηχανικών της easyJet έχει επίσης συνεργαστεί με την Output42 για να αναπτύξει τις δικές του προσαρμοσμένες εφαρμογές που επιτρέπει στους μηχανικούς μας να διαχειρίζονται συγκεκριμένα καθημερινά θέματα πιο αποτελεσματικά και παρέχει τη δυνατότητα στην easyJet να επιστρέφει το αεροσκάφος στο σέρβις γρήγορα.
Για παράδειγμα, μια εφαρμογή βοηθάει τους μηχανικούς να αναγνωρίζουν και να αντικαθιστούν τις κατεστραμμένες προπέλες του κινητήρα (για παράδειγμα μετά από εμπλοκή πουλιού) πιο γρήγορα, σκανάρωντας τις προπέλες και κάνοντας αυτόματα παραγγελία μιας κατάλληλης προπέλας για αντικατάσταση από το απόθεμα του αερομεταφορέα.
Οι εφαρμογές βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης και αναμένουμε να περάσουμε σε φάση δοκιμής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Τεχνολογία στο αεροπλάνο χωρίς χαρτί

Η easyJet θα ολοκληρώσει την εφαρμογή Panasonic Toughpads που θα αντικαταστήσουν τα λάπτοπ και όλες τις φόρμες και τα εγχειρίδια από χαρτί σε όλα τα πιλοτήριά της μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτό σημαίνει ότι ο αερομεταφορέας βρίσκεται ήδη κοντά στην φάση εφαρμογής τεχνολογίας στα αεροσκάφη για την αποφυγή της χρήσης χαρτιού. Αυτά τα tablets θα κάνουν την easyJet έναν από τις πρώτους αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν αυτού του είδους τις συσκευές σε όλες τις φάσεις της πτήσης και στο έδαφος. Αντικαθιστώντας τα βαριά βιβλία αρχείων από χαρτί η easyJet αναμένει να μειώσει το κόστος των καυσίμων περίπου στα 500.000 USD κάθε έτος. Κάθε κιλό βάρους που αφαιρείται από τον στόλο αεροσκαφών της easyJet προσφέρει εξοικονόμηση περίπου 20.000 USD το χρόνο.
Επιπλέον, η νέα τεχνολογία ‘e-paper’ που κατασκεύασε η Sony, θα δώσει στην easyJet τη δυνατότητα να εξαφανίσει εντελώς όλες τις έντυπες φόρμες στην καμπίνα. Αυτό σημαίνει ότι δε θα χρησιμοποιείται πουθενά χαρτί στα αεροσκάφη. Αυτή η νέα συσκευή Digital Paper είναι το τελευταίο ελαφρύ μοντέλο της Sony, που δίνει την αίσθηση στον χρήστη ότι γράφει σε χαρτί.
Οι συμπληρωμένες φόρμες μπορούν να σώζονται γρήγορα σε μια κεντρική βάση δεδομένων, προσφέροντας στην ομάδα του κέντρου λειτουργιών του αερομεταφορέα την δυνατότητα εύκολης και γρήγορης πρόσβασης στις πληροφορίες για όλο το αεροσκάφος. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν τους ερχόμενους μήνες.

Παρακολούθηση και πρόγνωση εν πτήση
Η easyJet συνεργάζεται με την FlightWatching για την εγκατάσταση ενός εργαλείου έγκαιρης πρόγνωσης σφαλμάτων εξελιγμένης τεχνολογίας, το οποίο θα μπορεί να παρέχει στην ομάδα του κέντρου λειτουργιών και των μηχανικών του αερομεταφορέα ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο άμεσα από όλα τα αεροσκάφη της εν πτήση.
Το σύστημα είναι ένα καινοτόμο λογισμικό της FlightWatching που ονομάζεται WILCO που λειτουργεί διαδικτυακά και μπορεί να λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο όλες τις παραμέτρους των συστημάτων του αεροσκάφους μέσω του συστήματος μηνυμάτων ACARS. Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια μετατρέπονται σε μια κινούμενη σχηματική απεικόνιση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόβλεψη πιθανών θέματα ή για την αντιμετώπιση τεχνικών σφαλμάτων πριν την προσγείωση του αεροπλάνου. Αυτό σημαίνει ότι το εργαλείο πρόγνωσης θα επιτρέπει στους μηχανικούς που βρίσκονται στη βάση να ξεκινούν έρευνες κατά τη διάρκεια της πτήσης και να διασφαλίζουν ότι η κατάλληλη πηγή μηχανικών ή ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα όταν το αεροσκάφος προσγειωθεί, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα.

Αναφέρεται ότι ο στόλος των αεροσκαφών της easyJet διαθέτει ένα εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό 237 μηχανικών, καθώς επίσης και εξωτερικούς συνεργάτες σε πολλές βάσεις σε όλο το δίκτυό του. Η easyJet πρόσφατα έθεσε σε παραγγελία 35 αεροσκάφη A320 τρέχουσας γενιάς για παράδοση μεταξύ του 2015 και του 2017, στα πλαίσια της υπάρχουσας συμφωνίας και 100 αεροσκάφη A320neo νέας γενιάς για παράδοση από το 2017 μέχρι και το 2022.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk