Με εκτιμώμενο τζίρο για το 2013 τα 840 εκατ. ευρώ και με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 169 εκατ. ευρώ, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Play, η οποία δραστηριοποιείται στην Πολωνία και ανήκει στον κ. Πάνο Γερμανό, επιβεβαιώνει την πρόσφατη διάκριση που έλαβε ως η πρώτη εταιρεία σε ανάπτυξη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη.
Η Play, που αποτελεί επένδυση του έλληνα επιχειρηματία σε ποσοστό 50,3% και του ισλανδικού fund Novator σε ποσοστό 49,7%, εγκαινίασε τη δραστηριοποίησή της στην πολωνική αγορά το 2007 και ως σήμερα έχουν επενδυθεί για την ανάπτυξή της πάνω από 700 εκατ. ευρώ.
Σε αυτά τα έξι χρόνια η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει τους 10 εκατ. πελάτες, να έχει μερίδιο αγοράς κοντά στο 20% και το δίκτυό της να αριθμεί 1.000 καταστήματα.
Είναι η πρώτη εταιρεία στα telecoms που, ενώ εισέρχεται ως τέταρτος οperator σε μια αγορά, φθάνει σε τόσο μεγάλο μερίδιο μέσα σε λίγα χρόνια.
Οπως δηλώνει ο κ. Κώστας Καραφωτάκης, γενικός διευθυντής του ομίλου Olympia στον οποίο ανήκει η Play: «Σε καμία άλλη τηλεπικοινωνιακή αγορά ο παίκτης που εισέρχεται ως καινούργιος δεν έχει καταφέρει αυτό που κατάφερε η Play, δηλαδή να αλλάξει τα μερίδια».
Πρόσφατα η Play βραβεύθηκε ως Retailer of the Year στην Πολωνία, καθώς ξεχώρισε για τη στρατηγική ανάπτυξης του brand και του εμπορικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων και των σημείων πώλησης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που αυτή η σημαντική διάκριση απονέμεται σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
Πώς όμως κατάφερε η Play να αλλάξει την πολωνική αγορά της κινητής;

«Η διοικητική ομάδα της εταιρείας αποτελείται από έξι άτομα, τα οποία, αν και νέα σε ηλικία, έχουν αθροιστική εμπειρία άνω των 100 ετών στην κινητή τηλεφωνία»
αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Play κ. Γέργκεν Μπανγκ Γένσεν, δίνοντας μια πρώτη απάντηση.
Καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισαν το marketing της Play και οι πρωτοποριακές προσφορές στην αγορά.
Παράλληλα ο απλός χαρακτήρας της (οpen plan γραφεία), σε συνδυασμό με τη μοντέρνα προσέγγιση, είχε ως αποτέλεσμα να έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση στα νεανικά κοινά (data-Ιnternet).
Γενικότερα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, η εταιρεία αποτελεί μοντέλο επιχειρηματικής στρατηγικής και είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που καταδεικνύει ότι η ελληνική τεχνογνωσία και η επιχειρηματικότητα έχουν τα εχέγγυα για να ξεχωρίσουν.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι τελευταίες επενδύσεις του ομίλου Olympia στην Ελλάδα, που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ (Public, Μultirama, Getitnow.gr, Westent, Sunlight κ.ά.) χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές επιδόσεις της Play.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ