Cherokee: Ενα Jeep ικανό για όλα

Το να αντλείς έμπνευση από ό,τι αρέσει στους πελάτες που θέλεις να κερδίσεις κρύβει πάντα ένα ρίσκο, το οποίο στην περίπτωση του νέου Cherokee αποδεικνύεται το μικρότερο δυνατό.

Το να αντλείς έμπνευση από ό,τι αρέσει στους πελάτες που θέλεις να κερδίσεις κρύβει πάντα ένα ρίσκο, το οποίο στην περίπτωση του νέου Cherokee αποδεικνύεται το μικρότερο δυνατό.
Τριάντα χρόνια μετά την έλευση της πρώτης γενιάς του στην Ευρώπη, η Jeep άλλαξε τα πάντα εκτός από την απαράμιλλη ικανότητά του να κινείται υποδειγματικά εκτός δρόμου.
Η αεροδυναμικότερη σχεδίαση συντελεί στην οικονομία καυσίμου, ο ποιοτικότερος και πιο ευρύχωρος θάλαμος επιβατών το τοποθετεί με αξιώσεις δίπλα στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό του, ενώ τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει – όπως αυτό της αποτροπής σύγκρουσης – το καθιστούν περισσότερο επίκαιρο από ποτέ.
Οδηγώντας το σε άσφαλτο και χώμα στην πίστα δοκιμών του ομίλου Fiat-Chrysler σκεφτόμουν ότι οι υποψήφιοι αγοραστές του στην Ελλάδα – μετά τον Ιούλιο και με τιμή εκκίνησης κατ’ εκτίμηση από 39.000 ευρώ – θα εκπλαγούν από το πόσο καλύτερο είναι και στην άσφαλτο. Το τιμόνι του με τη συμβολή της Alfa Romeo είναι πολύ πιο ακριβές, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων το αφήνει να στρίβει ευχάριστα ελέγχοντας στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος και τα δίλιτρα diesel μοτέρ κάνουν πια το Cherokee γήινο και για αγορές σαν τη δική μας.
Το λιγότερο ισχυρό των 140 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενώ αυτό των 170 ίππων αποδίδει μια χαρά με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα ταχυτήτων. Στη δεύτερη επιλογή η τετρακίνηση είναι πραγματικά για σεμινάριο τεχνολογίας, με το βασικό σύστημα Active Drive I να κατανέμει τη ροπή αυτόματα είτε στους μπροστινούς τροχούς είτε σε όλους τους τροχούς και το Active Drive II να παρέχει στον οδηγό την επιλογή κοντών σχέσεων μετάδοσης.
Στην κορυφαία μορφή του και στις εκδόσεις Trailhawk που συνδυάζονται με βενζινοκινητήρα 3,2 λίτρων – άρα είναι φορολογικά άτοπες στην Ελλάδα – το Active Drive II γίνεται Lock παρέχοντας την επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού για τη μέγιστη δυνατότητα αναρρίχησης. Παράλληλα η ύπαρξη του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Selec Terrain με τέσσερις ρυθμίσεις λειτουργίας μέσω περιστροφικού διακόπτη δεν αφήνει αμφιβολίες για το αν το Cherokee παραμένει σημείο αναφοράς εκτός δρόμου.

Μπραντ Πιουγκ: Το διαφορετικό Cherokee «από μέσα»

Οι νέες προτεραιότητες της Jeep στην γηραιά ήπειρο και η διεύρυνση του ρόλου του Cherokee στην γκάμα της «επέβαλαν» στην αμερικανική φίρμα συγκεκριμένες επιλογές για τις οποίες μίλησε στο «Βήμα» ο Μπραντ Πιουγκ, τεχνικός υπεύθυνος για την εξέλιξη του μοντέλου.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην πορεία εξέλιξης του νέου Cherokee;
«Η ενσωμάτωση των ικανοτήτων που κάνουν ένα Jeep να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα για την εταιρεία θεωρώ ότι ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση. Για να πετύχουμε τον στόχο μας αξιοποιήσαμε πολλούς από τους ειδικούς της Jeep και το εξαιρετικό αποτέλεσμα της δουλειάς τους μπορείτε να το διαπιστώσετε σε μια off-road διαδρομή».

Η Jeep είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί κιβώτιο εννέα ταχυτήτων σε αυτή την κατηγορία. Πρόκειται απλώς για ένα ακόμη εργαλείο μάρκετινγκ ή υπάρχει κάποια τεχνική εξήγηση για αυτή την επιλογή;
«Επιλέξαμε ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, έχοντας στη διάθεσή μας περισσότερες επιλογές σχέσεων για όλες τις συνθήκες οδήγησης. Η ύπαρξή του μας επιτρέπει να επιλέγουμε ηλεκτρονικά την κατάλληλη σχέση έχοντας την επιθυμητή επιτάχυνση ενώ ελαχιστοποιούμε τις στροφές του κινητήρα, άρα και την κατανάλωσή του».
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ

Φουσκωτό παιδικό κάθισμα
Η Volvo παρουσίασε ένα πρωτότυπο παιδικό κάθισμα το οποίο φουσκώνει, τοποθετείται ανάποδα προς τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου και όταν δεν χρησιμοποιείται χωράει σε ένα σακίδιο ώμου. Κατασκευασμένο από ανθεκτικό ύφασμα, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη ναυτική βιομηχανία και διαθέτει ειδικές ραφές ώστε να αντέχει σε πολύ υψηλές εσωτερικές πιέσεις, έχει βάρος μόλις πέντε κιλά – σχεδόν το μισό από εκείνο των συμβατικών καθισμάτων – και φουσκώνει μέσω ενσωματωμένης αντλίας σε μόλις 40 δευτερόλεπτα. Η ίδια διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί και από απόσταση χάρη στο ενσωματωμένο Bluetooth. Η σουηδική εταιρεία, η οποία παρουσίασε το πρώτο στον κόσμο παιδικό κάθισμα κατάλληλο για χρήση αντίθετα στη φορά κίνησης το 1964, υποστηρίζει ότι η νέα της δημιουργία είναι ιδανική για χρήση ακόμη και σε αεροπορικά ταξίδια ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Νέο Honda HR-V το 2015
Βασισμένο στην πλατφόρμα της επόμενης γενιάς του Jazz το οποίο αναμένεται στην Ευρώπη το 2015, το μικρότερο SUV στην γκάμα της Honda θα διεκδικήσει πωλήσεις από το κοινό των Nissan Juke, Renault Capture και Peugeot 2008.
Στην Ελλάδα το Ford Fiesta ST
Με μοτέρ βενζίνης EcoBoost 1,6 λίτρων ισχύος 182 ίππων, το Fiesta ST διατίθεται έναντι 18.974 ευρώ, καταναλώνοντας 5,9 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 138 γραμμ./χλμ. To ταχύτερο Fiesta παραγωγής όλων των εποχών επιταχύνεται από στάση σε 6,9 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk