Μίνι τιμές σε αυτοκίνητα πολυτελείας

Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού έχει παγώσει. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν καταρρεύσει σε εξευτελιστικά επίπεδα, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, κανένας δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει. Το κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων αυτών, που αποτελεί βασικό λόγο για τον οποίο οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν να τα «ξεφορτωθούν», αποτελεί και τη βασική αιτία για την οποία οι αγοραστές αδιαφορούν και στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς τα μικρού κυβισμού φθηνά αυτοκίνητα.

Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού έχει παγώσει. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν καταρρεύσει σε εξευτελιστικά επίπεδα, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, κανένας δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει. Το κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων αυτών, που αποτελεί βασικό λόγο για τον οποίο οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν να τα «ξεφορτωθούν», αποτελεί και τη βασική αιτία για την οποία οι αγοραστές αδιαφορούν και στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς τα μικρού κυβισμού φθηνά αυτοκίνητα.

«Η αγορά μεταχειρισμέ- νων αλλά και καινούργιων αυτοκινήτων βιώνει αυτή τη στιγμή την πιο δύσκολη συγκυρία» αναφέρει ο κ. Χρ.

Ιωάννου, γενικός διευθυντής της εταιρείας Αuto Credit, η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο αυτοκινήτων. «Υπολογίζουμε ότι από τα 5.500 καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας θα έχουν κλείσει ως το τέλος του 2010 τα 2.500» προσθέτει ο κ. Ιωάννου, σημειώνοντας ότι, αν δεν αρχίσουν οι τράπεζες να εγκρίνουν και πάλι δάνεια για αγορά αυτοκινήτου, τα πράγματα θα γίνουν απελπιστικά. Η κατηγορία των αυτοκινήτων που δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις είναι τα ακριβά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. «Για παράδειγμα, ένα τζιπ Πόρσε Καγέν 4.500 κυβικών, χρονολογίας 2006 ή 2007, που κόστιζε 80.000, σήμερα πωλείται στις 39.000» σημειώνει ο κ. Ιωάννου.

Τέλος και στα δάνεια

Ακόμη και αν η απόκτηση ακριβού αυτοκινήτου αποτελεί όνειρο για πολλούς Ελληνες και η κατάρρευση των τιμών διευκολύνει την πραγματοποίησή του, οι καταναλωτές σπάνια προβαίνουν σε ανάλογες αγορές

«Ολοι προσπαθούν εν όψει της εφαρμογής των τεκμηρίων να ξεφορτωθούντα μεγάλου κυβισμού και πολυτελή οχήματα, των οποίωνη συντήρηση είναι ασύμφορη» αναφέρει ο κ. Ιωάννου, ο οποίος παρατηρεί ότι τους τελευταίους μήνες καταγράφεται αύξηση της ζήτησης για μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, τα οποία έχουν χαμηλά τέλη, ασφάλιστρα και κατανάλωση βενζίνης. Οπως εξηγεί, σε ποσοστό 70% οι επισκέπτες στις «μάντρες» θέλουν να πουλήσουν το αυτοκίνητό τους έναντι μόλις 30% που ενδιαφέρονται για αγορά.

«Αυτή τη στιγμή στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο κόσμος έχει στραφεί προς τα λίγα κυβικά. Στα μεγάλα αυτοκίνητα πολυτελείας δεν κινείται τίποτε. Υπάρχει μεγάλη προσφορά και σχεδόν καθόλου ζήτηση» τονίζει ο κ. Αριστείδης Μπέσικος, εκπρόσωπος της εταιρείας Αuto Μπέσικος που δραστηριοποιείται στον χώρο από το 1985. «Οι τιμές των αυτοκινήτων πολυτελείας το τελευταίο εξάμηνο έχουν πέσει ως και 60%» λέει ο κ. Μπέσικος. «Για παράδειγμα, ένα Jeep Cherokee του 2005, το οποίο πέρυσι είχε τιμή 12.000-

15.000 ευρώ, σήμερα μπορεί κανείς να το βρει να πωλείται 6.000 ευρώ» τονίζει.

Ωστόσο, παρά την κατακόρυφη πτώση των τιμών, η ζήτηση είναι παγωμένη. «Είναι σχεδόν μηδενική, όπως σχεδόν μηδενικές είναι και οι εγκρίσεις δανείων από τις τράπεζες για αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων» υπογραμμίζει ο κ. Μπέσικος. Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ψυχολογία των καταναλωτών βρίσκεται στο ναδίρ. Ακόμη και αν η απόκτηση ενός ακριβού αυτοκινήτου αποτελεί όνειρο για πολλούς Ελληνες και η κατάρρευση των τιμών διευκολύνει την πραγματοποίησή του, οι καταναλωτές σπάνια προβαίνουν σε ανάλογες αγορές. Οι πολλαπλές μεταβολές στον τρόπο φορολόγησης αυτών των αυτοκινήτων κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα, με τους καταναλωτές να παραμένουν μουδιασμένοι παρά τις ευκαιρίες.

Ευκαιρίες και στο Ιnternet
Ακόμη και αυτοί που θέλουν να προχωρήσουν στην απόκτηση ΙΧ δεν δανειοδοτούνται από τις τράπεζες. Το ποσοστό έγκρισης των αιτήσεων που υποβάλλονται έχει μειωθεί στο 20%, όταν μόλις πριν από δύο χρόνια οκτώ στα δέκα αιτήματα εγκρίνονταν, και πλέον για να εξασφαλίσει κάποιος δάνειο θα πρέπει να έχει υψηλά εισοδήματα.

«Υπάρχει κάποια μικρή ζήτηση στα πολύ ακριβά αυτοκίνητα, αυτά που λέμε αυτοκίνητα πολυτελείας, τα οποία καινούργια κοστίζουν από 80.000 ως 100.000 ευρώ. Αυτές οι περιπτώσεις όμως είναι ευκαιριακές και μεμονωμένες, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα αυτά, ανάλογα με τις ανάγκες των πωλητών, μπορεί κανείς να τα βρει σήμερα μεταχειρισμένα σχεδόν στη μισή τιμή. Το αν μπορούν να τα συντηρήσουν είναι άλλο θέμα» αναφέρουν εκπρόσωποι της ιστοσελίδας Car.gr που ειδικεύεται σε πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Συντήρηση και τέλη τούς «βάρεσαν τα τέλια»
Β ασική αιτία που οδηγεί τους ιδιοκτήτες ακριβού αυτοκινήτου να του βάλουν πωλητήριο είναι, εκτός από τις προσωπικές ανάγκες του καθενός, και το υψηλό κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού φθάνουν ακόμη και στις 1.200 ευρώ τον χρόνο. Επίσης, είναι μεγάλο το κόστος των ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, αν για να αλλάξει κανείς τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου μεσαίου κυβισμού χρειάζεται περίπου 300 ευρώ, για τα πιο ακριβά αυτοκίνητα το κόστος αυτό μπορεί να φθάσει και τα 800 ευρώ. Ακόμη και στην παραμικρή ζημιά το κόστος των ανταλλακτικών αυξάνεται κατακόρυφα. Δεν πρέπει κανείς να ξεχνά το γεγονός ότι όσο μεγαλύτερου κυβισμού είναι ένα όχημα τόσο περισσότερη βενζίνη καταναλώνει. Και με τις τιμές να σημειώνουν διαρκώς άνοδο το κόστος κίνησης των αυτοκινήτων αυτών καταντά σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικό.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk