ΜΑΙΝΕΤΑΙ ο πόλεμος στον κλάδο της οδικής βοήθειας των αυτοκινήτων, όπου πλέον μεγάλες και μικρές ασφαλιστικές εταιρείες δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν με επωφελείς για τους καταναλωτές τιμές και μάλιστα πακέτο με την ασφάλιση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στο πακέτο ασφάλισης του αυτοκινήτου η κάλυψη της οδικής βοήθειας από τις ασφαλιστικές εταιρείες μόλις και μετά βίας ανέρχεται στις 14.000 δρχ.
Η δραστηριοποίηση των ασφαλιστικών εταιρειών και σε αυτόν τον κλάδο έχει θίξει, όπως είναι φυσικό, τις εταιρείες οδικής βοήθειας, όπως η ΕΛΠΑ και η Express Service του κ. Ι. Ραπτόπουλου. Η τελευταία εδώ και τρία χρόνια προσπαθεί με νομικές μεθόδους να αποκλείσει από τον κλάδο της οδικής ασφάλισης οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία.
Η αρχή έγινε την άνοιξη του 1996 όταν η Εθνική Ασφαλιστική, ο Φοίνικας και η Εμπορική (θυγατρική της Alhpa Τραπέζης Πίστεως) δημιούργησαν αντίστοιχο κλάδο σε συνεργασία με μεγάλες ξένες εταιρείες οδικής βοήθειας.
Βέβαια έκτοτε στη συγκεκριμένη αγορά εισήλθαν και άλλες ασφαλιστικές εταιρείες αγνοώντας τη σχετική απαγόρευση. Το αποκορύφωμα όμως στην καταστρατήγηση του ανταγωνισμού ήλθε πρόσφατα, όταν έγιναν γνωστά τα τιμολόγια της Express Service και της Εθνικής Ασφαλιστικής. Ο ασφαλισμένος στην πρώτη εταιρεία πληρώνει 45.000 δρχ. τον χρόνο, ενώ στη δεύτερη πληρώνει 14.000 δρχ.!
Πρόσφατα εξάλλου επτά ασφαλιστικές εταιρείες (Ευρωπαϊκή Πίστη ΑΕΓΑ, Eurostar ΑΑΕ, Ηνίοχος ΑΕΑΖ, Εστία ΑΑΕ, Ατλαντική Ενωση ΑΕΓΑ, Interlife ΑΑΕΓΑ και Ολυμπιακή Βικτώρια ΑΑΕΖ) κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών κατά της Express Service. Ο εφέτης κ. Κ. Φράγκος, που εκδίκασε την αίτηση, την απέρριψε για τυπικούς λόγους.
Ωστόσο η απόφαση αναφέρει ότι «αυτή η μορφή ασφάλισης από ατομική επιχείρηση» (του κ. Ραπτόπουλου) «είναι μη σύννομη και όπως αναπτύσσει τη δραστηριότητά του(…), χωρίς τα εχέγγυα φερεγγυότητας (…), μιας ασφαλιστικής εταιρείας, ανταγωνίζεται αθέμιτα τις ασφαλιστικές εταιρείες που νόμιμα λειτουργούν και σύννομα αναλαμβάνουν και ασφαλίσεις οδικής βοήθειας (…)».



