Το αρωματικό μυστικό της σαμπάνιας

Ενα ποτήρι σαμπάνια πραγματικά «σκάει» από αρώματα. Μια νέα μελέτη δείχνει ότι τα 10 και πλέον εκατομμύρια φυσαλίδες που βρίσκονται μέσα σε ένα ποτήρι αφρώδη οίνο κρύβουν μεγάλες ποσότητες αρωματικών μορίων τα οποία εκλύονται στον αέρα και φθάνουν ως τη μύτη μας. Εως σήμερα η χημική διεργασία που λαμβάνει χώρα στις φυσαλίδες της σαμπάνιας παρέμενε μυστήριο για τους επιστήμονες. Μόνο πρόσφατα αναπτύχθηκαν ειδικά εργαλεία τα οποία μπορούν να αναλύσουν όλα τα κρυμμένα χημικά μέσα στις φυσαλίδες.

Εως σήμερα η χημική διεργασία που λαμβάνει χώρα στις φυσαλίδες της σαμπάνιας παρέμενε μυστήριο για τους επιστήμονες. Μόνο πρόσφατα αναπτύχθηκαν ειδικά εργαλεία τα οποία μπορούν να αναλύσουν όλα τα κρυμμένα χημικά μέσα στις φυσαλίδες. Με αυτά τα «όπλα» στα χέρια τους ερευνητές του Εργαστηρίου Οινολογίας και Εφαρμοσμένης Χημείας στο Πανεπιστήμιο Reims της Γαλλίας τοποθέτησαν τμήματα γυαλιού για τη συλλογή δειγμάτων μικροσκοπίου επάνω από ποτήρια τη στιγμή που έριχναν σε αυτά σαμπάνια. Καθώς τα ποτήρια γέμιζαν με αφρώδες κρασί τα χημικά που εκλύονταν από τις μυριάδες φυσαλίδες καθώς εκείνες έσπαγαν συλλέγονταν σε γυάλινα σλάιντ.

Χημικές αναλύσεις έδειξαν ότι κάθε φυσαλίδα περιείχε δεκάδες αρωματικά στοιχεία, τα οποία μάλιστα βρίσκονταν σε μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στις φυσαλίδες σε σύγκριση με την υπόλοιπη σαμπάνια. Οι ερευνητές συνεργάζονται τώρα με παραγωγούς σαμπάνιας προκειμένου να ανακαλύψουν έναν τρόπο να βελτιώσουν το άρωμα του αφρώδους οίνου.