Η εκπομπή του στήνεται σαν σενάριο. Κάθεται από το προηγούμενο βράδυ και με βάση την έρευνα που έχει στη διάθεσή του γράφονται οι ερωτήσεις, ο σχολιασμός, ακόμη και το πότε μπαίνουν και πότε βγαίνουν οι προσκεκλημένοι. «Οταν θες να βάλεις συγκεκριμένη πληροφορία μέσα σε 50 λεπτά, αν δεν το κάνεις αυτό είσαι χαμένος» εξηγεί ο παρουσιαστής και υπεύθυνος της εκπομπής «Ολα για την υγεία mou» Μιχάλης Κεφαλογιάννης. Εχοντας μέσο όρο τηλεθεατών 550.000 άτομα, ο δημοσιογράφος εξηγεί τους λόγους που πιστεύει ότι κάποιος θα ανοίξει την τηλεόραση για λόγους… υγείας.
Τι προσπαθείτε να δώσετε στον τηλεθεατή μέσα από την εκπομπή σας;
«Ξεκινώ με τη βασική πληροφορία. Τη δίνω γρήγορα και από ‘κεί και πέρα μπαίνω στις ειδήσεις, στα νέα της ιατρικής. Ενημερώνουμε για καθετί που έχει λάβει χώρα στο σήμερα. Συμβουλευόμαστε ξένα περιοδικά, το Διαδίκτυο με έγκυρα sites, και όλα διασταυρώνονται με γιατρούς καλά ενημερωμένους».
Πώς επιλέγετε τα θέματά σας; Με βάση τις εξελίξεις στην ιατρική ή τις προτιμήσεις των τηλεθεατών;
«Είναι πολλές οι παράμετροι. Θα ήταν απλό να βλέπαμε τι πουλάει. Το ξέρουμε αυτό. Με βάση τις μετρήσεις, είναι η διατροφή, θέματα για την καρδιά και το εγκεφαλικό. Δεν το κάνουμε όμως. Για παράδειγμα, επιλέξαμε θέματα-ταμπού όπως η μορφίνη. Δίνουμε την κοινωνική διάσταση του θέματος και βοηθάμε πρακτικά τον κόσμο να βρει διεξόδους».
Σας το ζητούν;
«Πολύ. Μετά την εκπομπή, για τρεις ώρες, υπάρχει συνεργάτης στο τηλέφωνο και δίνει απαντήσεις. Και είναι πάρα πολλά τα τηλεφωνήματα».
Ο κόσμος τι σας λέει;
«Υπάρχουν άνθρωποι που με έχουν σταματήσει για να με ευχαριστήσουν. Μια κυρία στο σουπερμάρκετ με ευχαρίστησε γιατί έκοψε το κάπνισμα, κάποιος άλλος θυμάμαι στην Πάτμο ήλθε με την ψαρόβαρκα εκεί που κολυμπούσα και μου είπε ότι πρόλαβε τον καρκίνο του προστάτη. Αυτό για μένα είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή».
Αρνητικές αντιδράσεις υπάρχουν;
«Ναι. Με κατηγορούν ότι αγχώνονται με αυτά τα θέματα και αλλάζουν κανάλι. Η υγεία ακόμη και ως λέξη τρομάζει στην Ελλάδα. Παραπέμπει στο πρόβλημα».
Αν σταματούσατε την εκπομπή, θα κάνατε κάτι άλλο στον χώρο της δημοσιογραφίας;
«Δεν θα το ήθελα αλλά θα έκανα τουλάχιστον κάτι που δεν θα με εξέθετε».
Πιστεύετε ότι στην τηλεόραση γίνονται πράγματα τα οποία εκθέτουν τους ανθρώπους που τα παρουσιάζουν;
«Ο καθένας κάνει αυτό που μπορεί, αυτό που ταιριάζει στις δυνατότητές του. Ας μην το κρίνω εγώ. Η μητέρα μου λέει πως η τηλεόραση είναι ακτινογραφία. Ολα φαίνονται».
Η κρίση επηρέασε τη θεματολογία της εκπομπής σας;
«Ναι, σίγουρα. Σκεφτόμαστε για παράδειγμα να κάνουμε θέματα για την ιδανική διατροφή. Σε όλες τις περιόδους κρίσης, με βάση μελέτες, οι άνθρωποι τρέφονται πιο ανθυγιεινά, με κακής ποιότητας τροφές, στρέφονται στο αλκοόλ, γίνονται πιο επιθετικοί και αυξάνεται η πορνεία. Η ανεργία επίσης είναι παράγοντας στυτικής δυσλειτουργίας στον άντρα».
Η τηλεόραση κάνει κακό στην υγεία;
«Η κρίση μάς γυρίζει στην τηλεόραση, αλλά εγώ αρνούμαι να δω. Υστερα από τόσες ώρες μοντάζ και μπροστά στις οθόνες, προτιμώ να μην την ανοίγω».
«Δείχνουμε και την αισιόδοξη πλευρά ενός θέματος»
Τι κάνει σύγχρονη μια εκπομπή υγείας;
«Η απλή γλώσσα κυρίως, κάτι που είναι δύσκολο επειδή απαιτείται βαθιά γνώση ώστε να μη γίνει εκλαΐκευση. Επίσης η ταχύτητα, να δοθεί δηλαδή γρήγορα η πληροφορία, δίχως να βαρεθεί ο τηλεθεατής. Αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να μπαίνω στη θέση του τηλεθεατή. Σε πρώτο επίπεδο ρωτώ σαν τηλεθεατής και σε δεύτερο ως δημοσιογράφος. Φυσικά μετράνε όλα. Ακόμη και το σκηνικό, η οπτικοποίηση».
Προσπαθείτε να μεταδίδετε αισιοδοξία;
«Θέλουμε να έχουμε πάντα και την αισιόδοξη πλευρά του θέματος, τη νίκη για παράδειγμα ενός ανθρώπου απέναντι σε κάποια ασθένεια. Ενα απλό παράδειγμα ήταν ο Κώστας Χαρδαβέλλας, ο οποίος έδωσε μια μεγάλη μάχη σε μια δύσκολη περίοδο. Δήλωσε πως έκοψε το κάπνισμα και ένιωσε πολύ πιο δυνατός».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ