Υ πεγράφη χθες η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Αξονας Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ, η οποία θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Δεκέμβριο και το κομμάτι ως τον Πύργο θα είναι έτοιμο 42 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών. Το τμήμα από τον Πύργο ως την Τσακώνα θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 70 μηνών και τα διόδια θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, με το κόστος ανά χιλιόμετρο να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Ο δρόμος από την Κόρινθο ως την Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα. Ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου μαζί.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα και με πλήρη ασφάλεια υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα. Οπως είπε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς στα 18,3 χλμ. της παράκαμψης της Πάτρας η διέλευση των οχημάτων θα γίνεται χωρίς καταβολή διοδίων.

Επίσης ο κ. Σουφλιάς επεσήμανε ότι υπογράφηκαν μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 70 δανειακές συμβάσεις και δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης. Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ στον οποίον συμμετέχουν οι εταιρείες: Vinci SΑ, Ελληνική Τεχνοδομική- ΤΕΒ ΑΕ, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&ΡΑβαξ ΑΕ, Ηochtief Ρrojektentwicklung GΜΒΗ και Αθηνά ΑΤΕ.

Πρόκειται για την έκτη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφεται, καθώς έχουν ήδη υπογραφεί οι συμβάσεις για την Ιόνια οδό, την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, τον άξονα Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα- Λεύκτρο – Σπάρτη, τον αυτοκινητόδρομο κεντρικής Ελλάδας και τον άξονα ΜαλιακόςΚλειδί του ΠΑΘΕ.

Τo χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου με την παράδοση ολοκληρωμένων τμημάτων του αναλύεται ως εξής: Εντός 12 μηνών ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών. Εντός 20 μηνών ολοκλήρωση της αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα- Κόρινθος. Εντός 32 μηνών ολοκλήρωση 15 χλμ. του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Αραχωβίτικα- Πάτρα, περιλαμβανομένων και των νέων ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων. Ολοκλήρωση 20 χλμ. του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος- Ζευγολατιό- Κιάτο. Ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομου 18 χλμ. στο τμήμα Πέρας Περιμετρικής Πάτρας – Κάτω Αχαΐα.

Εντός 34 μηνών ολοκλήρωση 75χλμ. του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κιάτο – δυτικός κόμβος Αιγίου.

Εντός 42 μηνών ολοκλήρωση και των τελευταίων 22 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Πάτρα στο τμήμα δυτικός Κόμβος Αιγίου- Αραχωβίτικα (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες) και ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα – Πύργος. Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.