Αμετάβλητοι οι ναύλοι – Ενίσχυση των συνεργασιών

Συνεχίζεται η μείωση του αριθμού των πλοίων του παγκόσμιου στόλου, καθώς περισσότερα πλοία αποσύρθηκαν σε σύγκριση με εκείνα που προστέθηκαν στον στόλο.

Συνεχίζεται η μείωση του αριθμού των πλοίων του παγκόσμιου στόλου, καθώς περισσότερα πλοία αποσύρθηκαν σε σύγκριση με εκείνα που προστέθηκαν στον στόλο. Ωστόσο, για λόγους αποτελεσματικότητας, τα μεγαλύτερα πλοία είναι πιο δημοφιλή και αντισταθμίζουν τη δραστηριότητα διάλυσης (κυρίως μικρότερων πλοίων) με αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής μεταφορικής δυναμικότητας (σε τόνους). Αυτό επισημαίνεται στη μηνιαία ανάλυση της εταιρείας συμβούλων ΕΥ για τη ναυλαγορά τον μήνα Απρίλιο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, ενώ ο αριθμός των ακινητοποιημένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε περαιτέρω τον ίδιο μήνα, οι ναύλοι παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητοι, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα εναπομένοντα ακινητοποιημένα πλοία δεν επιτρέπουν στην αυξημένη ζήτηση να μεταφρασθεί σε υψηλότερους ναύλους. Επιπλέον, οι μέσοι ναύλοι τόσο των φορτηγών πλοίων όσο και των δεξαμενόπλοιων παραμένουν καθηλωμένοι σε χαμηλά επίπεδα. Οι πρόσφατες εξελίξεις δείχνουν ότι η όποια αύξηση των ναύλων είναι συνήθως προσωρινή.
Οι αυξομειώσεις αυτές συγκρατούν μια μόνιμη αύξηση και δυσκολεύουν την προσπάθεια των πλοιοκτητών και των μεταφορών να αποκτήσουν μια σταθερά ανταγωνιστική θέση, επισημαίνεται.
Ως ένα άλλο χαρακτηριστικό της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρεται η τάση για αύξηση συνεργασιών και ειδικότερα του σχηματισμού συμμαχιών (π.χ. P3, G6) με στόχο τη συνένωση δυνάμεων και πόρων και την αύξηση της διαπραγματευτικής δύναμης. Μετά την έγκριση της συμμαχίας Ρ3 τον Μάρτιο (Maersk, MSC, CMA και CGM), η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή ενέκρινε επίσης τη συμφωνία της συμμαχίας G6 (Hapag-Lloyd, NYK, OOCL, Hyundai Merchant, APL και Mitsui OSK).
Η συμφωνία αυτή δίνει τη δυνατότητα στην G6 να επεκταθεί, να συντονίσει αλλά και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της τόσο προς την κάλυψη όσο και προς τη συχνότητα ιδιαίτερα στις διαδρομές μεταξύ Απω Ανατολής και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, καθώς και μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η συγχώνευση Hapag-Lloyd και CSAV, η οποία αναμένει την έγκριση των ρυθμιστικών Αρχών.
Εξάλλου, τον Απρίλιο η ρωσική ενεργειακή εταιρεία Gazprom ξεκίνησε απευθείας φορτώσεις πετρελαίου προς το Ρότερνταμ μέσω Αρκτικής. Ο ρώσος πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν είναι διατεθειμένος να χρησιμοποιήσει στρατιωτικές δυνάμεις για να προστατεύσει τη ρωσική παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αρκτική. Η ΕΥ κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στον χώρο των ελεγκτικών, φορολογικών, χρηματοοικονομικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk